  • 1. Data: 2011-09-14 08:18:48
    Temat: Projekt do oceny
    Od: "Tomek-N" <n...@i...pl>

    Witam grupowiczów,

    Co myślicie na temat poniższego projektu. Chętnie przeczytam Wasze uwagi in
    minus;-)

    http://www.lk-projekt.pl/lkand831-produkt-915.html

    Potrzebujemy domek z 3 sypialniami na górze i gościnnym (gabinetowym)
    pokojem na dole.

    Dzięki za uwagi
    nTomek

  • 2. Data: 2011-09-14 09:23:34
    Temat: Re: Projekt do oceny
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 14 Wrz, 10:18, "Tomek-N" <n...@i...pl> wrote:
    > Witam grupowicz w,
    >
    > Co my licie na temat poni szego projektu. Ch tnie przeczytam Wasze uwagi in
    > minus;-)
    >
    > http://www.lk-projekt.pl/lkand831-produkt-915.html
    >
    > Potrzebujemy domek z 3 sypialniami na g rze i go cinnym (gabinetowym)
    > pokojem na dole.
    >
    > Dzi ki za uwagi
    > nTomek

    Witam
    Widać, że raczej nie planujesz dużego domu. 120m2 na 5 pokoi, dwie
    łazienki i kuchnię to niezbyt duzo.
    Projekt ma kilka plusów i kilka minusów. Bardzo ważny jest uklad
    dzialki i domu wzgledem ston świata.
    Najważnejsze żaby Tobie odpowiadał rozklad pomieszczeń (każdy ma inne
    preferncje, ja np nie jestem zwolennikiem otwartej kuchni).
    Wyobraź sobie codzienne korzystanie z domu (powrót z pracy z zakupami,
    dzieciaki, wózki psy itp) i zastanów sie czy na pewno wszystko będzie
    spełnialo swoją rolę. Zastanów sie tez jak umeblujesz poszczególne
    pomieszczenia.
    Jeżeli zamierzasz ogrzewac węglem to kotlownia jest troche za mała i
    połaczona bezpośrednio z resztą mieszkania co spowoduje nieciekawe
    zapachy i dodatkowy kurz w domu.
    Plusy (wg mnie)
    - zwarta bryła
    - mala i zwarta instalacja wod-kan (bliskość łazienek, pom. gosp i
    kuchni)
    - dużo pokoi
    - garderoba
    - pomieszczenie gospodarcze (o nie ogrzewasz paliwem stalym)
    - schody nie zabieraja dużo powirzchni
    Minusy (wg mnie)
    - brak miejsca na szafy na parterze
    - brak wanny na górze
    - malo miejsca na meblowanie w salonie (fotele stoja w przejściu do
    tarasu a rogówka zasłania okno tarasowe)
    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2011-09-14 12:08:17
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-14 10:18, Tomek-N pisze:
> [...]
    >
    > http://www.lk-projekt.pl/lkand831-produkt-915.html
    >
    > Potrzebujemy domek z 3 sypialniami na górze i gościnnym (gabinetowym)

    Ja skupię się na minusach. Oczywiście opinie czysto subiektywne.

    - mały salon, nie po to człowiek się wyprowadza na wieś, żeby się cisnąć
    jak w mieszkaniu
    - otwarta kuchnia - wyobraź sobie oglądanie telewizji wieczorem przy
    pracującej zmywarce, krzątającej się żonie, itp.
    - kotłownia mała i brak wejścia z zewnątrz - ale to zależy czym będziesz
    grzał
    - brak pomieszczenia technicznego/gospodarczego (poza kotłownią) - gdzie
    będziesz trzymał wszystkie graty, jak kosiarka, meble tarasowe, grill i
    całą masę innych przydatnych przy domu rzeczy?
    - brak garażu - zaraz będziesz stawiał wolnostojący
    - nie ładna bryła budynku - na zdjęciach jest jakiś taki
    nieproporcjonalny, jakby za wysoki
    - generalnie dom za mały, pomieszkasz rok i będziesz żałował - wbrew
    pozorom, wybudowanie o 30 metrów większego domu, to żadne koszty, tyle
    co trochę bloczków, pare metrów więcej tynku i pare metrów więcej paneli
    lub kafli
    - jak szukasz domu taniego w budowie, to ten ganek z dwoma koszami,
    gąsiorami i całą masą obróbek wcale go nie potania

    Jeśli chodzi o kwotę z kosztorysu, to jak najbardziej w tej cenie da się
    taki dom postawić.

    Pozdry,
    MW

  • 4. Data: 2011-09-14 12:16:41
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Sień nie rozwiązuje wszystkiego jeśli chodzi o zostawianie wierzchnich
    ubrań. Szczególnie jeśli przychodzi gość. Dlatego w hallu powinno
    znaleźć się miejsce na jakąś garderobę.
    Drzwi od kotłowni otwierają się bezpośrednio na drzwi wejściowe. Może
    to nie będzie ci przeszkadzało ale w projekcie sprawdź dokładnie czy
    przypadkiem nie będą się blokowały, tzn, jak otwierasz wejściowe to
    musisz zamknąć od kotowni. Miałem tak kiedyś w mieszkaniu w bloku. W
    projekcie drzwi wejściowe pięknie mijały się z drzwiami od łazienki w
    rzeczywistości jedne nachodziły na drugie - kanał.
    Pom. 7 łazienka na dole.moim zdaniem za mała na rysunku zmieścili
    wanne i sedes z bidetem i wygląda na dużo miejsca jeszcze: pomierz i
    przelicz.
    Salon otwarty na wszystkie pomieszczenia: kotłownia, łazienka, hall,
    spiżarnia - to nie jest dobre ale alternatywy chyba nie masz.

    KADAR

  • 5. Data: 2011-09-14 12:27:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    > - brak garażu - zaraz będziesz stawiał wolnostojący

    to jest zaleta- ten dom da sie wybudowac jako energooszczedny a po dołozeniu garazu
    -juz nie. A poza tym garaz wolnostojący moze kosztowac jakies grosze w stosunku do
    ceny wbudowanego.

    b.

  • 6. Data: 2011-09-14 12:56:55
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-14 14:27, Budyń pisze:

    > to jest zaleta- ten dom da sie wybudowac jako energooszczedny a po dołozeniu garazu
    -juz nie. A poza tym garaz wolnostojący moze kosztowac jakies grosze w stosunku do
    ceny wbudowanego.

    To zależy, jaki garaż wolnostojący chcesz postawić. Jak solidny,
    murowany, to wcale nie będzie tańszy.
    Do tego jeszcze podatek za wolnostojący jest dużo wyższy.
    Co do energooszczędności, to jak się dobrze zaizoluje, to garaż w bryle
    może być zaletą, a nie wadą. Może tworzyć dodatkową "przeponę", czy jak
    kto woli "śluzę" powietrzną :)

    Kolejny minus wolnostojącego, to odległość jaką trzeba przejść, żeby się
    do niego dostać. W zimie fajnie jest wyjść z domu prosto do garażu i
    wsiąść do ciepłego auta. Nie wspominając już o ćwiarteczce schowanej
    gdzieś za skrzynką z narzędziami - mówisz żonie "idę pogrzebać w aucie"
    i już masz pretekst, żeby dziabnąć kielicha :) Do takiego wolnostojącego
    nie chciałoby mi się wymykać...

    Cóż, czasem można pomarzyć - sam nie mam garażu w bryle budynku :)

    Pozdry,
    MW

  • 7. Data: 2011-09-14 13:27:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup

    >To zależy, jaki garaż wolnostojący chcesz postawić. Jak solidny, murowany,
    >to wcale nie będzie tańszy.
    >Do tego jeszcze podatek za wolnostojący jest dużo wyższy.

    Bo to się nie zgłasza jako garaż tylko jako pomieszczenie gospodarcze.
    Przećwiczone u moich rodziców;))

    >Cóż, czasem można pomarzyć - sam nie mam garażu w bryle budynku :)

    Ja mam i żadnych specjalnych zalet z tego nie widzę.
    Stracone metry kw które mogłyby zostać zamienione na powierzchnię mieszkalną
    np
    W ogóle moim zdaniem garaż to bez sensu wydatek. Mam w bryle budynku ale i
    tak najczęściej auto stoi przed bramą lub w najlepszym razie pod wiatą na
    podjeżdzie. I nie mam z tym problemów.
    Uważam że wydawanie kilkudziesięciu tysięcy na "domek" dla auta to bezsens.
    Ale to moje zdanie. Drugi mój dom na pewno będzie bez garazu w bryle
    budynku.

  • 8. Data: 2011-09-14 13:56:07
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Tomek-N" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    Witam

> [...]
    >
    > http://www.lk-projekt.pl/lkand831-produkt-915.html
    >
    > Potrzebujemy domek z 3 sypialniami na górze i gościnnym (gabinetowym)

    Jesli mozna to wtrace sie ;-))
    Poddasze, czy tez pietro ok, mozna sie zastanowic nad
    zamiana lazienki z garderobą ;-))

    IMHO, Parter do przerobki :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    Duzo zalezy od tego czym Pan planuje ogrzewac, pomieszczenie gospodarcze
    ok ale nie na kotlownie, tylko jako spizarka a w zasadzie w tym miejscu
    powinna byc kuchnia
    i to IMHO najwiekszy feler chodzic z zakupami wkolo schodow do kuchni
    :-))))))))))))))))))
    Im dluzej patrze na parter to mam coraz wiecej watpliowsci, lazienka jak na
    parter duza, lepszy lajcik
    prysznic, kibelek, umywalka.
    Pomieszczenie gospodarcze, rozumiem ze garaz bedzie osobno ;-))))))))
    Rowery, grille, krzesla, lopate, kosiarke, grabie gdzies trzymac trzeba
    ;-))
    Dol do przerobki, najlepiej wziac kartke i namalowac samemu, czy kominek
    jest w planach?
    Jeden komin, hmmm........ wentylacje z kuchni wyciagniesz na PCV tylko
    pytanie gdzie lepiej ;-))
    Brak miejsca do suszenia prania.
    Dom na pierwszy rzut oka wydaje sie byc OK, IMHO szukalbym dalej i zupelnie
    innego ukladu
    parteru.

    pozdrawiam
    Adams

  • 9. Data: 2011-09-14 15:41:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > dołozeniu garazu -juz nie. A poza tym garaz wolnostojący moze
    > kosztowac jakies grosze w stosunku do ceny wbudowanego.

    zato potem kosztuje dużo w podatku od neiruchomości.

  • 10. Data: 2011-09-14 15:44:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomek-N wrote:
> [...]
    >
    > http://www.lk-projekt.pl/lkand831-produkt-915.html
    >
    > Potrzebujemy domek z 3 sypialniami na górze i gościnnym (gabinetowym)

    ja napiszę tylko, że na tych wizualizacjach robi wrażenie jakiegoś takiego
    nieproporcjonalnego, gryzie mnie w oczy.

    jest za wysoki (wysokie ściany kolankowe) w stosunku do szerokości i
    długości