    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 29 Jun 2015 02:04:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 09:55:29 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Są tu młotowiertarki, wkrętarki, szlifierka kątowa, mikroszlifierki z
    > zestawem tarcz i frezów, zestawy wierteł, bitów, kluczy nasadowych,
    > kluczy płaskich,
    Bardzo przydatne narzędzia w przypadku montażu osprzętu w 36polowej rozdzielni;)

> [...]
    > samopoziomująca poziomica laserowa, dzięki której można precyzyjnie
    > ustawiać osprzęt (np. zestaw kilku gniazd czy ustawić skrzynkę rozdzielczą).
    > Kolego byle firmowe obcinaczki do przewodów firmy Haupa czy Knipex to
    > wydatek rzędu ok. 300zł.
    > Byle zaciskarka do tulejek na przewody to wydatek od 300 do 800zł.
    > Elektrohydrauliczna praska do zaciskania tulejek i końcówek kablowych
    > (niezbędne do prac przy skrzynkach przyłączy) to wydatek ok. 3-5 tys. zł
    > + po 800zł za każdą kolejną szczękę. Jedna szczęka to jeden zaciskany

    Dobrze że człowiek który robił u mnie tego nie czytał, dzięki temu rozdzielnię zrobił
    przy użyciu śrubokrętów, kombinerek, obcinacza do przewodów, szczypiec do zdejmowania
    izolacji. Mógł nawet tego nie mieć bo te wszystkie narzędzia ja mam swoje. Ale miał,
    przyjechał i zrobił

> [...]

    > Tyle, że miałem więcej roboty, bo trzeba było rozmontować i "sztukować"
    > poobcinane przewody. Ponadto musiałem drugi raz "przedzwaniać" przewody,
    > które pozostawiłem opisane, a które to opisy "fachowiec" usunął. Robotę
    > skończyłem, a inwestorzy jakoś się nie kwapią do zapłacenia mi reszty
    > kasy. Na szczęście nie jest to duża kwota, bo wszelkie zlecenia zawsze
    > realizuję etapami, za które się rozliczam, a inwestorzy i tak kiedyś do
    > mnie zadzwonią, bo w takich sytuacjach nie przekazuję klientom
    > dokumentacji, do póki robota nie jest rozliczona.

    To że opisałeś jakąś ekstremalną sytuację nie znaczy że tak jest wszędzie i zawsze.
    Nie tak dawno pisałeś że masz cud miód etat i odpuściłeś Sobie roboty u klientów a tu
    dalej piszesz że jednak się tym trudnisz;)
    I żeby nie było: nigdzie nie napisałem że za podłączenie rozdzielni każdy powinien
    brać nie więcej jak 50zł- napisałem że tyle ja zapłaciłem i sam byłem zdziwiony że
    tak tanio. Z drugiej jednak strony to 3godz roboty ai gdybym to zlecił firmie to
    zapłaciłbym pewnie sporo więcej a ten sam człowiek by to robił i dostał od szefa
    stawkę godzinową pewnie 3*10zł wówczas. Pisałem już- miał wolną sobotę to sobie 5dych
    zarobił. Mógł w tym czasie siedzieć na dupie przed telewizorem ale 5dych by nie
    wpadło. Zresztą po kiego ja za kogoś się tłumacze- chciał 5 dych to dostał 5dych-
    gdyby powiedział 200zł tez bym pewnie dał.
    A to że elektrycy i stolarze wg mnie to jakaś specyficzna grupa w budowlance to
    podtrzymuje.
    Zresztą widać po sąsiednim watku jak gościowi miesiąc czasu podali na rozprowadzenie
    przewodów.
    Instalacja elektryczna to wg mnie najprostsza do wykonania instalacja w domu(
    oczywiście wymaga później pomiarów protokołów itp. ale to inna bajka)więc nie ma
    sensu zaklinać rzeczywistości i mnożyć problemy które w 90% w domkach jednorodzinnych
    nie wystąpią.