  • 11. Data: 2010-12-20 07:48:52
    Temat: Re: Piec gazowy a spadek ci?nienia
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:op.vny7in0z1cvm6g@linux-rj.dom...
    Dnia 19-12-2010 o 14:39:04 4CX250 <t...@p...3onet.pl> napisał(a):

    >Jak nie masz pojęcia o czym piszesz to nie pisz,

    Aleś ty mądry... Nawet wiesz że się nie znam.

    > jakby były nieszczelne to
    >przy 4atm by mu ciekło, ale gorące rury się rozszerzają dość mocno i
    >pojawiają się
    >naprężenia, jak nie ma kompensatorów to kielichy się 'wyciągną' nawet
    >dobrze zlutowane.

    Zesrają się a nie wyciągną mądralo bo pod wpływem temperatur materiał się
    rozszerza a nie kurczy.
    Jeśli już to mogą się rury powyginać i to doprowadzić może do
    rozszczelnienia się
    jakiegoś kielicha ale nie ma czegoś takiego że przy wzroście temperatury
    cos się wysunie.
    Dupa wołowa robiła instalację a nie instalator a ty się mądrzysz i uważasz
    że jesteś jedyną osobą na świecie która się zna a pieprzysz farmazony że
    coś z kielicha się wysunie.
    Ja tam instalatorem na codzień nie jestem ale pojęcie o tym wystarczające
    mam. U siebie w instalacji CO tak zrobiłem że nic się jakoś rozszczelnia że
    odcinek do rozdzielacza na piętrze ma ponad 12metrów.
    Największe naprężenia powstają u mnie w solarach. Są to dwa odcinki po
    9 metrów z kolankami po drodze.
    Róznice temperatur jakie tam panują to -25 do +140stC i jakoś mi kielichów
    nie wyciąga mądralo.

    Marek

  • 12. Data: 2010-12-20 09:09:07
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-12-2010 o 08:48:52 4CX250 <t...@p...3onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Aleś ty mądry... Nawet wiesz że się nie znam.
    No pewnie :)

    > Zesrają się a nie wyciągną mądralo bo pod wpływem temperatur materiał się
    > rozszerza a nie kurczy.
    Zgadza się, ale kiedyś ostygnie i się skurczy, wtedy się wyciągnie :)
    Poza tym jeżeli instalacja skłąda się z więcej niż dwóch rurek to przy
    rozszerzaniu
    gdzieś się wyciąga, gdzieś się ściska.

    > Jeśli już to mogą się rury powyginać i to doprowadzić może do
    > rozszczelnienia się
    > jakiegoś kielicha ale nie ma czegoś takiego że przy wzroście temperatury
    > cos się wysunie.
    Jasne zrobiłeś jedno podłączenie i wiesz, ja zrobiłem setki i troche
    więcej wiem.

    > Dupa wołowa robiła instalację a nie instalator a ty się mądrzysz
    Ja się nie mądrzę, mam to czego ty nie masz (doświadczenie)i tym się
    dzielę.
    Poza tym u nas każdy chce się wyróżniać i odróżniać od innych, np
    parkiet dębowy-szczyt luksusu podobnie z instalacją miedzianą, każdemu
    się wydaję że jak taką zrobi to ma nie wiadomo co, jakby Pana Boga za nogi
    złapał.
    Jak mu to robi fachowiec to pół biedy, trzepnie go tylko po kieszeni i
    tyle,
    jak robi sam to potem pojawiają się problemy, źle zrobiona próba
    szczelności
    powoduje że teraz będzie trudno autorowi wątka znaleść przeciek i go
    naprawić,
    pozostaje mu odkuć wwszystkie połączenia które ma i obserwować gdzie leje.

    > uważasz
    > że jesteś jedyną osobą na świecie która się zna a pieprzysz farmazony że
    > coś z kielicha się wysunie.
    Już, przeszło ci.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2010-12-20 09:31:44
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Dnia 20-12-2010 o 08:48:52 4CX250 <t...@p...3onet.pl> napisał(a):

    >Zgadza się, ale kiedyś ostygnie i się skurczy, wtedy się wyciągnie :)

    Że co? Rura po nagrzaniu zwiększa swój rozmiar i jeżeli ma zablokowane końce
    to sie lekko wygina ale po ostygnieciu wróci do pierwotnego kształtu i nic
    się nie wyciągnie.

    >Poza tym jeżeli instalacja skłąda się z więcej niż dwóch rurek to przy
    >rozszerzaniu
    >gdzieś się wyciąga, gdzieś się ściska.

    Widziałeś ty wogóle instalację z miedzi jak wygląda?

    >Jasne zrobiłeś jedno podłączenie i wiesz, ja zrobiłem setki i troche
    >więcej wiem.

    Ja zrobiłem całą instalację CO CWU oraz solarną u siebie w domu i u paru
    znajomych pomagałem robic i u mnie kielichy się nie rozszczelniają.
    Ty zrobiłeś setki i nadal nie umiesz zrobić tak aby było dobrze skoro ci
    jakieś kielichy wychodzą.
    Kolego ja to tak jak Adam urodziłem się z lutownicą w ręku. Dla wielu
    wlutować PQFP80 to jest wyzwanie nie do pokonania a dla mnie to sprawa
    codzienna jak chodzenie w butach a nie jakies proste rury. Elektryk czy
    elektronik z łatwością może zostac hudraulikiem ale żeby hudraulik został
    elektronikiem czy choćby elektrykiem to już jest problem.

    >Ja się nie mądrzę, mam to czego ty nie masz (doświadczenie)i tym się
    >dzielę.

    Piszesz bzdury o wyciągających się kielichach podczas rozszerzania się rur.
    Zaiste niezłe doświadczenie.

> [...]
    >parkiet dębowy-szczyt luksusu podobnie z instalacją miedzianą, każdemu
    >się wydaję że jak taką zrobi to ma nie wiadomo co, jakby Pana Boga za nogi

    W tym momencie to nie mam pojęcia o czym piszesz i do czego zmierzasz.

  • 14. Data: 2010-12-20 12:17:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > Piszesz bzdury o wyciągających się kielichach podczas rozszerzania się rur.
    > Zaiste niezłe doświadczenie.

    Dlaczego zaraz bzdury? Jako zawodowy technolog elektronowy mogę ci
    szybko wyjaśnić mechanizm wyciągania rury z kielicha.

    Otóż po prostu lutowanie tej rury najwyraźniej polegało na obsmarkaniu
    cyna po wierzchu - to naprawdę ma prawo się zerwać przy naprężeniach
    termicznych. I to świetnie świadczy o fachowości wykonawcy - żeby nie
    umieć zmusić lutowia do zassania się kapilarnie między rurę a mufkę to
    naprawdę trzeba mieć dwie lewe ręce. Usiłujesz dyskutować z człowiekiem
    o dwu lewych rękach najwyraźniej.

    --
    Darek

  • 15. Data: 2010-12-20 12:34:37
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d0f4971$0$21007$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    >trzeba mieć dwie lewe ręce. Usiłujesz dyskutować z człowiekiem o dwu lewych

    Dodam jeszcze że aby rozlutować poprawnie zalutowaną rurę w kielichu i
    wysunąc ta rurę z kielicha trzeba się nieźle nieraz namęczyć. Samo
    ciągnięcie za rurę lub kształtkę niewiele się zda, trzeba ciągnąć
    jednocześnie kręcąc lewo/prawo.
    A jemu to te rury z kielichów to same się wysuwają.

    Marek

  • 16. Data: 2010-12-20 20:12:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-12-2010 o 13:17:42 Dariusz K. Ładziak
    <d...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > umieć zmusić lutowia do zassania się kapilarnie między rurę a mufkę to
    > naprawdę trzeba mieć dwie lewe ręce. Usiłujesz dyskutować z człowiekiem
    A ja gdzieś napisałem że to JA MAM PROBLEM?
    NIE, to proszę mi nie imputować że mam dwie lewe ręce.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2010-12-20 20:16:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-12-2010 o 10:31:44 4CX250 <t...@p...3onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Że co? Rura po nagrzaniu zwiększa swój rozmiar i jeżeli ma zablokowane
    > końce to sie lekko wygina ale po ostygnieciu wróci do pierwotnego
    Jasne mistrzuniu :) co jeszcze ciekawego powiesz?

    > Widziałeś ty wogóle instalację z miedzi jak wygląda?

    > Ja zrobiłem całą instalację CO CWU oraz solarną u siebie w domu i u paru
    > znajomych pomagałem robic i u mnie kielichy się nie rozszczelniają.
    A to źle? czy ja psałem o tobie czy próbuje autorowi wątku wytłumaczyć
    skąd ma problem, ja umiem lutować, ale autor nie zrobił pierwszy raz
    i popełnił błąd bo nie zrobił pełnej próby, tłumaczę jejmu i jemu podobnym
    w czym rzecz, a ty się próbujesz wymądrzać w tym wątku.

    > W tym momencie to nie mam pojęcia o czym piszesz i do czego zmierzasz.
    Przeczytaj jeszcze raz może zrozumiesz.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2010-12-21 07:16:08
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > kształtu i nic się nie wyciągnie.
    Jasne mistrzuniu :) co jeszcze ciekawego powiesz?

    Nic. Wystarczy że już znam twoje wczesniejsze zdanie :)

    Marek

  • 19. Data: 2010-12-21 12:09:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > A ja gdzieś napisałem że to JA MAM PROBLEM?
    > NIE, to proszę mi nie imputować że mam dwie lewe ręce.

    Mówisz że prawą jak lewą a lewą jak protezę?

    Bo w przypadku prawidłowo zlutowanej rury prędzej bym się spodziewał
    pęknięcia rury przy krawędzi kielicha jak wyrwania jej z owego kielicha.

    --
    Darek

  • 20. Data: 2010-12-21 20:22:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-12-2010 o 13:09:32 Dariusz K. Ładziak
    <d...@n...pl> napisał(a):

    > Mówisz że prawą jak lewą a lewą jak protezę?
    >
    > Bo w przypadku prawidłowo zlutowanej rury prędzej bym się spodziewał
    > pęknięcia rury przy krawędzi kielicha jak wyrwania jej z owego kielicha.
    Darku chodzi o to że to nie ja mam problem tylko autor wątka,
    źle zrobił próbę i mu cieknie.
    A co do rury, nie widziałem pękniętej a wyciągniętą tak :)
    cyna jest wbrew pozorom słabym spoiwem i dlatego np nie wolno
    jej uzywac do gazu, tam musi być twardy lut.

    --
    Pozdr
    JanuszK