  • 41. Data: 2011-04-22 20:32:06
    Temat: Re: Pozwolenia na budowe
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > O cechach rzemieslniczych słyszałes? Zdaje sie, ze ja w ostatnim roku przeczytałem
    wiecej historycznych ksiązek niz ty przez całe zycie...

    Partacze to mogli drewniane parterowe chałupy stawiać albo chlewiki z
    kamienia miejscowego murować. Kamienicę w mieście to już tylko
    członkowie cechu murarzy a ci co potrafili coś wyższego jak kamienica
    postawić to do cechu nie należeli - ci to już mieli gildię, ci z cechu
    pracowali dla nich jako podwykonawcy...

    --
    Darek

  • 42. Data: 2011-04-23 08:53:47
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-20 23:24, Budyń pisze:
    > cholera, a mnie sie wydawało ze juz rzymianie sie szczycili prawem i uwazali to za
    osiągnięcie cywilizacyjne. Ale głupi ci rzymianie :)

    Nie mieszaj do tego prawa rzymskiego.
    To co teraz mamy można nazwać narzędziem w rękach rządzących ale na
    pewno nie "prawem".

  • 43. Data: 2011-04-23 09:16:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > To co teraz mamy można nazwać narzędziem w rękach rządzących ale na
    > pewno nie "prawem".

    Zawsze i od zawsze tak było... nie ma co utyskiwać na prawo, i szukać
    winnych, trzeba iść do przodu :-)

    A to, że pozwolenia na budowę będą, to lepiej, niż gdyby ich nie było.
    Procedura ich wydawania - przynajmniej w teorii - daje jakieś prawa
    bezpośrednio zainteresowanym sąsiadom... a i względna kontrola jest nad
    tym, co i kto chce uwalić na swoim placu :-).

    Gadajcie sobie co chcecie, a ja uważam, że taka kontrola jest potrzebna :-).

    pozdr
    Robert G.