  • 1. Data: 2009-04-27 13:38:08
    Temat: Podwojny wieniec?
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Czy moze ktos wyjasnic co to takiego? Juz po raz kolejny spotykam sie
    z czyms takim co wyglada mi jak podojny wieniec. Po co cos takiego sie
    robi i jak wyglada sprawa izolacyjnosci czegos takiego?

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7e21c75edd39e2d
    .html

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2009-04-27 13:48:39
    Temat: Re: Podwojny wieniec?
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Dy said the following on 27.04.2009 15:38:
> [...]
    > z czyms takim co wyglada mi jak podojny wieniec. Po co cos takiego sie
    > robi i jak wyglada sprawa izolacyjnosci czegos takiego?

    Wieniec stropu i wieniec murłaty + słupki stabilizujace wieniec murlaty,
    ponoc niepotrzebne jezeli sciana kolankowa <1m.

    Jezeli sciana jedno warstwowa, to trzeba oblozyc styropianem caly beton.
    S.

  • 3. Data: 2009-04-27 13:52:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > z czyms takim co wyglada mi jak podojny wieniec. Po co cos takiego sie
    > robi i jak wyglada sprawa izolacyjnosci czegos takiego?

    To jest strop zelbetowy, scianka kolankowa i wieniec na niej.
    A co ma za znaczenie izolacyjnosc jak i tak ocieplone to wszystko styro
    bedzie?

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-04-27 13:52:52
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Dy pisze:
> [...]
    > z czyms takim co wyglada mi jak podojny wieniec. Po co cos takiego sie
    > robi i jak wyglada sprawa izolacyjnosci czegos takiego?

    Pewnie chodzi o podwyższenie pietra w stosunku do projektu, choć moim
    zdaniem robienie wieńca i pionowych rdzeni w tym miejscy to przesada no
    chyba że ktoś robi pokrycie z jakiegoś kamiennego łupka :-)

  • 5. Data: 2009-04-27 13:55:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdaniem robienie wieńca i pionowych rdzeni w tym miejscy to przesada no
    > chyba że ktoś robi pokrycie z jakiegoś kamiennego łupka :-)

    Dużo zalezy od rodzaju konstrukcji dachowej- więżby.
    Niedaleko koło mnie był przypadek że wiatr zdmuchnął cały dach gościowi-
    murbelka i wszystko nad nia spadło na dół

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-04-27 14:13:47
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > ponoc niepotrzebne jezeli sciana kolankowa <1m.
    >
    > Jezeli sciana jedno warstwowa, to trzeba oblozyc styropianem caly beton.

    A jesli sciana 3w tzn. ze w tych miejscach nie bedzie izolacji?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 7. Data: 2009-04-27 14:16:32
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > To jest strop zelbetowy, scianka kolankowa i wieniec na niej.
    > A co ma za znaczenie izolacyjnosc jak i tak ocieplone to wszystko styro
> [...]

    W sciane 3w strop lezy na scianach nosnych a nie na elewacyjnej. To po
    diabla robic te betonowe mostki?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 8. Data: 2009-04-27 17:48:13
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 15:52:52 +0200, lleeoo napisał(a):

    > Pewnie chodzi o podwyższenie pietra w stosunku do projektu, choć moim

    Pewnie nie.

    > zdaniem robienie wieńca i pionowych rdzeni w tym miejscy to przesada no
    > chyba że ktoś robi pokrycie z jakiegoś kamiennego łupka :-)

    Żadna przesada i pokrycie nic do tego nie ma. To jest po prostu prawidłowo
    wykonana ściana kolankowa, ale nie bezbłędnie - spieprzona jest lukarna, bo
    górny wieniec powinien obiegać ją pod okapem, a nie lecieć prosto pod
    oknem. Teraz całość trzeba ładnie ocieplić i gotowe.
    Dla wątpiących - ściana jast 1W, a po ociepleniu będzie 2W. Świadczy o tym
    choćby osadzenie okien. Drugi błąd, choć może niewielki, to spuszczenie
    wody z rynny z lukarny na połać dachu - powinna mieć osobną rurę spustową.
    Ale że połać lukarny jest króka, to nie powinno być problemu

    T.

  • 9. Data: 2009-04-27 19:46:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > W sciane 3w strop lezy na scianach nosnych a nie na elewacyjnej. To po
    > diabla robic te betonowe mostki?
    >
    > Pozdrawiam

    Ale przeciez na tej fotce jest wszystko ok- bedzie ocieplenie styro lub
    welna to ten beton jako mostek nie ma zadnego znaczenia.

    Kris

  • 10. Data: 2009-04-27 20:21:59
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Dy pisze:

    > A jesli sciana 3w tzn. ze w tych miejscach nie bedzie izolacji?

    Będzie, bo to co widzisz to konstrukcja.

    Ściana 3W to od środka: ściana konstrukcyjna (z tymi dziwadłami :o),
    ocieplenia, ściana elewacyjna (która trzyma się ściany konstrukcyjnej na
    kotwach).

    BR
    Igus'