  • 1. Data: 2012-01-03 19:39:10
    Temat: klejenie paneli bambusowych - jaka grubość kleju jest empirycznie dopuszczalna?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam
    Mam przyklejony gres na podłogówce i do niego chcę dorównać panelami/deskami
    bambusowymi.
    Panele mają 12mm grubości, gres+klej niestety więcej, w części pokoju nawet18mm.
    Na jastrychu już jest masa samopoziomująca 3-4mm dobrego gatunku(dobrze związana z
    podłożem).
    Teraz dylemat:
    1 Czy da się wyrównać wysokość części klejonych paneli tylko klejem (epoksyd 2
    składnikowy)?
    2.Czy walnąć kolejną warstwę masy samopoziomującej? i w tym wypadku, podczas pracy
    podłogówki nie
    będzie ryzyka odspojenia się warstw masy?
    Jakieś inne rozwiązanie?

  • 2. Data: 2012-01-04 13:47:58
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 3, 8:39 pm, Rentier <f...@g...com> wrote:
> [...]
    > Teraz dylemat:
    > 1 Czy da się wyrównać wysokość części klejonych paneli tylko klejem (epoksyd 2

    Raczej nie. Nawet jaby byl w takiej grubosci stabilny to jak tyle go
    zastosujesz to wyjdzie wiaderko na 1m2.

    > 2.Czy walnąć kolejną warstwę masy samopoziomującej? i w tym wypadku, podczas pracy
    podłogówki nie
    > będzie ryzyka odspojenia się warstw masy?
    Raczej nie powinno popekac. Ale takiego doswiadczenia nie mam zeby
    stwierdzic kategorycznie..
    Ale po zrobieniu i tak trzeba baedzie poczekac kilka tygodni przed
    klejeniem desek.

    > Jakieś inne rozwiązanie?
    Dac grubsze deski/parkiet.

  • 3. Data: 2012-01-04 14:10:47
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    co cie wyjdzie taniej i ile masz tej roznicy to pytania

    jakies wylewki dostnaiesz niby od 2 mm beda sie trzymać ale wiadomo troche
    wiecej by sie przydało, zagruntuj porzadnie

    jezeli rownac klejem to o dobrej konsystencji bo bedzie ci wyłaził na
    wierzch jak bedzie duzo i rzadki - jak nie masz polakierowanego tego bambusa
    to nie spiesz sie z lakieorwaniem i cyklinowaniem, dluzej postoi bedzie
    lepiej

    pozdr

    http://decore-meble.pl

  • 4. Data: 2012-01-04 14:17:40
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Spód bambusa lakierowany- stąd eppoksyd 2 składnikowy.
    Właśnie nie mam pojęcia na ile klej jest "rozpływny" Koszt kleju-
    jasna sprawa wysoki, ale jestem w stanie to przeżyc..
    Niestety deski kupione, płytki przyklejone.
    Wylewka - słusznie- powoduje obsuwę w klejeniu o miesiąc jak nic:-(

  • 5. Data: 2012-01-04 22:03:45
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    kleiłem lapaczo do wylewki, klej drogi to zrob wylewke i bedzie ok i taniej

    kleju potrzebujesz nasmarować jak cienko masla na chleb - tyle wystarczy i
    nie bedzie plywalo wszystko i wylazilo i nie bedziesz sie wq...

    jak masz roznicy do wylania >3mm to ja bym sie nie zastanawial, na wylewce
    nie oszczedzal i tyle

    tr

    http://decore-meble.pl
    Meble Gabi Warszawa

  • 6. Data: 2012-01-05 08:17:46
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > nie bedzie plywalo wszystko i wylazilo i nie bedziesz sie wq...
    >
    > jak masz roznicy do wylania >3mm to ja bym sie nie zastanawial, na wylewce
    To prawda.Tyle, że powierzchnię nie mam zbyt dużą, raptem 13mkw, więc
    ekonomia i kosmiczne wydatki niekoniecznie są najistotniejsze.
    Róznica w poziomach to max 5mm- sprawdziłem precyzyjnie zgodnie z
    waszymi sugestiami.Reszta to niewielkie zagłębienia rzędu 1- 3mm,
    czyli do przeżycia.
    Nie mam pojecia na ile ten klej jest gęsty,że po szpachli zębatej np
    6mm będzie "dziarsko stał" czy zaraz się rozpłynie i nie zamoczy nawet
    deski...

  • 7. Data: 2012-01-05 13:04:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 5, 9:17 am, Rentier <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > Nie mam pojecia na ile ten klej jest gęsty,że po szpachli zębatej np
    > 6mm będzie "dziarsko stał" czy zaraz się rozpłynie i nie zamoczy nawet
    Raczej sie rozplynie ale po chwili. Tyle ze istotne jest ile sie
    kurczy przy wiązaniu.
    Nie probuj dawac go grubo (inaczej niz zaleca producent).
    Albo wylej dodatkowo zaprawe mineralna, albo pogodz sie z tymi 5 mm na
    progu.
    Sa jeszcze dwa rozwiazania:
    Zastosowac jakis profil zeby ten 5mm prog lepiej wygladal albo
    przykleic te panele do uprzednio przyklejonej do podlogi sklejki.

  • 8. Data: 2012-01-05 13:20:55
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    6 mm to bedzie wszystko plywac, jak bedziesz zaczynał to sobie rozrób tak 1l
    tego kleju zeby rozpoznac jak to sie zachowuje, on bedzie szybko schnął wiec
    nie smaruj tez nie wiadomo ile bo bedzie problem - jedno bedzie plywac
    drugie juz nie przyłapie - mloteczek gumowy deseczka i spachelka do drapania
    scian - o 6 mm zapomnij bo jak to twoj pierwszy raz to sie mocno zniechęcisz

    pozdro powodzenia

    tr

    http://decore-meble.pl
    Meble Gabi Warszawa

  • 9. Data: 2012-01-11 20:12:49
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > 6 mm to bedzie wszystko plywac,
    Ok, sporo mi wyjaśniliście, dzięki.
    Sklejka na spód- odpada - mam podłogówkę, o czym wspominałem, a to dodatkowa
    izolacja.
    Oczywiście, rozrobię trochę kleju i przylepię ze 2 rządki, potem przerwa.
    Kolejna sprawa, o czym nie wspomniałem, a może mieć znaczenie dla "pływania" : dechy
    są łączone na
    "klik" a nie klasyczne pióro i wpust, więc jest to dość , moim zdaniem, stabilny
    monolit.Czy się mylę?