  • 11. Data: 2013-08-14 10:15:21
    Temat: Re: Piec do starej instalacji
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2013 09:44:47 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > No to niestety tylko gaz, olej albo prąd (bezpośrednio lub przez pompę
    > ciepła).
    W starej niedocieplonej chałupie to rachunki ich zabiją.

  • 12. Data: 2013-08-14 10:32:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > W starej niedocieplonej chałupie to rachunki ich zabiją.

    No ale węgiel sam do podajnika nie wskoczy więc albo zimno albo drogo :-(

    Albo po prostu w zimie nie grzać całości. Mój wujek gdy osiągnął wiek, że
    nie chciało mu się już dźwigać wiader z węglem zamontował sobie w pokoju i
    kuchni elektryczne piece akumulacyjne i w zimie grzeje tylko kuchnię i jeden
    pokój, pozostałe trzy pokoje zamyka i jest tam kilka stopni.

    Łazienka graniczy długą ścianą z kuchnią, a na czas kąpieli włącza tam tzw.
    farelkę.

    Pewnie, że nie jest to idealne rozwiązanie, jak ktoś nie ma tyle sił by
    nosić węgiel i tyle pieniędzy by grzać gazem to ma niewielkie pole manewru.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2013-12-01 17:42:36
    Od: 4...@g...com

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2013 09:06:34 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci

    ps.com...

> [...]
    >
    > nawet chocby to byl najlepszy na swiecie kociol z podajnikiem, nie
    >
    > uniknie sie noszenia wegla i popiolu. Mozna natomiast ograniczyc te
    >
    > czynnosci do minimum stosujac wysokiej jakosci ekogroszek, który posiada
    >
    > duza wartosc opalowa i bardzo niska zawartosc popiolów.
    >
    > Pod tym wzgledem bezobslugowe sa tylko kotly gazowe i elektryczne oraz
    >
    > pompy ciepla.
    >
    > Wbrew pozorom ogrzewanie gazem nie jest az tak duzo drozsze od
    >
    > ekogroszku, pod warunkiem, ze dom jest ocieplony, a poza kotlem
    >
    > zastosowana jest automatyka, wykonana "z glowa".

    witam

    posiadam od lipca tego roku ceramika z ekoenergii,dom 140 m2 nieocieplony, okna nowe
    , strych docieplony ,
    sezon letni to tylko grzanie wody w bojlerze 150 l
    w tym czasie paliłem , zarówno groszkiem , jak i zeszłorocznym miałem który został po
    zimie.wszytko sie elegancko paliło , popiołu mało .
    obecnie pale miałem, - co mnie pokusiło żeby go kupić sam nie wiem - no i się zaczeło
    , : tworzą się spieki z nie spalonym węglem,
    próbuje ogarnąć ten piec.
    zacząłem od ustawień : d- 8 u- 15 , n-50 b- 50 o-40 - piec nie mógł osiągnąć temp
    max 48 stopni, ale wszystko się spalało żadnych spieków
    nowe ustawienia d-12, u - 17 b- 50 , o - 40 , przesłona wentylatora odsłonięta na max
    - tutaj bardzo mało spieków , ale piec w podtrzymaniu przebywa do 15 min ,

    próbuję go ustawić żeby dłużej pozostawał w podtrzymaniu, nawet mi się udało że
    trzyma 30 min ,ale znowu zaczęły się tworzyć spieki , po nocy z wiadro
    może ktoś pomóc w ustawieniach ?

  • 14. Data: 2013-12-04 15:23:39
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Poszło na e-mail. Mam nadzieję, że adres aktualny?

  • 15. Data: 2013-12-04 21:40:42
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <5209dafa$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    uzytkownik napisal(a):

> [...]
    > Na rynku sa obecnie kotly, które spalaja wszystko, ekogroszek, groszek,
    > mial, pelet, zboze, trociny, zrebki drewna, czyli wszystko co da sie

    ja tez uważam na to by o kotłach CO mówic "kocioł" ;)

> [...]
    > http://ekoenergia.eu/?kociol-kgs-r-ceramik,7 z dodatkowym rusztem do
    > spalania grubego wegla, drewna, smieci ;)

    poszedłem tez tropami tych linków które podałes i czytam w tytule:

    " ECOENERGIA"
    "Produkcja ekologicznych * _pieców_ * grzewczych"

    potem jest juz o kotłach, ale ze wstepu to nie wiem co oni produkują....

    :)

    ogladam z ciekawościa ten do spalania " smieci" znaczy z rusztem
    Ja ma HEF-a 25kW

    --
    Pozdr. Z_Dr
    ____________________

  • 16. Data: 2013-12-04 21:49:17
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <1...@g...c
    om>

    nowe , --------> tu nie ma znaku cytowania-->strych docieplony ,
    po ----> tu nie ma znaku cytowania-->zimie.wszytko sie elegancko paliło , popiołu
    mało .
    > obecnie pale miałem, - co mnie pokusiło żeby go kupić sam nie wiem - no i się
    zaczeło , --------> tu nie ma znaku cytowania-->: tworzą się spieki z nie spalonym
    węglem,
    max --------> tu nie ma znaku cytowania-->48 stopni, ale wszystko się spalało żadnych
    max - --------> tu nie ma znaku cytowania-->tutaj bardzo mało spieków , ale piec w
    podtrzymaniu --------> tu nie ma znaku cytowania-->przebywa do 15 min ,

    trzyma --------> tu nie ma znaku cytowania-->30 min ,ale znowu zaczęły się tworzyć
    spieki , po nocy z wiadro
    > może ktoś pomóc w ustawieniach ?

    może bym chciał chwile pomysleć nad twoim kłopotem,
    ale gdy widzę ciulika z adresu @gmail.com co nie odcina zbędnego cytowania
    to mnie krew zalewa i na złośc,TEZ nie przytne cytowania.
    Wychodzi dzieki temu post na KILOMETRY długi !
    I ma w ... tówj kłopot..

    Potem TEŻ linie nie maja znaków cytowania i wychodzi skurwiała sieczka!!!

    Nosz kuwa mać! Łamcie te linie po 70 znakach i tnijciez zbedne cytowanie!!!

    Nosz ZLITUJCIEŻ SIE !!!
    --
    Pozdr. Z_Dr
    ____________________

  • 17. Data: 2013-12-04 21:56:01
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <1...@g...c
    om>
    4...@g...com napisal(a):

> [...]

    spieki , po nocy z wiadro
    > może ktoś pomóc w ustawieniach ?

    Może bym chciał chwile pomysleć nad twoim kłopotem,
    to mnie krew zalewa i na złość,TEŻ nie przytnę cytowania.
    Wychodzi dzięki temu post na KILOMETRY długi !
    I mam w ... twój kłopot..

    Potem TEŻ linie nie maja znaków cytowania i wychodzi skurwiała sieczka!!!

    Nosz kuwa mać! Łamcie te linie po 70 znakach i tnijcież zbędne cytowanie!!!

    Nosz ZLITUJCIEŻ SIE !!!
    To tak niewiele trzeba dołożyc WIĘCEJ wysiłku do
    *dobrego* zredagowania swojego posta....by był PRZYJEMNIE czytelny...
    --
    Pozdr. Z_Dr