  • 1. Data: 2010-11-25 10:22:14
    Temat: Płyta korkowa na ścianę a wyciszenie?
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    cześc.
    Już kiedyś poruszałem ten temat, ale teraz myślałem o innym podejściu
    do sprawy.
    Chodzi mi o odizolowanie się od dzwieków sąsiadki, która wieczorem
    strasznie głośno ogląda TV do tego stopnia że zasnąc ciężo. Budynek z
    wielkiej płyty.
    Słyszałem że można spróbować ścianę wykleić korkiem, tzn taką płytą
    korkową. Co Wy na to? Te płyty korkowe są dośc cieńkie więc jakos
    sceptycznie podchodze do tych rad. Macie jakieś doświadczenie z tym
    materiałem?

  • 2. Data: 2010-11-25 10:27:19
    Temat: Re: Płyta korkowa na ścianę a wyciszenie?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Chodzi mi o odizolowanie się od dzwieków sąsiadki, która wieczorem
    > strasznie głośno ogląda TV do tego stopnia że zasnąc ciężo.

    może porozmawiaj z nią...
    kup jej ładne słuchawki...

    > Słyszałem że można spróbować ścianę wykleić korkiem, tzn taką płytą
    > korkową. Co Wy na to?

    tak, można spróbować - efekt dekoracyjny jest niezły!
    TYLKO dekoracyjny...

    > Te płyty korkowe są dośc cieńkie więc jakos sceptycznie podchodze do tych
    > rad.

    i słusznie...
    jesli nie posłuchasz zdrowego rozsądku i to zrobisz a potem uda Ci się
    zauważyć
    efekt wyciszenia, to koniecznie nam (mi) o tym opowiedź!

    > Macie jakieś doświadczenie z tym materiałem?

    jak wyżej...
    jak zawiodą pertraktacje,
    lepiej na tej ścianie meblościankę ustawić
    za nią możesz nawet płyty z twardej wełny włożyć

  • 3. Data: 2010-11-25 10:33:57
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Niestety układ pokoju jest taki że z tej strony musi być łóżko i
    meblościanki nie mozna tam wstawić, choć to dobry pomysł.
    Więc jesli te płyty korkowe tylko ekoracyjnie działają to juz nie mam
    pomsłu co z tym zrobić. Słuchawki tez odpadają bo jej niewygodnie w
    nich i nie założy. Nie wiem co zrobić, po prostu nie wiem? Uprzedzam
    Waszą odpowiedz, wyprowadzić się na razie nie mogę z pewnych powodów.

  • 4. Data: 2010-11-25 10:34:55
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

> [...]
    > korkową. Co Wy na to? Te płyty korkowe są dośc cieńkie więc jakos
    > sceptycznie podchodze do tych rad. Macie jakieś doświadczenie z tym

    temat izolacji od zewnętrznych dźwięków był tu wielokrotnie poruszany.
    Krótkie streszczenie: płyta korkowa od Twojej strony może mieć co
    najwyżej znaczenie psychologiczne. Prawdziwą izolację zapewniają
    szczelne i ciężkie materiały pochłaniające energię akustyczną (mata z
    twardej gumy, folia ołowiana etc.). Optymalne (ale drogie i zabierające
    przestrzeń) rozwiązanie to przegroda warstwowa z mieszanych materiałów
    -np. płyta gk ze szczeliną powietrzną wyłożoną gumą. Pianki, korek etc.
    są jako izolacja praktycznie bezwartościowe, co najwyżej poprawiają
    akustykę (echo etc.).
    W opisywanym wypadku rokowania są złe, bo widocznie ściany
    międzymieszkaniowe są zbyt cienkie i lekkie, dźwięk też zapewne przenosi
    się przez szczeliny na styku ściany/strop. Skuteczne wyciszenie imho
    wymagałoby sporych inwestycji, nie tylko na wykładzinę izolacyjną.

  • 5. Data: 2010-11-25 11:14:06
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 25.11.2010 11:34, Jakub Tarczewski wrote:
> [...]
    > się przez szczeliny na styku ściany/strop. Skuteczne wyciszenie imho
    > wymagałoby sporych inwestycji, nie tylko na wykładzinę izolacyjną.

    Scianka z G-K zrobiona zgodnie ze sztuka (tzn profile podlogowe i
    sufitowe na podkladkach z pianki) plus welna (np aku-plyta).
    S.

  • 6. Data: 2010-11-25 11:30:04
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    No właśnie, a możecie mi powiedzieć co to naczy ze sztuką? Jak powinno
    byc to zrobione? Czytałem tyle wersji tego że sam nie wiem o co
    chodzi.
    Podobno mają tam też być specjalne wkręty, jakieś gumowane do
    mocowania płyt do profili i same profile dościany powinny też być
    mocowane jakimiś odpowiednimi wkrętami. Co dokłanie podkłada sie pod
    profil. Gumę piankę? czyli np podłoga, coś tam np guma, na to profil i
    wkręt, jaki? A co z panelami podłogowymi? usuwa się kawałek pod
    profile?

  • 7. Data: 2010-11-25 11:46:57
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Nie wiem co zrobić, po prostu nie wiem?

    a masz zaplecze, żeby wojnę rozpocząć?
    ona też kiedyś musi spać...

    znajomy kiedyś sąsiadkę (w podobnym scenariuszu) utemperował
    włączając głośno muzykę heavy metalową w czasie jak sam był w pracy.
    teraz żyją w zgodzie i wzajemnym poszanowaniu ciszy...

  • 8. Data: 2010-11-25 11:47:33
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "slawek7" <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > profil. Gumę piankę? czyli np podłoga, coś tam np guma, na to profil i
    > wkręt, jaki? A co z panelami podłogowymi? usuwa się kawałek pod

    Bez przesady. Wystarczy taśma akustyczna pod profile. Ja mam ściany na
    poddaszu na profilach C75 z wełną w środku i podwójnym płytowaniem. Ściany
    stoją na wylewce. Dzieciaki w swoim pokoju mogą meblami rzucać, drzeć się a
    hałas w mojej sypialni jest ledwo słyszalny. Wyraźne są tylko dźwięki
    mocnego walenia w podłogę.
    Na początku mieszkania w nowym domu często pracowałem do późnych godzin
    wieczornych. Np. ciąłem wyżynarką panele w pokoju przylegającym do pokoju
    dzieci. W tym czasie żona usypiała 2 dzieci. Praktycznie nic nie słyszeli.

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2010-11-25 11:54:49
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A macie jakies rysuki montażowe do tego? Nie za bardzo wiem jak sie te
    wszystkie rzeczy nazwyają? Czy profil może byc dowolny? Co to za
    welna, czy mineralna?
    Bartek, a co co za mata akustyczna, gdzie to kupić? i co pod profile i
    czym to skręcać?

  • 10. Data: 2010-11-25 12:12:34
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    zle przeczytalem bo nie pokazaly mi sie polskie litery.
    Gdzie kupic ta tasme akustyczna bo to chyba o to chodzi a nie mate
    akustyczna?