  • 1. Data: 2013-09-28 02:26:20
    Temat: kamera termowizyjna Flir i3 - jakieś opnie?
    Od: "Edw" <...@...com>

    Witam.
    Jak w temacie czy ktoś używa takiego sprzętu?
    Potrzebuję kamerę do diagnozy motocykli (silnik, płyn chłodniczy, hamulce
    itd.), ale gdy już będę miał chętnie poszukałbym mostków termicznych w domu
    itp.
    Tylko pytanie, czy tak tani sprzęt się w ogóle do czegoś nadaje? Kamera ma
    zaledwie rozdzielczość termiczną 60x60 i skok temperatury co 0,15st.
    Oczywiście są lepsze, całkiem sporo, choćby firmy Testo, ale to już wydatek
    około 10tys, a tyle zwyczajnie nie mam.
    Może ktoś z Was tego używa na budowach i mógłby podzielić się opiniami.

    pozdro, Edward.

  • 2. Data: 2013-09-28 07:32:26
    Temat: Re: kamera termowizyjna Flir i3 - jakieś opnie?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Edw wrote:
> [...]
    > co 0,15st. Oczywiście są lepsze, całkiem sporo, choćby firmy Testo,
    > ale to już wydatek około 10tys, a tyle zwyczajnie nie mam.

    imho to rozdzielczość sie nadaje do prostej diagnostyki silników, niestety
    a;e 0.15 st c dyskfailifukuje ja do poważniejszych prac w inspekcji bo tam
    czesto probujemy wykryc minimalne różnice temperatury.

  • 3. Data: 2013-09-30 15:29:09
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    > imho to rozdzielczość sie nadaje do prostej diagnostyki silników, niestety
    > a;e 0.15 st c dyskfailifukuje ja do poważniejszych prac w inspekcji bo tam
    > czesto probujemy wykryc minimalne różnice temperatury.

    Opowiadanie jak powyżej świadczy o metrologicznym analfabetyzmie autora.
    Rozdzielczości (albo co więcej dokładności ) 0.1°C wymagają baaaardzo
    specjalistycznych przyrządów i czujników klasy spotykanej w laboratoriach
    Okręgowych Urzędów Miar lub specjalistycznych instytutach. Sprzęt pomiarowy
    takich firm jak np. Keithley. Ceny takiego zestawu pomiarowego to
    kilkadziesiąt tysięcy $.
    W praktyce technicznej takie różnice są bez znaczenia.
    Nie wspominając o pirometrach.

    Ale...małoż to bredni na grupach ?
    I fahofców.

  • 4. Data: 2013-09-30 21:09:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zapinio wrote:

> [...]
    > takiego zestawu pomiarowego to kilkadziesiąt tysięcy $.
    > W praktyce technicznej takie różnice są bez znaczenia.

    twoja wypowiedź świadczy o tym, że jesteś ignorantem w sprawach diagnostyki
    termowizyjnej...

    najlepsze kamery diagnostyczne maja rozdzielczość nawet 0.01 K dobre kamery
    w granicach 0.05 K (takie w rozsądnych cenach ok 30 tyś złotych)

    przyjmuje sie że dla potrzeb diagnostyki budowlanej wystarcza już od biedy
    0.08 K

    Co najgorsze nie rozróżniasz rozdzielczości od dokładności... w przypadku
    kamer termowizyjnych i diagnostyki termowizyjnej, nei jest ważna dokładność
    pomiaru, zasadnicza jest właśnie rozróźnialność nawet niewielkich różnic
    temperatury na powierzchni badanego obiektu. Gdy chcemy poszukać czegoś w
    scianie to na powierzchni różnoca temepratury moga być w granicach ułamków
    stopnia.

    kamera o zbyt małej rozdzielczości po prostu nic nie pokaże.

  • 5. Data: 2013-09-30 23:07:54
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No coś w tym jest.
    0.05C wystarczyło, aby w ścianie znaleźć totalnie zatynkowane gniazdko.
    Opukiwaniem bez szans - postarali się tynkarze :)

    A co do dokładności, tak naprawdę to zazwyczaj nieznane są parametry
    obiektu, więc nie ma mowy o dokładnych pomiarach.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2013-10-01 06:52:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:
> [...]
    >
    > A co do dokładności, tak naprawdę to zazwyczaj nieznane są parametry
    > obiektu, więc nie ma mowy o dokładnych pomiarach.

    Dokładnie, nie znamy dokładnej emisyjnosci kazdego kawałka badanego obiektu
    ustawiamy jakąś na oko.

  • 7. Data: 2013-10-04 06:59:30
    Od: "Edw" <...@...com>

    Udało mi się potestować ten model i zrezygnowałem z zakupu.
    Nadaje się raczej do zabawy, niż do jakiejkolwiek pracy.
    Dzięki Marek za rady, inaczej pewnie kupił bym od razu.

  • 8. Data: 2013-10-04 15:32:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Edw wrote:
    > Udało mi się potestować ten model i zrezygnowałem z zakupu.
    > Nadaje się raczej do zabawy, niż do jakiejkolwiek pracy.
    > Dzięki Marek za rady, inaczej pewnie kupił bym od razu.

    niestety ale z gówna bicza nie ukręcisz... Flis i3 to nie zabawka ale jak
    na cenę to ma bardzo słabe parametry.

    Lepiej szukac czegoś używanego ja kupiłem testo 881-1 za ok 10 000 teraz
    zainwestuje w podwyższenie rozdzielczości.

  • 9. Data: 2013-10-07 00:36:44
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Lepiej szukac czegoś używanego ja kupiłem testo 881-1 za ok 10 000
    > teraz zainwestuje w podwyższenie rozdzielczości.

    A to da się tak, nie ma przypadkiem matrycy z określoną rozdzielczością?
    A może właśnie tą matrycę wymieniają? Ciekawostka przyznam.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2013-10-07 01:51:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:

    > A to da się tak, nie ma przypadkiem matrycy z określoną
    > rozdzielczością? A może właśnie tą matrycę wymieniają? Ciekawostka
    > przyznam.

    taki ciekawy myk... kamera robi bodajże 4 ujecia jedno po drugim, ponieważ
    reka podczas pomiaru drga to mamy obrazy przesunietę odrobinę, odpowiedni
    algorytm wylicza obraz o 4 krotnie większej rozdzielczosci.