  • 11. Data: 2009-04-27 20:36:35
    Temat: Re: Podwojny wieniec?
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Czy moze ktos wyjasnic co to takiego? Juz po raz kolejny spotykam sie
    > z czyms takim co wyglada mi jak podojny wieniec. Po co cos takiego sie
    > robi i jak wyglada sprawa izolacyjnosci czegos takiego?

    U mnie bedzie np nad piwnica. Jeden wienien wienczacy piwnice a na nim
    stojacy wieniec wokól garazu, ale akurat nalozenie bedzie we wnetrzu
    budynku.

    --
    Mariusz

  • 12. Data: 2009-04-27 20:42:38
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Żadna przesada i pokrycie nic do tego nie ma. To jest po prostu prawidłowo
    > wykonana ściana kolankowa, ale nie bezbłędnie - spieprzona jest lukarna, bo
    > górny wieniec powinien obiegać ją pod okapem, a nie lecieć prosto pod
    > oknem. Teraz całość trzeba ładnie ocieplić i gotowe.
    > Dla wątpiących - ściana jast 1W, a po ociepleniu będzie 2W. Świadczy o tym
    > choćby osadzenie okien. Drugi błąd, choć może niewielki, to spuszczenie
    > wody z rynny z lukarny na połać dachu - powinna mieć osobną rurę spustową.
    > Ale że połać lukarny jest króka, to nie powinno być problemu

> [...]

    Mozesz jeszcze napisac dlaczego to jest blad?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 13. Data: 2009-04-28 07:10:06
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7e21c75edd39e2d
    .html

    Na moj rozum jest ok. Wieniec dolny, na stropie, jest po to,
    po co jest wieniec na stropie, a dodatkowo w nim kotwia
    sie pionowe slupki wzmacniajace sciane kolankowa.

    Wieniec na szczycie sciany kolankowej tez jest ok, przeciez na tym
    opiera sie strop.

    A co do izolacyjnosci... trzeba calosc obrzucic styropkiem, i juz.

    pozdrawiam
    pluton

  • 14. Data: 2009-04-28 07:57:34
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > opiera sie strop.
    >
    > A co do izolacyjnosci... trzeba calosc obrzucic styropkiem, i juz.

    No wlasnie jeden mowi zle drugi mowi dobrze i bac czlowieku madry :-)

    Pozdrawiam
    Dy

  • 15. Data: 2009-04-28 08:20:52
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > No wlasnie jeden mowi zle drugi mowi dobrze i bac czlowieku madry :-)

    To ja ci dam dobra rade: Ty rob, jak uwazasz. :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 16. Data: 2009-04-28 08:33:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

    > No wlasnie jeden mowi zle drugi mowi dobrze i bac czlowieku madry :-)

    Ale zadnych wad to rozwiazanie nie ma przeciez.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-04-28 09:49:34
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Wieniec na szczycie sciany kolankowej tez jest ok, przeciez na tym
    > opiera sie strop.

    oooooooooooooooops.

    Wieniec na szczycie sciany kolankowej tez jest ok, przeciez na tym
    opiera sie wiezba dachowa.

    pozdrawiam
    pluton

  • 18. Data: 2009-04-28 10:56:25
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 13:42:38 -0700 (PDT), Dy napisał(a):

    > Mozesz jeszcze napisac dlaczego to jest blad?

    Dlatego, że podczas intensywnych opadów strumień wody z rynny będzie płynął
    "pod prąd" pokrycia dachowego, co może (choć nie musi) spowodować przeciek.
    Dodatkowo taki strumień będzie zderzał się ze strumieniem płynącym z kosza,
    a ponadto w obszarze styku będą gromadzić się śmieci - liście, drobne
    gałązki etc.

    T.

  • 19. Data: 2009-04-28 11:00:03
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Oczywiście, że jest OK - prócz drobnego zastrzeżenia, o którym wspomniałem.
    Cała zabawa polega na tym, że po pierwsze - więźba pracuje rozpychając
    ściany kolankowe (zależnie od konstrukcji więźby mniej lub bardziej, a
    czasem wcale) i ich usztywnienie słupkami żelbetowymi, a zwłaszcza solidnym
    wieńcem pod murłatą jest bardzo sensowne. Po drugie - parcie wiatru wygina
    całą ściankę kolankową i jej usztywnienie jest po prostu niezbędne, bo
    spoiny cegieł nie lubią pracować na rozciąganie

    T.