  • 1. Data: 2009-01-24 12:57:13
    Temat: Plama na kominie
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Stała się rzecz banalna - na kominie (w pokoju) wylazła plama.
    Ponieważ to komin spalinowy od kominka, a plama w kolorze buro brązowym
    i o zapachu wędzarnianym to źródło jest oczywiste.
    Komin murowany z cegły pełnej. Kanał 25x25. Działał super przez 5
    sezonów i w końcu takie coś :o(

    Metoda rozwiązania problemu z nieszczelnym kominem jest jedna - właśnie
    rozglądam się za wkładami ceramicznymi i zdaje się, że robotę na lato
    już mam ;o)

    Nurtuje mnie problem plamy. Nawet jak wsadzę do komina wkład to przecież
    go nie doczyszczę od środka zatem jest ryzyko, że ten syf zostanie w
    ścianie.
    Tynk mogę skuć, ścianę zagruntować i pomalować, ale czy to paskudztwo
    znowu nie wylezie ?

    Macie jakieś koncepcje na walkę z tzw trudną plamą ?

    BR
    Igus'

  • 2. Data: 2009-01-24 13:05:59
    Temat: Re: Plama na kominie
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    a jak chcesz tam włożyć wkład ceramiczny :)

  • 3. Data: 2009-01-24 15:38:28
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Adi pisze:
    > a jak chcesz tam włożyć wkład ceramiczny :)

    :o))) A od góry jest taka dziurka :o)

    BR
    Igus'

  • 4. Data: 2009-01-24 18:34:29
    Od: "alinoe" <w...@w...www>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Komin murowany z cegły pełnej. Kanał 25x25. Działał super przez 5 sezonów
    > i w końcu takie coś :o(

    W czasie mrozow czy w czasie odwilzy?
    Mi cos takiego zadzialo sie 3 lata temu, w pamietne mrozy pod koniec
    stycznia 2006. Diabli mnie podkusilo, zeby rozpalic wilgotnym orzechem - na
    przemrozonym klinkierze wykroplil sie kondensat, ktory splynal w dol i
    wsiakl w cegle pelna. Kiszka.

    > Metoda rozwiązania problemu z nieszczelnym kominem jest jedna - właśnie
    > rozglądam się za wkładami ceramicznymi i zdaje się, że robotę na lato już
    > mam ;o)

    U mnie wklad ceramiczny by sie nie zmiescil, dlatego zrobilem wkladke ze
    stalowa.

    > Nurtuje mnie problem plamy. Nawet jak wsadzę do komina wkład to przecież
    > go nie doczyszczę od środka zatem jest ryzyko, że ten syf zostanie w
    > ścianie.

    Raczej zostanie.

    > Tynk mogę skuć, ścianę zagruntować i pomalować, ale czy to paskudztwo
    > znowu nie wylezie ?
    > Macie jakieś koncepcje na walkę z tzw trudną plamą ?

    Plama nie wylezie, ale dyskretny zapaszek wedzonki napewno :(
    Ja u siebie walczylem z tym mocno - na powierzchni komina od strony pokoju
    skulem tynk do zywej cegly. Smierdzialo jak cholera, pyl w gardle z
    posmakiem skroplin kominkowych... bleh. Potem spomiedzy cegiel wygrzebalem
    ile sie da zaprawy. Wszystko bylo przesiakniete brazowawa ciecza - wiadomo
    skad. Jak mialem to juz wszystko na wierzchu to pare dni nic z tym nie
    robilem z nadzieja, ze wyschnie i ze przestanie smierdziec. Nic z tego :(

    Trudno - dluzej czekac nie moglem. Zaciagnalem wszystko atlasem. Potem tzw.
    folia w plynie (takie ala gumowate cos do ewentualnych uszczelnien w obrebie
    brodzika). Na to goldband i farba. Niestety po kilku dniach miejscami znowu
    zaczelo smierdziec. Tam skulem jeszcze raz i zrobilem to co wczesniej, tyle
    ze na niewyschnieta folie w plynie "wklejalem" pasy z kuchennej folii
    aluminiowej. 2 warstwy AFAIR. To troche poprawilo sytuacje, ale i tak przez
    2 kolejne lata przy przylozeniu nosa do komina bylo czuc jak jedzie.
    Inwestowanie w tik-taki nie pomagalo ;)
    W tym roku jest juz lepiej - nie wyczuwam juz tego zapachu z tynku, ale jak
    pokoj jest zamkniety caly dzien i sie np. wieczorem do niego wchodzi to i
    tak jest ciut inny zapach niz w reszcie pomieszczen.

    I to w sumie wszystko. Pytaj jakby cos.

    Aha, na forum muratora czytalem o zastosowaniu w takich systuacjach szkla
    wodnego. Niby dajacego mniej przepuszczalna bariere od folii w plynie.
    Jednak nie sprawdzilem tego w praktyce.

    Pozdrowienia dla starego grupowicza :)
    Alinoe

  • 5. Data: 2009-01-25 16:27:10
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    Igus' wrote:
> [...]
    >
    > Metoda rozwiązania problemu z nieszczelnym kominem jest jedna - właśnie
    > rozglądam się za wkładami ceramicznymi i zdaje się, że robotę na lato

    Wkład oczywiście stalowy żaroodporny - i sprawa załatwiona. Co do plamy
    to się nie wypowiadam, na szczęscie zdążyłem przed plamą. Niektórzy
    mówią: nowy komin...

    --
    pozdrawiam - Zygmunt

  • 6. Data: 2009-01-28 13:42:12
    Od: "Chlorek" <s...@i...pl>

    ceramiczny wkład może być trochę trudny.
    miałem podobną sytuację i włożyłem wkład metalowy - łatwiej, lżej, samemu i
    mniej przekroju zabiera..
    a co do plamy - to polecam szkło wodne.
    skuć, nanieść szkło (1 lub 2 warstwy) , zatynkować - od 4 sezonów nie ma
    śladu po plamach ...a trochę ich było.

  • 7. Data: 2009-01-28 22:14:02
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Igus' pisze:

    > Macie jakieś koncepcje na walkę z tzw trudną plamą ?

    Widzę, że macie :o)

    Wszystkim serdecznie dziękuję.

    Rozważę jeszcze raz użycie wkładu stalowego, zamiast ceramicznego (fakt,
    że łatwiej włożyć. Zrobię sobie eksperyment kupując 1 szt ceramiki i
    zobaczę jak się tym manewruje.

    Chyba, macie rację z tym szkłem wodnym. Nie pomyślałem, a to może być
    bardzo dobra koncepcja.

    Dzięki raz jeszcze.

    Igus'