    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta indukcyjna 230V czy 400V
    Date: Mon, 10 Jan 2022 21:04:08 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 20:56 Majka <k...@g...com> pisze:

    > Cześć.
    > Jaka jest różnica między płytami indukcyjnymi do kuchni?
    > Są płyty z podłączeniem tylko 230V.
    > Są takie na 400V /siła/.
    > Oraz takie z obiema możliwościami jednocześnie.
    >
    > U mnie w kuchni jest 400V (w ścianie mam wg elektryka trzy fazy, 3x230V).
    > Którą kupić?
    >
    > Czy ta płyta z podłączeniem tylko 230V jest gorsza? Jakie są jej wady?
    > Nie "uciągnie" trzech lub czterech pół ind. włączonych jednocześnie?
    > Będą się grzać przewody w ścianie? Przewód w ścianie ulegnie
> [...]

    Zacznij od tego jakie masz zabezpieczenie na końcu tego kabla 3x230V
    Kup płytę o maksymalnej mocy jaką uciągnie to zabezpieczenie.
    Różnica będzie taka, że przy mniejszej mocy płyty 2f będzie duża szansa,
    że nie wszystkie pola będą mogły pracować jednocześnie. Może być tak, że
    np. tylko dwa pola będą mogły pracować z pełną mocą w tym samym czasie.
    Przy indukcji im większa moc tym lepszy komfort użytkowania.
    Jeśli masz 3f to ja bym nawet nie rozważał indukcji 1f.
    TG