  • 1. Data: 2013-09-28 11:00:21
    Temat: Pompa ciepla na gaz?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    W Japonii montuje sie kliamtyzatory na gaz, ze wzgledu na szczytowe
    obciazanie sieci energetycznej w lecie i luz w zuzyciu gazu.

    Ciekawe jak eksploatacyjnie wyszla by pompa ciepla na gaz, chodzi koszt czy
    wiecej kosztowalby gaz niz prad? Chyba ciezko oszacowac na naszym terenie.

  • 2. Data: 2013-09-29 10:59:19
    Temat: Re: Pompa ciepla na gaz?
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl>
    napisał w wiadomości
    > W Japonii montuje sie kliamtyzatory na
> [...]

    To są klimy gdzie sprężarka jest
    napędzana silnikiem (spalinowym)
    na gaz.
    Albo jest to silnik ze spalaniem
    wewnętrznym (sprawność <~30%),
    Albo ze spalaniem zewnętrznym (s.
    stirlinga).
    ZCW to stosuje się to do dużych
    jednostek klimatyzacyjnych.

    Ale na grupie była poruszana idea
    napędzania pc silnikiem
    spalinowym którego układ chłodzenia
    byłby wpięty do instalacji
    grzewczej domu.

    Niech ktoś to policzy bo mi się
    zwyczajnie nie chce.
    Poza tym do co niektórych i tak ten
    argument nie trafia.
    g.

  • 3. Data: 2013-09-29 12:07:39
    Od: Jack <J...@w...pl>

    > Ale na grupie była poruszana idea
> [...]

    Tak na moje oko energetycznie mogłoby to mieć sens, ale trwałość...
    Trwałość silnika spalinowego jest o rząd wielkości mniejsza niż
    elektrycznego.
    Jack

  • 4. Data: 2013-09-29 13:00:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.09.2013 12:07, Jack pisze:

    > Tak na moje oko energetycznie mogłoby to mieć sens, ale trwałość...
    > Trwałość silnika spalinowego jest o rząd wielkości mniejsza niż
    > elektrycznego.

    Silnik to tylko jeden z elementów. I w klimatyzatorze i tak masz słabe
    ogniwo w postaci sprężarki napędzanej przez ten silnik.

    Dodatkowo: mam 20-letni samochód z ćwierć miliona kilometrów na
    liczniku. Tyle chyba wystarczy, nie uważasz? ;)

  • 5. Data: 2013-09-29 13:19:43
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 29 września 2013 13:00:43 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    >
    > są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    >
    > I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

    Mniej niż pół godziny dziennie silnik od tego samochodu pracował. Trochę mało na
    grzanie i/albo chłodzenie. Zajmij się pilnowaniem czy nikt nie psuje kodowania i
    formatowania.

  • 6. Data: 2013-09-29 13:45:36
    Od: <k...@g...com>

> [...]
    >
    > są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    >
    > I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

    A tak poważnie to sram na Ciebie i na Was wszystkich z tej grupy. Nie będziecie mi tu
    skakać. A teraz idę po maść po mam zajad który
    mi zrobiła dzisiaj w nocy taka laska!

  • 7. Data: 2013-09-29 13:52:13
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 29 września 2013 13:45:36 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > A tak poważnie to sram na Ciebie i na Was wszystkich z tej grupy. Nie będziecie mi
    tu skakać. A teraz idę po maść po mam zajad który

    > mi zrobiła dzisiaj w nocy taka laska!

    ha ha ha tadziu chujek znowu się produkuje

  • 8. Data: 2013-09-29 13:57:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > ogniwo w postaci sprężarki napędzanej przez ten silnik.
    >
    > Dodatkowo: mam 20-letni samochód z ćwierć miliona kilometrów na liczniku.

    góglu góglu
    http://www1.eere.energy.gov/manufacturing/distribute
    denergy/pdfs/swgas_heatpump.pdf
    http://hpac.com/heating/natural-gas-engine-driven-he
    at-pumps

  • 9. Data: 2013-09-29 14:18:58
    Od: Jack <J...@w...pl>

    > Silnik to tylko jeden z elementów. I w klimatyzatorze i tak masz słabe
    > ogniwo w postaci sprężarki napędzanej przez ten silnik.

    Zgadza się, ale to zawsze kolejny element mogący się popsuć.

    > Dodatkowo: mam 20-letni samochód z ćwierć miliona kilometrów na
    > liczniku. Tyle chyba wystarczy, nie uważasz? ;)

    Musiałbyś policzyć ile godzin przepracował Twój silnik, doliczyć koszty
    i czas wymiany filtrów, oleju itp. U mnie w firmie są silniki
    elektryczne nie remontowane (w ogóle nie dotykane) od 50000 godzin pracy.
    Jack

  • 10. Data: 2013-09-29 14:28:09
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > góglu góglu

    http://www1.eere.energy.gov/manufacturing/distribute
    denergy/pdfs/swgas_heatpump.pdf

    http://hpac.com/heating/natural-gas-engine-driven-he
    at-pumps

    Ja sobie wyobrażasz praktyczne
    zastosowanie tego co jest przedmiotem
    rozważań koncepcyjnych?
    Ameryka ma duże nadwyżki gazu. Dodatkowo
    kryzys wzmaga nadpodaż tego paliwa.
    Forsowanie takiej koncepcji z punktu
    widzenia gospodarki USA jest naturalne i
    pożądane.
    Stany mają ogromny rynek urządzeń
    klimatyzacyjnych.

    Jak sobie wyobrażasz to co w kimie jest
    naturalne: bierzesz pilota do ręki
    klękasz, uruchamia się silnik
    elektryczny i urządzenie działa.
    Silnik elektryczny nie potrzebuje
    rozruchu. Po włączeniu działa
    natychmiast z pełną mocą
    i znamionowa sprawnością.
    Jak taki zasilany gazem silnik
    uruchamiać i zatrzymywać wedle życzenia
    kilka/dziesiąt
    razy na dobę?

    W dużych instalacjach sprawa przedstawia
    się zgoła zupełnie inaczej.

    Tobie śni się nawet nie to co wyżej
    tylko odwrócenie tego procesu.
    Takie rozwiązania są. To jest silnik
    Stirlinga z częścią grzewczą zamontowaną
    w piecu
    a częścią chłodną zintegrowaną z
    instalacją grzewczą.
    Uzyskana w wyniku tego procesu energia