  • 1. Data: 2013-11-25 22:31:21
    Temat: Pomiary powykonawcze
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Hej
    Temat to juz na samo zakonczenie budowy. Przyjechał geodeta, pomierzył
    poznaczył i pocjechał potem przyjechałem po mapki zaniosłem je do urzędu itd
    oni naliczyli mi podatek i tu sobie klękłem :/ Przywalili mi taki podatek za
    prawie 15 arow z 30 :(.
    Tu jest mapka:
    http://tnij.org/6q1b
    I teraz klu całości geodeta zazanczył mi to na czerowono, na niebiesko mam
    działkę + drogę dojazdową.dlugości 70m.
    Czy ten obszar czerony można jakoś zawęzic?? niewiem 1m od budynku?
    obrysowac po obrysie a nie cyrklem jak teraz? To po prawej stronie to
    oczyszczalnia + rury.
    I jescze pytanie odnosnie drogi dojazdowej leci tam i woda i prad czy to tez
    musi isc cala szerokosci drogi to jest 5m szerokie i plac za te metry jak za
    zboze. Jakies pomysly bo mi geodeta staje okoniem ze nie poprawi i juz a ja
    nie mam argumentow bo sie na tym nie znam...Pomozecie?

    .:Artur:.

  • 2. Data: 2013-11-25 22:35:36
    Temat: Re: Pomiary powykonawcze
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poznaczył i pocjechał potem przyjechałem po mapki zaniosłem je do urzędu
    > itd oni naliczyli mi podatek i tu sobie klękłem :/ Przywalili mi taki

    co ci naliczyli za podatki?

    b.

  • 3. Data: 2013-11-26 01:40:56
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    .:Artur:. wrote:
> [...]
    > te metry jak za zboze. Jakies pomysly bo mi geodeta staje okoniem ze
    > nie poprawi i juz a ja nie mam argumentow bo sie na tym nie

    ale o co chodzi? co to te czerwone i jak się ma do podatku? od ziemi
    jeden podatek od budynku drugi i dość

    jeffrey

  • 4. Data: 2013-11-26 07:02:46
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]

    > metry jak za zboze. Jakies pomysly bo mi geodeta staje okoniem ze nie
    > poprawi i juz a ja nie mam argumentow bo sie na tym nie

    Najprawdopodobniej ta wydzielona część to podwórko, za które w
    niektórych gminach płaci się o wiele wyższy podatek niż za tereny
    zielone/rolnicze.

  • 5. Data: 2013-11-26 14:50:14
    Od: szary <s...@n...pl>

    .:Artur:. wrote:

> [...]
    > jak za zboze. Jakies pomysly bo mi geodeta staje okoniem ze nie poprawi i
    > juz a ja nie mam argumentow bo sie na tym nie znam...Pomozecie?

    Mam niemal identyczny kształt działki, podobnie budynek i też 70 m drogi.
    "do odrolnienia" zostało policzone bodaj 3 m pasa drogi, a 2 m jako
    obsadzone krzewami, jagodami czy co tam.
    Obwód budynku od strony "ogrodowej" to tylko jakieś 1-1,5 m, od strony
    wejścia - ogólnie od frontu wydzielone więcej - na szambo i miejsce
    postojowe/zawracania/chodnik.
    Z planów wykreśliłem balkony, tarasy.
    Niestety nie mam gdzieś tej kolorowanej mapki (? hmm, chyba powinienem mieć
    - widziałem ją i gdzie ją wcieło?)
    W papierach mam 2 wartości, coś 98 m2 zabudowy i 180m2 ...coś tam.
    Tylko że ja dopiero zaczynam, nie wiem czy to chodzi o podatek "jak za
    zboże".

  • 6. Data: 2013-11-27 17:03:42
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl> napisał w wiadomości
    >

    > co ci naliczyli za podatki?

    No wlasnie....
    --
    .:Artur:.

  • 7. Data: 2013-11-27 17:05:42
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    > ale o co chodzi? co to te czerwone i jak się ma do podatku? od ziemi jeden
    > podatek od budynku drugi i dość
    To czerwone to teren do opodatkowania. i mysle jak to okroic. Geodeta mowi
    ze tak ma byc ale mam wrazenie ze on zrobi to protekcjonalnie. Urzednik sie
    nie przyczepi itd.
    --
    .:Artur:.

  • 8. Data: 2013-11-27 17:09:23
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    > Mam niemal identyczny kształt działki, podobnie budynek i też 70 m drogi.
    > "do odrolnienia" zostało policzone bodaj 3 m pasa drogi, a 2 m jako
    > obsadzone krzewami, jagodami czy co tam.
    Ja mam instalacje wodna po jednej stronie drogi, a elektryke po drugiej
    stronie drogi.
    Ich to nie interesuje ze tam jest juz nasadzone krzewow. a droga ma tylko
    3m. a nie 5.

    > Obwód budynku od strony "ogrodowej" to tylko jakieś 1-1,5 m, od strony
    > wejścia - ogólnie od frontu wydzielone więcej - na szambo i miejsce
    > postojowe/zawracania/chodnik.
    Czyli masz wzdluz murow pociagniete?

    > Z planów wykreśliłem balkony, tarasy.
    > Niestety nie mam gdzieś tej kolorowanej mapki (? hmm, chyba powinienem
    > mieć
    > - widziałem ją i gdzie ją wcieło?)
    Szkoda fajnie jakby sie znalazlo bylbym wdzieczny :)

    > W papierach mam 2 wartości, coś 98 m2 zabudowy i 180m2 ...coś tam.
    > Tylko że ja dopiero zaczynam, nie wiem czy to chodzi o podatek "jak za
    > zboże".
    dom ma 8x10 czyli 80m2 a policzone mam prawie 1500 m2
    To jest wlasnie jak za zboże....
    --
    .:Artur:.

  • 9. Data: 2013-11-27 17:31:36
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik ".:Artur:." <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No wlasnie....

    ano własnie -zebysmy wiedzieli o co chodzi to byśmy moze podpowiedzieli. Ale
    nie wiemy czy chodzi o podatki, podatki od czego, a moze o odrolnienie, a
    moze poszli do lasu...

    b.

  • 10. Data: 2013-11-27 17:53:58
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    > ano własnie -zebysmy wiedzieli o co chodzi to byśmy moze podpowiedzieli.
    > Ale nie wiemy czy chodzi o podatki, podatki od czego, a moze o
    > odrolnienie, a moze poszli do lasu...

    Jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodz o to samo o pieniadze. Ja nie
    wiem ja kto sie nazywa. Geodeta robil mapke powykonawcza i zakreslil co
    bedzie chyba terenem zabudowanym. i od tego (czerwonego terenu zabudowanego)
    licza podatki. A chodzi o to jak to zrobic aby bylo tego czerwonego mniej.
    Pytanie jak to zrobic jakich argumentow u geodety uzyc. dlatego pytam ja kto
    jest uwac tez cyrklem sobie rysuja czy po obwodzie budynku. Jak po obwodzie
    wo w jakiej odleglosci...
    Podro
    --
    .:Artur:.