  • Data: 2009-09-27 18:50:53
    Temat: Płyty chodnikowe 50x50 - jak kłaść?
    Od: Lukasz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam mam zakupione plyty betonowe uzywane 50x50x6 cm, chce z nich
    zrobic podloge w garazu blaszanym w ktorym bedzie stalo auto osobowe,
    moje pytanie brzmi jaka ma byc szczelina miedzy 1 a 2 plytka?
    probowalem znalesc w necie informacje na ten temat ale jedynie to
    znalalem:

    "Szerokość odstępów 3 - 5 mm (przy odstępach mniejszych niż 3 mm
    powstaje niebezpieczeństwo odłupywania płytek przy obciążeniu i
    trudności przy ponownym uszczelnieniu uszkodzonych powierzchni; przy
    szerokości odstępów powyżej 5 mm - niebezpieczeństwo wykruszania się
    lub wymywania spoiwa)."

    Znajomy niby fachowiec mi mowil ze ma byc 1 cm szczeliny min.. tylko
    ze ten opis wyzej jest pewnie do plyt na zew.

    Plyty klade na ubitym piachu ok + - 10 cm warstwa ( ten piach jest
    troche gliniasty ) czy taki moze byc? piach ubijam stajac na deske i
    chodzac po niej, i tak kilka razy dosypuje i ubijam :)