  • 1. Data: 2010-12-30 14:44:45
    Temat: Pompa ciepla zamiast gazu
    Od: Jasnie <P...@n...sniadanie.pl>

    Czy można definitywnie wykluczyć używanie gazu (wzrost cen gazu w
    przyszlosci, koszta za utrzymanie gotowosci) na rzecz naprawde
    dobrej/nowoczesnej pompy ciepla + rekuperatora:
    Czy takie rozwiazanie ma szanse zwrocic sie naprawde szybko?
    W kosztach gazu liczę:
    - projekt za podłączenie
    - wykonanie przyłącza
    - dobry piec gazowy
    - opłaty gazowe
    - opłaty serwisowe

  • 2. Data: 2010-12-30 15:05:27
    Temat: Re: Pompa ciepla zamiast gazu
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Jasnie" <P...@n...sniadanie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobrej/nowoczesnej pompy ciepla + rekuperatora:
    > Czy takie rozwiazanie ma szanse zwrocic sie naprawde szybko?

    Czekamy na kolejny odcinek...

    Marek

  • 3. Data: 2010-12-30 15:21:01
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-30 15:44, Jasnie pisze:
> [...]
    > dobrej/nowoczesnej pompy ciepla + rekuperatora:
    > Czy takie rozwiazanie ma szanse zwrocic sie naprawde szybko?

    Moja żonka pracuje w mocno ekspansywnej firmie ciepłowniczej. Poszukują
    rozmaitych sposobów na powiększenie liczby klientów również na obszarach
    gdzie nie ma sieci ciepłowniczej z elekrociepłowni (małe miejscowości).
    Jak jest stara kotłownia a jej przejęcie w perspektywie przyniesie zyski
    to ją kupują i modernizują. Z tego co słyszałem od żonki przymierzali
    się do instalacji solarnych i pomp ciepła do zasilanie budynków na
    osiedlach. I wyszło że im się nie opłaca wchodzić ani w pompy ciepła
    (dla dużej przecież grupy odbiorców) ani instalacje solarne. Ponadto
    przy pompach ciepła trzeba w naszym klimacie zabezpieczyć dodatkowe
    źródło ciepła gdyż pompy nie pokrywają zapotrzebowania na ciepło w
    mroźnych okresach.

  • 4. Data: 2010-12-30 16:38:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > przyszlosci, koszta za utrzymanie gotowosci) na rzecz naprawde
    > dobrej/nowoczesnej pompy ciepla + rekuperatora:

    Koszty użytkowania pompy ciepła są porównywalne z ogrzewaniem gazowym przy
    znacznie wyższych kosztach inwestycyjnych.
    Wobec tego ewentualnie mozna jest stosowac tam gdzie nie ma i nie bedzie
    gazu sieciowego.

    b.

  • 5. Data: 2010-12-30 20:30:43
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

> [...]
    > znacznie wyższych kosztach inwestycyjnych.
    > Wobec tego ewentualnie mozna jest stosowac tam gdzie nie ma i nie bedzie

    zawsze jest gaz plynny i przy obecnej sytuacji na rynku moze nie uwierzysz
    ale...
    do nowego domku okolo 200m2 na totalnym zadupiu
    koszt doprowadzenia takiego gazu to 500 pln plus koszt instalacji
    wewnetrznej.
    I co ciekawsze placisz albo w/g licznika co miesiac (drozej)
    lub za napelnienie zbiornika (taniej)
    i wszystko oparte na telemetrii tak ze tylko rachunki przychodza.

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-12-30 20:33:10
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 16:21, mowczar <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przy pompach ciepła trzeba w naszym klimacie zabezpieczyć dodatkowe
    > źródło ciepła gdyż pompy nie pokrywają zapotrzebowania na ciepło w

    A u mnie miasto ogrzewa domy wielorodzinne (duze kamienice) pompami
    ciepla. Jakos im sie oplacalo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-12-30 20:33:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 21:30, "HANA" <h...@g...pl> wrote:

    > zawsze jest gaz plynny i przy obecnej sytuacji na rynku moze nie uwierzysz
    > ale...

    ... to juz nawet ogrzewanie pradem wychodzi taniej ...

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-12-30 20:39:29
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    .googlegroups.com...

    > ... to juz nawet ogrzewanie pradem wychodzi taniej ...

    jakis przyklad?
    bo ja Ci dam najprostszy
    porownaj wartosc energetyczna
    propanu i gazu ziemnego
    a potem ich ceny

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 9. Data: 2010-12-30 20:43:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 21:39, "HANA" <h...@g...pl> wrote:

    > jakis przyklad?
    > bo ja Ci dam najprostszy
    > porownaj wartosc energetyczna
    > propanu i gazu ziemnego
    > a potem ich ceny

    http://benzol-gaz.pl/kalk/index.php

    Propan cena dla stałego klienta
    126%

    Energia elektryczna Taryfa G12 nocna
    83%

    Gaz ziemny GZ 50
    51%

    http://ogrzewanie.drewnozamiastbenzyny.pl/ceny-ciepl
    a-i-energii/

    http://farm3.static.flickr.com/2656/4291165562_ee363
    a0cb0_o.png

    No sorry ale kazda tabelka jest identyczna - z choinki sie chyba
    urwales z tym gazem plynnym :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-12-30 20:46:08
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    a.googlegroups.com...
    On 30 Gru, 16:21, mowczar <m...@p...onet.pl> wrote:

    >A u mnie miasto ogrzewa domy wielorodzinne (duze kamienice) pompami
    >ciepla. Jakos im sie oplacalo :)

    U nas na jednym z osiedli modernizowano kotłownię. Zamieniono kotły
    stałopalne na gazowe a cały dach zastawiono kolektorami słonecznymi.

    Marek