  • 11. Data: 2013-11-27 18:18:32
    Temat: Re: Pomiary powykonawcze
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik ".:Artur:." <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:l75837$rue$1@news.vectranet.pl...

    > Jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodz o to samo o pieniadze. Ja nie
    > wiem ja kto sie nazywa. Geodeta robil mapke powykonawcza i zakreslil co
    > bedzie chyba terenem zabudowanym. i od tego (czerwonego terenu
    > zabudowanego) licza podatki. A chodzi o to jak to zrobic aby bylo tego
    > czerwonego mniej.

    no ale my pisane rozumiemy - juz raz to napisałes. Podatki są od budynków
    mieszkalnych, budynków innych, budynków zwiazanych z dzialnoscia
    gospodarczą, gruntów rolny, leśnych, gruntów pozostałych itd. Na wszystko sa
    metody obliczania wartosci tego podatku.
    U ciebie bedzie budynek mieszkalny, powierzchnia w m2 z projektu, grunt
    pozostały czyli to co odrolniłeś przed pozwoleniem na budowę oraz grunt
    rolny.
    Idz chłopie do swojej gminy i dopytaj.

    A nadal nie wiem czy o to ci chodziło :-)

    b.

  • 12. Data: 2013-11-28 12:00:15
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

> [...]
    > rolny.
    > Idz chłopie do swojej gminy i dopytaj.
    >
    > A nadal nie wiem czy o to ci chodziło :-)
    w innym watku tam nasmarowaem - > generalnie jak zmniejszyc ten obszar
    czerwony jak go maksymalnie mozna zmniejszyc. Czy rowno z budynkiem czy w
    odelglosci 1m czy wiecej...
    CZy jak mamy droge i kable po lewj i prawej stronie to musze brac cala
    szerokosc drogi???
    --
    .:Artur:.

  • 13. Data: 2013-11-28 12:11:34
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > w innym watku tam nasmarowaem - > generalnie jak zmniejszyc ten obszar
    > czerwony jak go maksymalnie mozna zmniejszyc.

    nie płaci sie za czerwona kreske - tylko za powierzchnie. Mnie sie juz nie
    chce z toba gadac, bo nic nie rozumiesz.

    b.

  • 14. Data: 2013-11-29 08:06:05
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    > nie płaci sie za czerwona kreske - tylko za powierzchnie. Mnie sie juz nie
    > chce z toba gadac, bo nic nie rozumiesz.
    Budyn
    Pewnie ze nie placi sie za czerwona kreske tylko za obszar ktory zakresla :)
    moze nie zakreslilem ale oczywiscie chodzi o obszar "pod domem" a nie obszar
    zewnetrzny.
    --
    .:Artur:.

  • 15. Data: 2013-11-29 14:06:56
    Od: szary <s...@n...pl>

    .:Artur:. wrote:

    Ne niestety nie miałem czasu zajrzeć na grupę wcześniej.

    > Ja mam instalacje wodna po jednej stronie drogi, a elektryke po drugiej
    > stronie drogi.
    > Ich to nie interesuje ze tam jest juz nasadzone krzewow. a droga ma tylko
    > 3m. a nie 5.
    Ja mam oficjalnie drogę 5m (próbowałem walczyć, ale od razu dostałem uwagę
    że mi tego w starostwie nie zatwierdzą - tj. to było WZ z jednoczesnym
    podziałem działki).

    > Czyli masz wzdluz murow pociagniete?
    tak, jakiś cienki pasek był pociagnięty, od frontu oczywiście dużo więcej.

    > Szkoda fajnie jakby sie znalazlo bylbym wdzieczny :)

    Niestety, przeglądałem papiery i nie mogę znaleźć, muszę zapytać arch. czemu
    tego nie mam.

    > dom ma 8x10 czyli 80m2 a policzone mam prawie 1500 m2
    > To jest wlasnie jak za zboże....
    moj jest 8,8 x 10 + taki ganek
    A jak za zboże - bo to jest liczone jakoś tak od ceny kwintala zboża na
    rynku - dlatego mówią "jak za zboże" :) - tak mi opowiedział architekt.

    pps. Nie jestem pewien czy te 180m2 jest tożsame z wyłączeniem z uż. rolnego
    (odrolnieniem) - 100m2 budynek + 180m2 dojazdów. Gdy jest 70m drogi - licząc
    nawet 2m policzone to już jest 140m2! , budeynek na około dajmy 40m obwodu x
    0,5m szerokości opaski, razem 160m2 + 20m2 tylko od wejścia/frontu? = 180m2,
    to się postarał :), działka ma 11ar, WZ określała próg 50% wyłączenia, w tym
    max 10% budynek (110m2).