  • 1. Data: 2011-09-13 18:57:17
    Temat: do kiki: mozesz zerknac na moje fotki? :)
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Hej,
    zrobiłem więcej zdjęć,
    ekipa już skuła ściany szczytowe
    styropian jest już przyklejany do ściany szczytowej

    czy widzisz jakieś uchybienia/błędy na nowych zdjęciach?

    pozdrawiam
    Wojtek

    tutaj link do zdjęć:

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowiceCz2?authkey=Gv1sRgCNnymPKe2abpzgE#

  • 2. Data: 2011-09-14 01:11:11
    Temat: Re: do kiki: mozesz zerknac na moje fotki? :)
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowiceCz2?authkey=Gv1sRgCNnymPKe2abpzgE#56
    49692247037457154

    A ten lewy narożnik przy murłacie? Wywalić cały ten beton tam. Murłata leży
    na ścianie kolankowej i podparcie po bokach nie ma sensu. Tam trzeba to
    okleić albo styropianem albo wełną elewacyjną ale tą z taką czarną powłoką.
    Na styropian oczywiście cienko kleju i wtopić siatkę też cienko, bo to nie
    tynk tylko zabezpieczenie styropianu, żeby mostka nie zrobić.

  • 3. Data: 2011-09-14 01:13:06
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowiceCz2?authkey=Gv1sRgCNnymPKe2abpzgE#56
    49692309693981042

    A to okno źle zaprojektowane lub wykonane. Za blisko skosu. Będzie na styk.
    Dobre to, że masz nadproża takie, a nie lane z betonu, jak ja miałem.

  • 4. Data: 2011-09-14 01:16:51
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowiceCz2?authkey=Gv1sRgCNnymPKe2abpzgE#56
    49692380363058882

    Tu to samo przy murłacie. A te pozostałe porothermy jak wystają poza dół
    krokwii to trzeba przyciąć tarczą. Później dopilnować żeby zalepili komory
    porothermu jakąś cienką warstwą kleju do styropianu czy zaprawą.
    Żeby nie wiało. I na to 15cm styropianu czy więcej plus siatka i cienko
    kleju tylko do zabezpieczenia przed utlenianiem.

  • 5. Data: 2011-09-14 01:20:43
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowiceCz2?authkey=Gv1sRgCNnymPKe2abpzgE#56
    49692426536266546

    A tu to co? Też obkuć ale....
    Pod tą kantówką powinna być poduszka z cegieł albo wylane kawałek betonu
    żeby rozkładał się nacisk na ścianę, a oni tak sobie połozyli. Może się mylę
    ale trzeba sprawdzić. Tak sie na porothermie niczego nie kładzie co wywiera
    punktowy nacisk.

  • 6. Data: 2011-09-14 01:22:25
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowiceCz2?authkey=Gv1sRgCNnymPKe2abpzgE#56
    49692464385837122

    Tu piłować nadproże. Ja piłowałem. Straszliwa robota, dawałem zdjęcia nie
    raz ale miałem w środku już wykończone. Trzeba odpiłować flexem poniżej
    krokwii całą tę ścianę skośną.
    Co za palanty.

  • 7. Data: 2011-09-14 01:24:08
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowiceCz2?authkey=Gv1sRgCNnymPKe2abpzgE#56
    49692491419716962

    Tak, będzie jatka. Trzeba odpiłować skośnie cały ten szczyt. Oj będzie się
    działo.

  • 8. Data: 2011-09-14 01:28:56
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowiceCz2?authkey=Gv1sRgCNnymPKe2abpzgE#56
    49692526758807426

    Ja bym rozwalił całą górę z nadprożem. Ona sie luźno trzyma, to nie jest
    konstrukcyjna rzecz. Zamiast tego nadproża dałbym ciepłe nadproża, bo ,
    mniejsze, bo ten dom jest źle zaprojektowany. Idiota zapomniał o ociepleniu
    i zrobił otwory wchodzące w skosy. Cięcie i tak pogruchocze ścianę. Flexa i
    to wywalić od belki w górę razem z belką.
    Zobacz czy w projekcie jest dobrze, może da się obciążyć wykonawcę. Zapłacić
    mu na końcy gotówką, a resztę paragonem.

  • 9. Data: 2011-09-14 01:32:13
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowiceCz2?authkey=Gv1sRgCNnymPKe2abpzgE#56
    49692769572344210

    Tam wyżej przyciąć i zakleić komory.
    Szkoda, że nie robiłeś zdjęć poziomo, bo ciężko oszacować czy miejsca
    wystarczy.
    Też nie widać ile miejsca między murem i krokwiami

  • 10. Data: 2011-09-14 01:38:31
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    https://picasaweb.google.com/100876479835685028612/B
    udowaBolechowiceCz2?authkey=Gv1sRgCNnymPKe2abpzgE#56
    49693008913811106

    O i tu pierwszy przykład krokwii za blisko komina. Już na etapie
    rozmieszczania powinni zacząć od kominów. Wstawić klocki 10cm jako
    nieprzekraczalną przestrzeń.
    Skutki tego mogą być różne.
    Dach niedeskowany pracuje, może obalić komin, nie ma jak ocieplenia wsadzić
    w okół komina. Mimo, że masz tam porotherm nie liczył bym za wiele. Będzie
    ciągnąć porothermem, jego komorami, zamkami pionowymi.
    Zresztą żona zapyta czemu ta sciana z kominem czasem taka zimna :-)
    Wspomnisz :-)
    Nie wiem co z tym zrobić. Ja bym kazał zrobić od nowa i odliczył za
    materiał.