  • 1. Data: 2012-01-03 18:52:33
    Temat: Plytki klinkierowe na komin - dwa pytania
    Od: Lucky <l...@n...xyz>

    Witam,
    Moj majster broni sie rekami i nogami przed obkladaniem komina (na
    zewnatrz) plytkami w zimie bo mowi, ze jak zlapie mroz to klej nie
    zwiaze. W zwiazku z tym mam pytanie: czy sa jakies kleje, ktore
    umozliwiaja takie prace jak jest mroz.
    Drugie pytanie: Czy jest sens obklejac komin styropianem (kilka cm),
    potem siatka i klej i dopiero na to plytki? Wszystko w celu
    zminimalizowania zmian temperatury plytek od cieplego komina.
    Dzieki,

  • 2. Data: 2012-01-03 20:43:20
    Temat: Re: Plytki klinkierowe na komin - dwa pytania
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Lucky" <l...@n...xyz> napisał w wiadomości

    > Drugie pytanie: Czy jest sens obklejac komin styropianem (kilka cm), potem
    > siatka i klej i dopiero na to plytki? Wszystko w celu zminimalizowania
    > zmian temperatury plytek od cieplego komina.

    Jest sens. Koszt w skali budowy znikomy lub zerowy a ocieplenie komina
    lepiej wpływa na jego pracę i niweluje wpływ pracy materiału na skutek zmian
    temperatury. Oczywiście to na zewnątrz. Komin w wewnętrznej częsci budynku
    musi być przede wszystkim dobrze, szczelnie otynkowany.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2012-01-03 21:33:31
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > temperatury. Oczywiście to na zewnątrz. Komin w wewnętrznej częsci budynku
    > musi być przede wszystkim dobrze, szczelnie otynkowany.

    Komina nie ociepla się styropianem tylko wełną ...
    Styropian nie jest odporny na wyższe temperatury a dodatkowo jest
    palny ...

    Oczywiście są ludzie którzy ocieplają komin styropianem a potem dziwią
    się że tynk odpada , a sam komin dziwienie wygląda ...

  • 4. Data: 2012-01-04 07:50:55
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >Oczywiście są ludzie którzy ocieplają komin styropianem a potem dziwią
    >się że tynk odpada , a sam komin dziwienie wygląda ...

    I tak jest zawsze, ogłosiles swieta zasadę? Bo ja mam ponad dachem
    styropian, siatka/klej, i płytki klinkierowe. I jakos sie nie obawiam ze
    styropian mi sie stopi :-) Zapytałbyś wątkotwórce czy komin jest jakis
    systemowy, moze juz ma izolacje miedzy wkładem a obudową.

    b.

  • 5. Data: 2012-01-04 08:31:55
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

[...]

    Powiedz to setkom firm dekarskich które jednak kominy izolują styropianem i
    wyprawką przy np remontach dachów i to w budynkach wielorodzinnych gdzie
    kominy dymowe mają po kilka kanałów i mają szansę mieć dużo wyższą
    temperaturę wylotów niż w domkach jednorodzinnych. Dają po minimum 3 lata
    gwarancji i wszyscy jak jeden mają z taką praktyką lepsze doświadczenia w
    dłuższym okresie niż z bezpośrednim otynkowaniem komina.

    Domy zresztą też się izoluje metrami sześciennymi styropianu zwiększając w
    ten sposób zagrożenie pożarowe i nikt z tego wielkiego problemu nie robi.

  • 6. Data: 2012-01-04 12:48:07
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > kominy dymowe mają po kilka kanałów i mają szansę mieć dużo wyższą
    > temperaturę wylotów niż w domkach jednorodzinnych. Dają po minimum 3 lata

    W blokach to robi się aby ładnie wyglądało i było tanio ...
    To jak będzie to wyglądało albo co się z tym stanie nikogo nie
    obchodzi ...

    Rozmawiałem z kominiarzem i powiedział mi że styropianem nie wolno
    ocieplać kominów ze względu na ich łatwopalność i małą odporność na
    wyższe temperatury ...
    A że ludzie robią , to inna bajka ...
    Wkłady w kominach systemowych są już w większości ocieplone wewnątrz
    wełną ...
    Jakoś żaden wkład kominowy nie jest ocieplony fabrycznie styropianem i
    to już o czymś świadczy ...

    Wszystko zależy napewno jaki to komin i jakie są w nim temperatury ...
    U mnie maksymalną temperaturę spalin jaką uzyskałem to ponad 300
    stopni ...

    > Domy zresztą też się izoluje metrami sześciennymi styropianu zwiększając w
    > ten sposób zagrożenie pożarowe i nikt z tego wielkiego problemu nie robi.

    Ale o czym ty mówisz ? Fasada nie jest narażona na wyższe temperatury
    a w razie pożaru jest "warstwa" ognioodporna ...
    A w przypadku konstrukcji drewnianych jakoś jednak izoluje się tylko i
    wyłącznie wełną ...

  • 7. Data: 2012-01-04 13:56:58
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
    >A w przypadku konstrukcji drewnianych jakoś jednak izoluje się tylko i
    >wyłącznie wełną ...

    o ja cie.... a ja dałem styro.... idę zrywać

    b.