  • 1. Data: 2011-11-11 15:49:40
    Temat: Poręcz - czy naprawdę niezbędna do odbioru?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Po raz n-ty słyszę że "domu nie odbiorą bez poręczy".

    A ja nie rozumiem czemu, przecież schody bez poręczy wyglądają całkiem
    ciekawie i może chciałbym.

    Czy w przypadku schodów bez balustrady możliwe jest legalne odebranie
    budynku? Interesują mnie dywagacje czysto akademickie. Czyli czy
    istnieje ścisły przepis wymagający a jeśli tak to czy są wyjątki i jakie?

  • 2. Data: 2011-11-11 17:45:14
    Temat: Re: Poręcz - czy naprawdę niezbędna do odbioru?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Czy w przypadku schodów bez balustrady możliwe jest legalne odebranie
    > budynku? Interesują mnie dywagacje czysto akademickie. Czyli czy istnieje
    > ścisły przepis wymagający a jeśli tak to czy są wyjątki i jakie?

    § 296. 1. Schody zewnętrzne i wewnętrzne, służące do pokonania wysokości
    przekraczającej 0,5 m, powinny być zaopatrzone w balustrady lub inne
    zabezpieczenia od strony przestrzeni otwartej.
    2. W budynku mieszkalnym jednorodzinnym, zagrodowym i rekreacji
    indywidualnej warunek określony w ust. 1 uważa się za spełniony również
    wówczas, gdy schody i pochylnie o wysokości do 1 m, niemające balustrad, są
    obustronnie szersze w stosunku do drzwi lub innego przejścia, do którego
    prowadzą, co najmniej po 0,5 m.

    b.

  • 3. Data: 2011-11-12 08:46:28
    Od: Cezary <c...@p...fm>

> [...]
    > budynku? Interesują mnie dywagacje czysto akademickie. Czyli czy
    > istnieje ścisły przepis wymagający a jeśli tak to czy są wyjątki i jakie?
    Bez poręczy odbiorą, bez balustrady lub zabudowy od wolnej przestrzeni
    - nie odbiorą.

    CezaryT

  • 4. Data: 2011-11-14 08:40:33
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Trochę z innej beczki. Znajomy twierdzi że jego sąsiad podczas odbioru
    powykręcał klamki z drzwi balkonowych i mimo że nie miał poręczy balkonowych
    dom został odebrany.

    Marek

  • 5. Data: 2011-11-14 09:01:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Trochę z innej beczki. Znajomy twierdzi że jego sąsiad podczas odbioru
    >powykręcał klamki z drzwi balkonowych i mimo że nie miał poręczy
    >balkonowych dom został odebrany.

    To dziwne że w ogóle ktoś się u niego zjawił. Bo przeważnie wcale nie
    przychodzą. Znam przypadek że odebrano dom gdzie był tylko stan surowy+ okna
    + robili instalacje w środku. Odbiór był konieczny do końca grudnia 2008
    roku dla celów rozliczenia z bankiem i aby uniknąć płacenia za certyfikat
    energetyczny(a wtedy kosztował ponad 1000zł). Kierbud trochę się tam
    ryzykował ale odbiór załatwił.
    Ja jak robiłem odbiór też w grudniu 2008 roku to miałem większość rzeczy
    skoczończone ale barierki na balkonie nie miałem. Jednak kierbud wypisał
    kwity i za dwa dni miałem papierek ze dom odebrany.

  • 6. Data: 2011-11-14 10:45:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > skoczończone ale barierki na balkonie nie miałem. Jednak kierbud wypisał
    > kwity i za dwa dni miałem papierek ze dom odebrany.

    Czasem się im nudzi i przyjdą.

    Marek