  • 1. Data: 2010-11-24 13:38:28
    Temat: Wiata na samochód a prawo
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

    Witam
    Przymierzam się do budowy wiaty na 1 samochód. Coś takiego jak na filmie
    http://www.youtube.com/watch?v=01DEAut4ppk ( może nie tak dlugą i wysoką ), ale
    konstrukcyjnie b.podobną.
    Taka wiate chcialem posadzić z 0.5 m od ogrodzenia . Podobno przepisy mowią ze musi
    być
    min. odleglość od ogrodzenia 3-4 m. Na pewno nie będzie miala 25 m2. Czy to jest
    prawda?
    Czy można to jakoś obejść ? Help
    Tomek

  • 2. Data: 2010-11-24 13:49:39
    Temat: Re: Wiata na samochód a prawo
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@i...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > mowią ze musi być min. odleglość od ogrodzenia 3-4 m. Na pewno nie będzie
    > miala 25 m2. Czy to jest prawda? Czy można to jakoś obejść ? Help

    Podejdź/ zadzwoń do PINB w Twoim miescie i dowiesz się u żródła

  • 3. Data: 2010-11-24 14:06:09
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Można przy ogrodzeniu ale musi być wolnostojąca i nie można jej zgłosić jako
    "pod auto" a jako rekreacyjną.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2010-11-24 14:21:00
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

    > Można przy ogrodzeniu ale musi być wolnostojąca i nie można jej zgłosić jako "pod
    auto"
    > a jako rekreacyjną.

    Zadzwonilem jak polecił Kris. Nie ma żadnych ograniczeń pod wiatę oprócz tego że
    woda
    nie może być odprowadzana na zew. a ma być odprowadzana wew. posesji.
    Dzieki
    Tomek

  • 5. Data: 2010-11-25 09:24:58
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > tego że woda nie może być odprowadzana na zew. a ma być odprowadzana wew.

    Fajnych masz urzędników.
    Moi co innego mi powiedzieli a ponoć jakiś miesiąc temu dostali nowe wtyczne
    dot. interpretacji prawa w tym temacie z ministerstwa i na nim sie opierają.

  • 6. Data: 2010-11-25 10:07:48
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-25 10:24, quent pisze:
    > Fajnych masz urzędników.
    > Moi co innego mi powiedzieli a ponoć jakiś miesiąc temu dostali nowe
    > wtyczne dot. interpretacji prawa w tym temacie z ministerstwa i na nim
    > sie opierają.
    To może podziel się wiedzą, co ci powiedzieli innego?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2010-11-25 12:11:04
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > To może podziel się wiedzą, co ci powiedzieli innego?

    No przecież się podzieliłem...

  • 8. Data: 2010-11-26 07:44:32
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    filmiehttp://www.youtube.com/watch?v=01DEAut4ppk ( mo e nie tak dlug i wysok ), ale
    > konstrukcyjnie b.podobn .
    >  Taka wiate chcialem posadzi z 0.5 m od ogrodzenia . Podobno przepisy mowi ze musi
    by
    > min. odleglo od ogrodzenia 3-4 m. Na pewno nie b dzie miala 25 m2. Czy to jest
    prawda?
    > Czy mo na to jako obej ? Help
    > Tomek

    Kazdy obiekt budowalny 3 m od ogrodzenia bez okna i 4m z oknem.
    Wyjatek stanowi juz istnijacy budynek sasiada w lini ogrodzenia.
    Co do zgloszenia to trzeba na 30 dni przed rozpoczeciem budowy.
    Wielkosc obiektu to 25 m2 i dwa takie na kazde 500 m2 o rozpietosci
    nie wiekszej niz 4,8 m.

    W praktyce zglaszasz taki obiekt a budujesz taki jaki chcesz. Przeciez
    nikt nie zmierzy jak przekroczysz o 50 cm czy tez nawet o 1m.

  • 9. Data: 2010-11-26 10:36:18
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

> [...]

    >W praktyce zglaszasz taki obiekt a budujesz taki jaki chcesz. Przeciez
    >nikt nie zmierzy jak przekroczysz o 50 cm czy tez nawet o 1m.

    Zadzwonilem do odpowiedniego Urzedu w mojej miejscowosci i otrzymalem odpowiedz,
    ze
    nie ma zadnych ograniczen pod wiate oprócz tego ze woda
    nie moze byc odprowadzana na zew. a ma byc odprowadzana wew. posesji.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 10. Data: 2010-11-26 11:41:57
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    >Kazdy obiekt budowalny 3 m od ogrodzenia bez okna i 4m z oknem.

    To dotyczy budynków zae scianami - a wiec wiaty nie. Wiate mozna postawic
    nawet na granicy (byle wody z dachu do sasiada nie wpuszczac)

    >W praktyce zglaszasz taki obiekt a budujesz taki jaki chcesz. Przeciez
    >nikt nie zmierzy jak przekroczysz o 50 cm czy tez nawet o 1m.

    Nikt - tylko sasiad któremu to nie pasuje.

    I jeszcze jedno - wiate nazywamy w zgloszeniu wiata a nie garazem - bo na
    garaze sa inne przepisy.

    b.