  • 211. Data: 2013-11-04 22:21:50
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    literę M.: http://www.youtube.com/watch?v=PBjb2zalV-A
    > Spotkałem się z opinią, że na filmie nie da się sprawdzić, czy ten okap jest
    rzeczywiście na full włączony, ale gdyby jakieś oszustwo było, to z pewnością firma M
    by zaprotestowała. O ile wiem, to reakcja firmy M była propozycja odkupienia
    patentu/firmy BORA :)

    Film mozna jak widac interpretowac na kilka sposobow, ale nie o tym.
    W skrocie mozna powiedziec tak, ze raczej malo kto przygotowuje cos w
    kuchni z tego co zbierze sie w oborze, wiec nawet jesli nie wyciagnie
    wszystkiego to lud w domu nie padnie.

    > Poziom halasu

    > Gdzie słyszałeś jaka jest głośna?

    Sam cytowale poziom halasu, a to dane jakby bezwzgledne.

    > BORA może być z filtrem lub z podłączeniem do wentylacji.
    > Sporo klientów, głównie w Niemczech chwali się, że ma energooszczędny dom i często
    bierze wersje z filtrem węglowym, aby drogo ogrzane powietrze zostało w domu.
    > Rozmawiałem z pewnym deweloperem, którego zainteresowała marka, bo jak sprzedaje
    mieszkania, to sporo klientów chce potem jednak przeróbek i stoją przed problemem,
    gdy kuchnia w nowym miejscu nie sięga do wentylacji.

    To jakby o armatach, a ja o miesie, bo wiele normalnych okapow mozna
    wyposazyc w filtry weglowe. Przeciwtluszczowe to jakby standard. Poza
    tym bez przesady z tym drogo ogrzanym powietrzem. Okapu nie uzywa sie
    godzinami. Watpie tez, ze wychodza z domu przez sluze termiczna.

    Pozdro.. TK

  • 212. Data: 2013-11-04 22:23:23
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 21:19:18 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    by zaprotestowała. O ile wiem, to reakcja firmy M była propozycja odkupienia

    Co wy tu macie z tym "bełkotem marketingowym"?
    Jakiś marketingowiec wam żonę zbrzuchacił? :)
    Masz uwagi, pytania, to pisz normalnie a nie wydziwiaj. Ja się nie boję żadnego
    pytania a jak nie wierzysz to namawiam do osobistego sprawdzenia gdziekolwiek.

    > 1. Na filmie ani w opisie nie ma marki / loga producenta tego okapu wiec
    >
    > nikt zaprotestowac nie moze
    Ludzie z branży wiedzą na pierwszy rzut oka, kto to produkuje. Producent też
    natychmiast rozpoznał swoje urządzenie i nie pultał się, bo sam dobrze wie co
    sprzedaje.

    > 2. Uzytkownik ma 5 filmow - na pozostalych prezentuja juz test podajac
    >
    > konkretna marke BORA - dlaczego w przypadku "zwyklego" okapu tego nie ma?
    Nie wiem. Może jakieś niuanse prawne. Nie interesowało mnie to specjalnie, ale
    zapytam i dam znać.

    > 3. Moj tani okap za dwie stowy na mieszkaniu ciagnal lepiej niz ten
    >
    > z filmu...
    Nie musiałeś tego pisać. Wszyscy wiedzą i ci go zazdroszczą.

  • 213. Data: 2013-11-04 23:33:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 22:23:23 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:

    > Co wy tu macie z tym "bełkotem marketingowym"?
    >
    > Jakiś marketingowiec wam żonę zbrzuchacił? :)

    Po prostu wyczuwamy taki belkot z daleka, wiec zeby sie z nami dogadac
    przejdz na poziom bardziej techniczny, nie sprzedazowy :)

    > Ludzie z branży wiedzą na pierwszy rzut oka, kto to produkuje. Producent też
    natychmiast rozpoznał swoje urządzenie i nie pultał się, bo sam dobrze wie co
    sprzedaje.

    Ale rzetelnosc testu wymagalaby podania producenta / modelu okapu
    konkurencyjnego, skoro w pozostalych filmach jest podany producent i model
    okapu (bora classic etc).

    Skoro test ma byc wiarygodny i prawdziwy - nikt by za to bora-bora do sadu
    nie podal - a nawet jesliby podal to sprawa przeciez wygrana (+ darmowa
    reklama :)

    Poniewaz tych danych brakuje - rownie dobrze mogl tam byc zepsuty wentylator
    albo zapchany filtr. Ten film tak naprawde nie prezentuje kompletnie NIC,
    wiec pokazywanie go jest bez sensu. Tym bardziej ze kazdy moze sobie isc
    do kuchni i zobaczyc jak jest naprawde.

    > Nie wiem. Może jakieś niuanse prawne. Nie interesowało mnie to specjalnie, ale
    zapytam i dam znać.

    A ja wiem czemu - bo w ten sposob mozna legalnie zmanipulowac potencjalnego
    klienta :)

    Powiedz dokladnie jakiego producenta na M jest okap z tego filmu? Napisz
    pelna nazwe producenta (i jak znasz - modelu). Ciekaw jestem czy sie
    odwazysz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 214. Data: 2013-11-04 23:45:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-04 23:33, Adam pisze:

> [...]
    > wiec pokazywanie go jest bez sensu. Tym bardziej ze kazdy moze sobie isc

    Daj spokoj, ten film jest kompletnie bez sensu, albo ten okap po prostu
    nie byl wlaczony. Prawde mowiac widzialem w zyciu moze dwa takie okapy
    ktore by wogole nie ciagnely, tak jak na tym filmie. Sam mam okap na
    scianie, w porownaniu okap grzybkowy powinien byc teoretycznie lepszy,
    ale nawet u mnie nie ma takiej porazki. Para po prostu skleca do okapu i
    dalej w kuchni tego nie widac. Co ma przedstawiac film nie mam pojecia.
    Nagrane chyba dla jakichs pensjonariuszy oddzialow psychiatrycznych, bo
    w naturze takie cos nie wystepuje.

    Pozdro.. TK

  • 215. Data: 2013-11-04 23:52:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 23:45:47 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Daj spokoj, ten film jest kompletnie bez sensu, albo ten okap po prostu
    > nie byl wlaczony. Prawde mowiac widzialem w zyciu moze dwa takie okapy

    No i czemu nie widac nawet loga producenta tego okapu (jest wyraznie
    zaklejone lub zamazane w postprodukcji). Niech Slavo napisze konkretnie -
    jaka to firma na M. Skoro to autentyczne nagranie to nie ma sie czego bac:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 216. Data: 2013-11-05 09:11:16
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >W takich krajach jest sprzedawany. Oceń sam, czy to można nazwać już
    >światowy, czy jeszcze nie: http://www.bora.com/en/contact/
    >W ogóle jest sprzedawany od jakiś 8 lat a w Polsce pierwsi klienci byłi rok
    >temu.

    W takich chwilach jestem dumny z naszego kraju, że dopiero po siedmiu
    latach udało się znaleźć pierwszego frajera.

    >Gdzie słyszałeś jaka jest głośna?

    Nie musi stać. Wystarczy że wie ile dB podają producenci

  • 217. Data: 2013-11-05 10:07:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    [ciach tłumaczenie oczywistości]

    > Do 6 miesięcy od chwili wydania towaru klientowi, klient nie musi niczego
    > udowadniać, gdyż z góry ustawa zakłada, że wada istniała w chwili zakupu.
    > W takiej sytuacji sprzedawca, aby uchronić się przed odpowiedzialnością z
    > tytułu niezgodności towaru z umową, musi udowodnić klientowi, że wada
    > wystąpiła już po sprzedaży.

    Już pisałem to szumne "udowodnienie" sprowadza się do napisania "gdyby był
    pozbawiony wad w momencie sprzedaży to działałby dłużej niż rok". Pójdź do
    miejskiego/gminnego rzecznika konsumentów to dostaniesz gotowe pisemko.

    W praktyce najczęściej nie trzeba pisać żadnego pisma.

    > Przeczystaj sobie to dokładnieji, a może zrozumiesz na czym polega ta
    > różnica: http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html

    Ja wiem, na czym polega różnica, ale jak pisałem w przypadku sprzętu jest
    ona nieistotna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 218. Data: 2013-11-05 10:10:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A syfony przy odpływach to od czego są?

    Nie chodzi o syfony ale o łączenia rur. Instalacja kanalizacji nie jest
    hermetyczna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 219. Data: 2013-11-05 10:51:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-05 10:10, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie chodzi o syfony ale o łączenia rur. Instalacja kanalizacji nie jest
    > hermetyczna.

    Matko co Ty znowu wypisujesz?
    Jakiego rzedu podcisnienia sie spodziewasz? Toz to by predzej ciag
    wsteczny wentylacji spowodowalo zanim nieszczelnosci rur kanalizacyjnych
    nabralyby znaczenia. Poza tym wielu ludzi ma garaz polaczony z domem, a
    tam brama jest jaka jest.

    Pozdro.. TK

  • 220. Data: 2013-11-05 11:23:56
    Od: <m...@g...com>

> [...]
    > miejskiego/gminnego rzecznika konsumentów to dostaniesz gotowe pisemko.

    Bzdura.
    Urządzenie psują się także z winy uzytkownika lub przyczyn zewnętrznych jak
    przegrzanie,
    przepięcia, wyładowania atmosferyczne, zalanie cieczą, itp.
    Często widać ewidentne uszkodzenia po burzy, np. powypalane części i
    ścieżki. Czasem uszkodzenia są ukryte, np.
    przepalone uzwojenia separatora sieci LAN na wskutek przebicia.
    Każdy rozgarnięty technik jest w stanie wykryć tego typu uszkodzenia i nie
    wciskaj kitu o teorii "gdyby był pozbawiony wad"
    Takich napraw mam w okresie wiosennym i letnim nawet kilka dziennie.
    Dziwnym trafem wtedy, gdy szaleją burze:)
    Wtedy najwięcej uszkodzeń portów LAN lub wejść wideo i choćby nie wiem jakie
    pismo było załączone do urządzenia nie ma szans na
    jakąkolwiek bezpłatną naprawę.