  • 11. Data: 2011-09-14 16:48:35
    Temat: Re: Projekt do oceny
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-09-2011 o 10:18:48 Tomek-N <n...@i...pl> napisał(a):

    > Witam grupowiczów,
    >
    > Co myślicie na temat poniższego projektu. Chętnie przeczytam Wasze uwagi
    > in minus;-)
    >
    > http://www.lk-projekt.pl/lkand831-produkt-915.html
    >
    > Potrzebujemy domek z 3 sypialniami na górze i gościnnym (gabinetowym)
    > pokojem na dole.
    IMHO za mały jak na tyle pokoi, brakuje garderoby przy wejściu,
    spiżarki w kuchni, pralni z prawdziwego zdarzenia, pom gospodarczego
    na narzędzia, kosiarki, rowery itp.
    Wg mnie musisz szukać o co najmniej 50m2 wiekszego.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-09-14 18:30:50
    Od: "Tomek-N" <n...@i...pl>

    Ogrzewanie w planach gazowe, kominek niekoniecznie (aczkolwiek pewnie miło
    byłoby przepalać jesienią/wiosną). Garażem się nie przejmuję, moje
    wszystkie dotychczasowe auta stały pod chmurką, a odnośnie pomieszczenia na
    meble ogrodowe, kosiarki, rowery mamy obok do dyspozycji. Dom musi być w
    miarę wąski (ograniczenia działki). Jeżeli chodzi o wielkość to myślę, że
    będzie wystarczająca (a koszty grają jednak niebagatelną rolę). Odnośnie
    otwartej kuchni, też się nie obawiam, zona mi przeszkadzać nie będzie, bo to
    raczej ja gotujący jestem;-), a zmywarki teraz to ciche są;-)

    Dzięki za uwagi
    nTomek

  • 13. Data: 2011-09-14 18:58:36
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > zato potem kosztuje dużo w podatku od neiruchomości.

    dlatego też mój garaż niby-całkiem wolnostojący zostanie dobudowany 1,5 od budynku i
    połączony galeryjką - w efekcie dla potrzeb podatkowych bedzie czescią domu, dla
    wygody bedzie przejscie doń korytarzykiem, a ciepła z domu zżerał nie będzie. Jakies
    pytania? :-)

    b.

  • 14. Data: 2011-09-14 21:26:36
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > podatkowych bedzie czescią domu, dla wygody bedzie przejscie doń
    > korytarzykiem, a ciepła z domu zżerał nie będzie. Jakies pytania? :-)

    Ja mam pytanie - jak się ma ze względów podatkowych stosunek
    dobudowanego przez Ciebie garażu połączonego galeryjką... do
    podatku płaconego za całkiem osobno stojący budynek gospodarczy ?

    Dzięki,
    Aleksander.

  • 15. Data: 2011-09-14 22:08:24
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Kris pisze:
    > W ogóle moim zdaniem garaż to bez sensu wydatek. Mam w bryle budynku ale i
    > tak najczęściej auto stoi przed bramą lub w najlepszym razie pod wiatą na
    > podjeżdzie. I nie mam z tym problemów.
    > Uważam że wydawanie kilkudziesięciu tysięcy na "domek" dla auta to bezsens.
    > Ale to moje zdanie. Drugi mój dom na pewno będzie bez garazu w bryle
    > budynku.

    Co kto lubi, jak garaż ma być tylko schowkiem na auto to pewno masz
    rację. Ale jak dla mnie majsterkowanie/grzebanie a aucie to czysta
    przyjemność, więc buduję dom z garażem - i to ogrzewanym.

    bajcik

  • 16. Data: 2011-09-15 06:13:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    > Ja mam pytanie - jak się ma ze względów podatkowych stosunek
    > dobudowanego przez Ciebie garażu połączonego galeryjką... do
    > podatku płaconego za całkiem osobno stojący budynek gospodarczy ?

    w mojej gminie za budynek mieszkalny stawka jest 0,59zł/m2 i taka stawke zapłacę
    równiez za garaż w budynku (czyli ten z galeryjką), a tenże sam garaz (bud.
    gospodarczy) ale wolnostojacy kosztowałby 6,79zł/m2.

    b.

  • 17. Data: 2011-09-15 06:42:38
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >w mojej gminie za budynek mieszkalny stawka jest 0,59zł/m2 i taka stawke
    >zapłacę równiez za garaż w budynku (czyli ten z >galeryjką), a tenże sam
    >garaz (bud. gospodarczy) ale wolnostojacy kosztowałby 6,79zł/m2.

    ok, 6,79/na rok to 1100% wiecej. Fak pozornie sporo ale przy garazu o pow.
    powiedzmy 30m2, podatek wyniesie ok 190zł na rok. Hmm... no sporo ale
    czy to az tak duzo, zeby to bylo czynnikiem decydujacym czy garaz
    wolnostojacy
    czy np. na sile przyklejony do domu? Ja nie mowie o Twoim przypadku, może
    akurat tak Ci pasowało, było wygodnie, ale tak w ogolności.

    Czytam włąśnie tutaj wątki o tych podatkach i że lepiej tak a nie inaczej.
    Owszem, jeżeli to nie jest problem, jeżeli to nie "zmienia" bryły domu,
    jeżeli
    nas nie naraża na dodatkowe koszty to czemu nie. Ale na siłe próbować
    integrować garaż
    z domem, IMHO bez sensu - choć niedawno sam próbowałem to zrobić i uważam,
    że to jest
    błąd.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 18. Data: 2011-09-15 06:46:38
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Tomek-N" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    Witam :-)

    > Ogrzewanie w planach gazowe, kominek niekoniecznie (aczkolwiek pewnie miło
    > byłoby przepalać jesienią/wiosną).

    Ok, tylko nie ma komina dla kominka, martwi mnie tez brak
    komina wentylacyjnego kuchni.
    IMHO, dol jest to przeprojektowania.
    Zrob mniejsza lazienke, wydziel z niej miejsce na garderobe, pralnia,
    ogolnie
    spoko, moze byc tez jako spizarnia, piec gazowy duzo miejsca nie zajmnie.

    Salon zostaw otwarty nie dziel go scianka na pol, zrob tam kuchnie,
    wchodzisz prosto
    do niej.
    W miejscu kuchni zrob sypialnie (gabinet).

    >Odnośnie otwartej kuchni, też się nie obawiam, zona mi przeszkadzać nie
    >będzie, bo to raczej ja gotujący jestem;-), a zmywarki teraz to ciche są;-)

    Kuchnia otwarta, jedni sa za inni
    przeciw.:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    )))))))))
    Sam wybierasz.

    pozdrawiam
    Adams

  • 19. Data: 2011-09-15 06:51:50
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Tomek-N napisał:
> [...]
    >
    > http://www.lk-projekt.pl/lkand831-produkt-915.html
    >
    > Potrzebujemy domek z 3 sypialniami na górze i gościnnym (gabinetowym)

    Witaj
    przy tej konstrukcji dachu albo nad wejściem dasz płotki śniegowe, albo
    ci mas śniegu walnie na głowę jak trzaśniesz drzwiami.
    Kominek w tym miejscu dla mnie to nieporozumienie. Wejście do kuchni z
    zakupami problematyczne. Mało przestrzeni technicznej
    (pralnia/suszarnia, garderoby itp.)
    Brzydka bryła.
    Ja bym szukał czegoś bardziej funkcjonalnego.

    pozdrawiam
    rafał

  • 20. Data: 2011-09-15 06:59:07
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Ok, tylko nie ma komina dla kominka, martwi mnie tez brak
    > komina wentylacyjnego kuchni.

    do kominka jest, przeoczyłeś. Co do kuchni to się zgadzam,
    ale i tak w większości przypadków masz pochłaniacz.

    > IMHO, dol jest to przeprojektowania.
    > Zrob mniejsza lazienke, wydziel z niej miejsce na garderobe, pralnia,
    > ogolnie

    fakt łazienke tez bym zmniejszył na rzecz pomieszczenia gospodarczego
    wywalając
    wannę. Generalnie na dole w tym układzie domu aż się prosi aby zrobić tylko
    toaletę, nic po za tym.

    > Salon zostaw otwarty nie dziel go scianka na pol,

    tz gdzie, tam gdzie sypialnia na parterze?
    To jest ściana nośna, pomiędzy sypialnią a salonem i nie będzie od tak
    nie dziel.

    >zrob tam kuchnie, wchodzisz prosto
    > do niej.

    > W miejscu kuchni zrob sypialnie (gabinet).

    pomysł mi się podoba, jednak martwi mnie ta sciana nośna.

    Pozdrawiam
    Darek