  • 11. Data: 2013-09-29 16:36:15
    Temat: Re: Pompa ciepla na gaz?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:l297ot$6ur$1@news.dialog.net.pl...

    >> góglu góglu
    >>
    > http://www1.eere.energy.gov/manufacturing/distribute
    denergy/pdfs/swgas_heatpump.pdf

    > http://hpac.com/heating/natural-gas-engine-driven-he
    at-pumps

    > Ja sobie wyobrażasz praktyczne
    > zastosowanie tego co jest przedmiotem
    > rozważań koncepcyjnych?

    Tak jak przewiduje koncepcja.

    > Ameryka ma duże nadwyżki gazu.

    I na nie chce go sprzedac.

    > Jak sobie wyobrażasz to co w kimie jest
    > naturalne: bierzesz pilota do ręki
    > klękasz

    Nie wiem czemu Ty ale nie klekam przed klima.

    Poza tym mozwa ciagle o pompie do ogrzewania (pompie gruntowej) i tu akurat
    klima uruchamiania w kierunku ogrzewania to ze trzy minuty rozruchu.

    Klima byla jako przyklad zastosowania i nie w ameryce podawalem przyklad
    tylko w japonii - jakos dziala.

  • 12. Data: 2013-09-29 16:39:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jack" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza się, ale to zawsze kolejny element mogący się popsuć.

    I tak juz to bedzie szlo i dalej w 21 wiek tym wiecej bedzie tych elementow.
    W roznych obszarach zycia.

    > Musiałbyś policzyć ile godzin przepracował Twój silnik, doliczyć koszty i
    > czas wymiany filtrów, oleju itp. U mnie w firmie są silniki elektryczne
    > nie remontowane (w ogóle nie dotykane) od 50000 godzin pracy.

    No niestety wymiany oleju itp. pewnie ze dwa razy na sezon. Ale przezciez
    liczy sie koszt koncowy a nie wybrany skladnik.

  • 13. Data: 2013-09-29 18:53:34
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 29 września 2013 14:18:58 UTC+2 użytkownik Jack napisał:

> [...]
    >
    > i czas wymiany filtrów, oleju itp. U mnie w firmie są silniki
    >
    > elektryczne nie remontowane (w ogóle nie dotykane) od 50000 godzin pracy.

    Policzyć się nie da. Oszacować można. To może być 10000 godzin pracy czyli jakieś
    5000Mth.

  • 14. Data: 2013-09-30 08:21:49
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-09-29 16:36, Ghost pisze:

> [...]
    >
    > Klima byla jako przyklad zastosowania i nie w ameryce podawalem przyklad

    Ja wiem tu chodzi o rozprężanie tego gazu i zmianę stanu żółte japońce
    kupują gaz ciekły sprężony a potem go rozprężają wiadomo że jest zimno
    (kropka)

    PS. Nic nie rozumiem z Twojego posta.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 15. Data: 2013-09-30 08:24:22
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-09-29 14:18, Jack pisze:

> [...]
    > i czas wymiany filtrów, oleju itp. U mnie w firmie są silniki
    > elektryczne nie remontowane (w ogóle nie dotykane) od 50000 godzin pracy.

    A co miałoby się zepsuć w silniku elektrycznym? Tu mowa jest o spalinowym.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2013-09-30 08:46:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > A co miałoby się zepsuć w silniku elektrycznym? Tu mowa jest o spalinowym.

    Ja mysle, ze Ty niewiele rozumiesz z wielu postow tutaj.

  • 17. Data: 2013-09-30 08:53:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ja wiem tu chodzi o rozprężanie tego gazu i zmianę stanu żółte japońce
    > kupują gaz ciekły sprężony a potem go rozprężają wiadomo że jest zimno
    > (kropka)

    Czy moj kf ciebie kiedys nie goscil?

  • 18. Data: 2013-10-01 12:55:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:

    > A co miałoby się zepsuć w silniku elektrycznym? Tu mowa jest o
    > spalinowym.

    szczotki, łozyska

  • 19. Data: 2013-10-01 13:16:28
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 1 października 2013 12:55:46 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > szczotki, �ozyska

    Chyba szczotki do zamiatania podłogi obok silnika. Prawie 100% silników o mocach
    powyżej 250W to silniki nie mające szczotek. Wyjątki to odkurzacze, niektóre myjki
    ciśnieniowe, elektronarzędzia. Z założenia nie przewiduje się dla takich urządzeń
    czasu pracy liczonego w tysiącach godzin. Byś poćwiczył prostą pracę jaką jest
    przykręcanie wężyków. Żeby ich nie psuć w czasie przykręcania. Z moich obserwacji
    wynika że czynność zwana myśleniem i wyciąganiem wniosków jest dla ciebie
    niedostępna. Tylko proste prace fizyczne ci zostały.

  • 20. Data: 2013-10-01 13:23:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > moich obserwacji wynika że czynność zwana myśleniem i wyciąganiem
    > wniosków jest dla ciebie niedostępna. Tylko proste prace fizyczne ci

    nie przenoś swoich doświadczeń na innych... to że ty tylko sie do łopaty
    nadajesz nie znaczy ze inni są tobie podobni...