  • 21. Data: 2010-12-31 18:15:48
    Temat: Re: Pompa ciepla zamiast gazu
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:ifl3bv$joj$1@opal.futuro.pl...

    > "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

    > Propan ma mniejszą kaloryczność chyba ale za to jest lotniejszy i w zimie
    > odparowuje ze zbiornika na zewnątrz. butan czy mieszanka już robi kłopot.
    > Tylko tyle.

    Dokładnie - butan ma 4 wegle w czasteczce, propan 3. Stary myk firm od
    zbiorników przyfdomowych polega na tym , ze zakladają zbiorniki naziemne i
    tam mozesz lac tylko propan bo butan przy -5 mozna wiadrami nosic. Jak masz
    biornik podziemny to ci to nie grozi. Rynek czystego propanu jest stosunkowo
    mały i łatwiej go kontrolowac. LPG (propan-butan)leje sie na potege do
    samochodow. Po zdjeciu akcyzy powinien kosztowac smieszne pieniadze.
    Pozdr

    --
    michalski

  • 22. Data: 2010-12-31 19:42:42
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "michalski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
> [...]

    > tankuje jaki chce (moge propan - butan bo instalacja podziemna, w tym roku
    > jednak przespalem sprawe i dostepny byl tylko propan) i w cenie jaka jest
    > aktualnie najlepsza. Efekt? Tej zimy kupowalismy gaz (ja i kolega). Ja z
    > "wolnego" rynku on zwiazany lojaką. Ja zapłaciłem 1,75 za litr, on na
    > przestrzeni kilku dni za taki sam gaz - 2.60. Kupujesz ok. 2000 litrow
    > jednorazowo. Takze oszczednosci widoczne spore. A jak dostane propan-butan
    > to powinno byc i taniej i kalorycznosc lepsza. Takze nie mozna
    > generalizowac z oplacalnoscia intalcji LPG.

    Tylko wydaje mi sie ze na zbiornik gazu obojetnie podziemny czy naziemny
    musisz miec odpowiednia dzialke by go postawic a jak podziemny to i suchy
    grunt bez wody gruntowej
    Przemek

  • 23. Data: 2010-12-31 21:39:46
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    "HANA" <h...@g...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    > wiadomości news:iflbnl$aqs$1@news.onet.pl...

    > bez znaczenia
    > ostatni zbiornik montowano zbiornik podzimny u klienta z wodami +/- na
    > 0,00
    > i da sie
    > kwestia dogadania
    > inna sprawa to atesty, przy zbiorniku podziemnym trzeba sie liczyc z
    > odkopywaniem co kilka lat

    Przy zastosowaniu ochrony katodowej - co 10 lat. Teoretycznie :)

    --
    michalski, Kamień

  • 24. Data: 2010-12-31 21:40:27
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

> [...]
    i da sie
    kwestia dogadania
    inna sprawa to atesty, przy zbiorniku podziemnym trzeba sie liczyc z

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 25. Data: 2011-01-01 18:31:31
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > wszystko zalezy jaki kupujesz gaz i jaka masz instalacje. Ja majac do
    > wyboru wybudowanie instalacji przez firme (Gaspol, Baltykgaz itp) +
    > lojalki na

    Możesz coś napisać więcej? Ile dałeś za instalację, gdzie kupiłeś butlę, kto
    ci to robił, skąd masz dostawcę, czy kupujesz latem czy zimą, czy te 2000
    litrów starcza ci na rok.

    MS

  • 26. Data: 2011-01-01 19:32:30
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    "Maciej S." <m...@c...pl> wrote in message

    > Możesz coś napisać więcej? Ile dałeś za instalację, gdzie kupiłeś butlę,
    > kto ci to robił, skąd masz dostawcę, czy kupujesz latem czy zimą, czy te
    > 2000 litrów starcza ci na rok.

    Postaram sie wydłubac z pamieci, bo akcja miala miejsce grubo ponad rok
    temu, wiec kwoty beda zgrubne. Zbiornik podziemny z instalacją,
    doprowadzeniem gazu do budynku, calą papierologia od projektu po proby
    szczelnosci wraz z kwitkami potrzebnymi do odbioru domu - coś ok 8-9k. Mysle
    ze mogloby byc taniej, gdybym sam poszukał projektanta, wykonawce itp.
    Przy wszystkim pomagał mi gosc z jednej z takich firm, ktore oferują gotowe
    instalacje z lojalkami. Ja powiedziąłem wprost ze nie podpisze takiej umowy,
    bo jest bandycka i jezlei chce cos na mnie zarobic, to moze zorganizowac
    pomoc przy wlasnej instalacji. No i pomogl. Poszło sprawnie.
    Co do wystarczalnosci 2000 l na rok, to ciezko mi mowic. Mam spartaczone
    ocieplenie poddasza i dopiero nastepnej zimy, jak zrobie poprawki na wiosne,
    sie okaze czy wystarcza - zeszłej w mrozy jak cholera - nie wystarczyło. Ja
    mam p.u. jakies 200m do ogrzania, dodatkowo zeszy sezon gaz sluzyl równiez
    do gotowania.
    Pozdr.

    --
    michalski