    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podlogowe ogrzewanie elektryczne
    Date: Tue, 27 Dec 2011 22:43:01 +0100

    Dnia 27-12-2011 o 21:00:22 mirkra33 <m...@g...pl>
    napisał(a):

    > Witam - to już mój 3 pomysł na ogrzanie domu (budowa rozpoczęta -
    > fundament
    > gotowy - dom będzie dobrze ocieplony, murowany). Czy ktoś korzysta z
    > podłogówki na bazie kabli grzewczych (dwużyłowych) jako podstawowego
    > ogrzewania domu? Chcę taki system zastosować w domu sezonowym ok. 120 m2
    > użytkowym poddaszem. Czy wtedy wychładzać dom podczas zimowej
    > nieobecności a
    Zależy jak długa ta nieobecność, bo podłogówka ma dość dużą bezwładność
    i na 1-2 dni się nie opłaca wychładzać, ale już tydzień, dwa czemu nie.

    > rury instalacji wod. kan. zabezpieczyć też kablami grzejnymi, żeby przy
    > każdym
    > wyjeździe nie spuszczać wody (gorzej jak zabraknie prądu - może jest
    > jakieś
    > wyjście). \
    Można prościej ustawić temp na termostacie w domu na 5st i jak spadnie
    poniżej
    to włączać podłogówkę, przy dobrze ocieplonym domu temp może przez tydzień
    spadać z 20 do 5. Poza tym potrzebny jest liczni 2 taryfowy aby grzać
    w tańszej taryfie.

    > I co wtedy z cwu - bojler elektryczny?, przepływowy ogrzewacz?
    Przepływowy nie, ale bojler tak włączony oczywiście na 2 taryfę.

    > Będzie też kominek i chyba najlepiej zrobić alternatywne ogrzewanie z
    > DGP. Czy
    > pakować się w wentylację mechaniczną z rekuperatorem? (po jakim czasie
    > się
    > zwróci, a może przy takiej wentylacji mniej cierpi dom podczas
    > "schładzania"
    kominek zawsze warto :) a na wentylację to trochę za mały ten domek.

    > więc warto). Wiem, że dużo pytań, ale chciałbym podjąć rozsądną decyzję,
    > żeby
    > potem nie kombinować co dalej jak mnie rachunki za prąd zjedzą.
    Przypilnuj aby mieć dobrze ocieplony i grubo, poczytaj wątki o domach
    oszczędnych i pasywnych aby wiedzieć na co zwrócić uwagę.

    > Czytałem, że
    > właśnie taki system może być ekonomiczny przy sterowaniu automatycznym
    > podłogówki. Stale przebywał będę tam jedynie latem. Od września do
    > czerwca -
    > tylko weekendy (i pewnie też nie wszystkie). Buduję konkretny dom, bo
    > kiedyś
    > chcę tam zamieszkać (jak dożyję emerytury :-)) i uważam, że jak się
    > pakować w
    > kredyt na całe życie, to niech przynajmniej zostanie po nim coś
    > konkretnego.
    To jednak bym zatopił rurki od podłogówki w wylewce bo na emeryturze
    nie będzie cię stać aby ogrzać dom.
    Albo zrobić normalną wodną podłogówkę i do tego jak nie masz gazu to piec
    elektryczny albo pompę ciepła powietrze woda. Później będzie ci łatwiej
    to utrzymać, tylko będziesz musiał teraz zabezpieczyć temp w domu
    aby nie spadła poniżej 5st i rozmroziła rurki np termometr z modułem
    powiadamiania sms że temp spadła a prądu nie ma, jedziesz i palisz w
    kominku :)

    --
    Pozdr
    JanuszK