  • 61. Data: 2009-04-04 18:28:58
    Temat: Re: Pompa Ciepła - koszty uzytkowania
    Od: a...@g...com

    On 4 Kwi, 09:43, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ponadto kolektor trzeba zrobić prawidłowo!  w technologii PC nie ma miejsca
    > na grube błedy!

    Zdaje sobie z tego sprawe :-)

    > to jest wyższa technolgia.

    No nie przesadzajmy, kwestia solidnych obliczen :-)

    > Dom musi być zbudowany prawidłowo (bilans ciepła
    > musi sie zgadzać z rzeczywistością),

    Bilans bedzie robiony dla rzeczywistosci, a nie z projektu, bo
    "troche" sie rozni :-)

    > wymiennik gruntowy musi być zbudowany
    > zgodnei z zasadami, nie może być za płytko (bo taniej) nei moze być w
    > niewłaściwym gruncie (e może sie uda) itd...

    U mnie jest na 1,6m w gruncie gliniastym - czesciowo nawiezionym -
    specjalnie dopuszczam transporty tylko gliny z ktorej by mozna cegly
    wypalac -> w czolo sie pukaja bo niektorzy chca dawac fajny piasek a
    ja odmawiam :))))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2009-04-04 19:01:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > specjalnie dopuszczam transporty tylko gliny z ktorej by mozna cegly
    > wypalac -> w czolo sie pukaja bo niektorzy chca dawac fajny piasek a

    no i teraz pytanko ile osób zasypało wymiennik piaseczkiem :) a ile wyryła
    dziurę na 1.6 m zamiast na 1.2 czy nawet na 1 metr

  • 63. Data: 2009-04-04 19:36:53
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > hm, a czy gdy zamawiał PC to powiedział instalatorowi ze dla niego
    > trzeba dom przleiczyć na 23 stopnie a nie na normalne 20? i jakie ma
    > ogrzewanie podłogówki czy grzejniki.

    Ma tylko podłogówkę. Czy instalatorowi mówił, ze chce mieć 23 w domu...
    myślę ze tak. To mądry chłop.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 64. Data: 2009-04-05 09:18:09
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Sebo napisał:

    > Oczywiście że mam rekuperator, zapotrzebowanie na ciepło 8 KW, czyli
    > około 32 wat na metr kwadratowy. Do pasywnego trochę daleko, nie
    > chciałbym mieć pasywnego bo są brzydkie. Pompa do CO ma 14 kW moc
    > nominalną, dzięki nadmiarowi mocy mogę grzać głównie w tańszej taryfie -
    > podbicie o 1 stopień wystarczy na zejście do 16% z zużyciem energii w
    > droższej taryfie.
    >
    > Tak więc nie 40 gr/kWh a jakieś 26 gr, COP nie 3 ale 5 średnio powinno
    > wyjść przy pompie propanowej z bezpośrednim odparowaniem Neuratherm Europa.

    Ale opisie pompy na stronie, którą podałeś jest napisane:
    "Kolejnym atutem nowoczesnej konstrukcji jest wysoka sprawność cieplna
    pompy, która pozwala uzyskać współczynnik efektywności ~5 (z
    dostarczonego 1kW energii elektrycznej możemy otrzymać nawet 5kW energii
    cieplnej)".
    To jakim cudem wyjdzie Ci średni COP=5 jeśli jest to wartość szczytowa ?
    A jak ktoś już pisze o sprawności 660% to powinno się omijać go szerokim
    łukiem.

    pzdr.
    rafał

  • 65. Data: 2009-04-05 18:43:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > To jakim cudem wyjdzie Ci średni COP=5 jeśli jest to wartość szczytowa ? A
    > jak ktoś już pisze o sprawności 660% to powinno się omijać go szerokim
    > łukiem.

    Oczywiscie, bo przywolywanie tu sprawnosci to w ogole pomieszanie z
    poplataniem.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2009-04-05 20:29:34
    Temat: Re: Pompa Ciepła - hoval wp-vt 152
    Od: a...@g...com

    On 4 Kwi, 02:28, "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > Jak byłem w Egipcie to widziałem domy bez dachów. Wszystkie tam takie są :-)
    > Nie ma ocieplenia ale klimatyzatory :-) Prąd kosztuje może 2 dolary na
    > miesiąc. Ropa jest za pojedyncze centy :-)

    Z tym "brakiem dachow" to nie tak.. Dachy oni tam maja normalne -
    dachy / stropy plaskie. Tylko wiekszosc domow budowanych przed ~2000
    (szczegolnie widac to w starym Kairze) ma wygladajaca jak rzeczywiscie
    nieskonczona gore domu -> ze stropu (tego plaskiego dachu) wypuszczane
    byly normalne zbrojone slupy - bylo to obejscie panujacego wtedy prawa
    - nieskonczone domy nie podlegaly opodatkowaniu. Wszyscy wiec budowali
    takie cudaki i nie placili podatkow :) Jest to tam tak powszechne ze
    wyglada smiesznie :) Ale prawo jest juz znowelizowane i teraz buduje
    sie normalnie :-) Swoja droga sam Kair jest cudny, choc sa tam
    wszystkie mozliwe skrajnosci.. od biedy (dzielnica zbieraczy smieci
    robi wrazenie:) po dzielnice, gdzie doba w hotelu kosztuje pare tys.
    dolcow.. Ale sami Egipcjanie to busz.. Zreszta byles - widziales..
    Fajnie sie tam autem jezdzi nie ? :D :D :D W nocy bez swiatel.. kto
    pierwszy uzyje klaksona ten ma pierwszenstwo na skrzyzowaniu.. Prawo
    jazdy wprowadzono dopiero w bodaj 2004r., a wyrobione tam prawko
    obowiazuje tylko i wylacznie w samym Egipcie -> nie dziwie sie :D :D

    No, ale odeszlismy od tematu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.