  • 1. Data: 2011-09-22 18:47:40
    Temat: Projekt do oceny
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    Witam

    Przymierzam się do budowy domku. Szukałem czegoś niezadużego o dość prostej
    bryle i w miarę nieskomplikowanego w wykonaniu. Nie jestem budowlańcem lecz
    tak na pierwszy rzut oka podoba mi się ten projekt:
    http://pprojekt.pl/projekt1742-milosna_srednia,opis.
    html . Zmienić bym
    chciał jedynie 2 łazienki na poddaszu - połączyć je w jedną...
    Proszę o opinie fachowców z branży. Dodam, że nie chcę mieć garażu w domu i
    że dom niestety musi zostać posadowiony na płycie fundamentowej (mam torf i
    namuły pod warstwą wierzchnią + bardzo wysoki poziom wody:(. Jaki może być
    koszt materiałów na taki budynek wykonany w technologii tradycyjnej (cegła
    silikatowa lub czerwona)?

  • 2. Data: 2011-09-22 19:17:21
    Temat: Re: Projekt do oceny
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik mcpc napisał:
    > Proszę o opinie fachowców z branży.

    Fachowcem nie jestem, ale swoje dwa grosze mogę wrzucić. :-)
    Jako ten, co już swoją budowę skończył.

    Dodam, że nie chcę mieć garażu w domu

    Garaż nie jest wymagany w domu :-P.
    > że dom niestety musi zostać posadowiony na płycie fundamentowej (mam torf i
    > namuły pod warstwą wierzchnią + bardzo wysoki poziom wody:

    Ostatnio na grupie zapanowała moda na płyty fundamentowe i przekonanie,
    że wcale nie jest to znacząco droższe rozwiązanie od tradycyjnych
    fundamentów - a znacząco cieplejsze, pod warunkiem solidnego docieplenia.

    (. Jaki może być
    > koszt materiałów na taki budynek wykonany w technologii tradycyjnej (cegła
    > silikatowa lub czerwona)?

    Nie podałeś - jak to zwykle bywa - krytycznej informacji. Gdzie chcesz
    budować:
    W mieście [stolycy] Będzie drogo, albo drożej.
    Na wsi - gdzie psy d... szczekają, będzie taniej.

    Kosztu nikt Ci nie poda. Musisz sobie sam to policzyć, a do swoich
    obliczeń dodaj ze 30 procent, bo budowa to huragan w kieszeni.

    Teraz o projekcie.
    Ogólnie obleci, ale:

    - balkon i kolumny. Czy Ci się podobają? Jak tak to ok. Jednak balkon to
    problem technologiczny - trzeba dobrze docieplić, bo może być mostkiem
    cieplnym.
    - schody zabiegowe. Lepsze byłyby ze spocznikiem.
    - kuchnia - brak spiżarki. Da radę i bez, ale jak jest, to zawsze jest
    gdzie produkty na dłużej pochować.
    - pokoje na poddaszu - te korytarze i zakręty. Powiększyłbym trochę hol
    na górze i cofnął drzwi do pokoju 11 i osadził na skośnej ścianie. Do
    pokoju 12 też osadziłbym te drzwi jakoś inaczej, bo takie rozwiązanie
    jak teraz nie jest zbyt funkcjonalne.
    - łazienka na górze. Masz rację - zrób jedną dużą, ale z drzwiami tak z
    holu, jak i z sypialni. Tak właśnie mam i jest rewelacja. Możesz do
    łazienki iść bezpośrednio z łóżka :-), a jest też dostępna z holu.
    - kotłownia. Czym chcesz ogrzewać? Bo jak paliwami stałymi, to potrzebne
    jest wejście bezpośrednio z zewnątrz. Jak czymś innym - gaz, olej,
    prąd... to juz nie ma znaczenia. Nie będziesz wrzucał węgla/drewna i
    wyrzucał popiołu przez okno :-).
    - trochę dużo okien dachowych na poddaszu. Zminimalizowałbym ich ilość -
    okna dachowe, to raczej zło konieczne. :-)

    To takie moje subiektywne spostrzeżenia.

    pozdr
    Robert G

  • 3. Data: 2011-09-22 19:25:47
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik mcpc napisał:
    > Witam
    >
    > Przymierzam się do budowy domku.

    I jeszcze jedno... Jak masz usytuowaną tą swoją działkę względem stron
    świata?
    Nie popełnij czasem tego błędu, żeby taras zlokalizować od zachodu -
    latem koszmar.
    Ja mam od wschodu i jest błogosławieństwem latem :-) Po południu miodzio
    - wietrzyk, chłodek, podczas gdy od zachodniej strony nie dałoby się
    wysiedzieć.

    pozdr
    Robert G

  • 4. Data: 2011-09-22 19:37:47
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Kosztu nikt Ci nie poda. Musisz sobie sam to policzyć, a do swoich
    > obliczeń dodaj ze 30 procent, bo budowa to huragan w kieszeni.

    Chodzi mi tylko o koszt materiałów do budowy. Chcę się przymierzyć do zakupu
    ich teraz (wiem, że teraz bardzo tanio - ktoś mi tu dał cynk, że cegłę w NL
    można kupić za 9ec) dlatego pytam się o koszty. Działka zlokalizowana w
    okolicach trójmiasta.

    Pzdr

  • 5. Data: 2011-09-22 19:55:45
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > - schody zabiegowe. Lepsze byłyby ze spocznikiem.
    Tzn, że na starość będę się mniej męczył?:)

    > - kuchnia - brak spiżarki. Da radę i bez, ale jak jest, to zawsze jest
    > gdzie produkty na dłużej pochować.
    No nie ma gdzie spiżarki upchnąć - za to mam na dole pokój w którym zrobię
    mini-biuro...

> [...]
    > 12 też osadziłbym te drzwi jakoś inaczej, bo takie rozwiązanie jak teraz
    Tzn nie rozumiem - jak na skośnej ścianie? Do pokoju 12 dlaczego nie jest to
    funkcjonalne rozwiązanie? Zbyt blisko wyjścia ze schodów czy co masz na
    myśli?

    > - łazienka na górze. Masz rację - zrób jedną dużą, ale z drzwiami tak z
    > holu, jak i z sypialni. Tak właśnie mam i jest rewelacja. Możesz do
    > łazienki iść bezpośrednio z łóżka :-), a jest też dostępna z holu.
    No taki mam właśnie plan;)

> [...]
    > jest wejście bezpośrednio z zewnątrz. Jak czymś innym - gaz, olej, prąd...
    > to juz nie ma znaczenia. Nie będziesz wrzucał węgla/drewna i wyrzucał
    Tak dokładnie - paliwo stałe a obok domu postawię blaszaka w którym będę
    trzymał te paliwo zanim je przerzucę do kotłowni - w jednej części - a w
    drugiej autko:)

    > - trochę dużo okien dachowych na poddaszu. Zminimalizowałbym ich ilość -
    > okna dachowe, to raczej zło konieczne. :-)

    Dlaczego? Widzialem w Castoramie promocję okien dachowych:)

  • 6. Data: 2011-09-23 04:08:59
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik mcpc napisał:
    > Tzn, że na starość będę się mniej męczył?:)

    Niekoniecznie :-) Zwyczajnie schody ze spocznikiem są wygodniejsze w
    użytkowaniu.
    Ot choćby wnoszenie na górę czegokolwiek o pokaźnych gabarytach. Nie
    wspominając o meblach... Mam schody z jednym skrętem - drugi skręt ma
    już spocznik. Tam, gdzie nie ma spocznika jest po wewnętrznej stronie
    uskok na cztery chyba schody. Da się to użytkować, ale spróbuj się
    zapomnieć przy schodzeniu i idź wewnętrzną stroną schodów, to wyryjesz,
    że Ci się odechce...

    > Tzn nie rozumiem - jak na skośnej ścianie? Do pokoju 12 dlaczego nie jest to
    > funkcjonalne rozwiązanie? Zbyt blisko wyjścia ze schodów czy co masz na
    > myśli?

    Nie bardzo widzi mi się takie dzielenie i tak małych już powierzchni.
    Ten korytarzyk wewnątrz pokoju. Może Tobie nie będzie przeszkadzać, ja
    bym coś z tym zrobił.
    A co do drzwi na skośnej ścianie. Nikt nie powiedział, że wszystkie
    działówki w domu muszą być pod kątem prostym. Ja mam na poddaszu wejścia
    do dwóch pokoi właśnie na ścianach, które nie są ani równoległe, ani
    prostopadłe do wszystkich innych w domu. Są pod kątem 45 stopni. I
    całkiem fajnie to wyszło.
    Zresztą nie upieram się, bo małe te pokoje. Mnie się nie widzi ten
    korytarz wewnątrz pokoju 11.

    > Tak dokładnie - paliwo stałe a obok domu postawię blaszaka w którym będę
    > trzymał te paliwo zanim je przerzucę do kotłowni - w jednej części - a w
    > drugiej autko:)

    No to koniecznie drzwi w kotłowni. Ja zrobiłem i była to bardzo dobra
    decyzja.
    U Ciebie nie zaprojektowali - nie wiem, czy w takim razie drzwi w
    kotłowni nie zepsują wyglądu domu.

    > Dlaczego? Widzialem w Castoramie promocję okien dachowych:)

    Nie chodzi o ceny. Chodzi o ich funkcjonalność i użyteczność.
    Nie byłem nigdy entuzjastą okien dachowych i dałem je tylko tam, gdzie
    musiałem.
    Mam nad schodami - tu się sprawdza, bo elegancko doświetla mi klatkę
    schodową, ale mam też w biurze.

    No nie bardzo się sprawdza :-).
    Zimą zdarza się, że śnieg toto zasypie, a wtedy mam ciemno w swoim
    biurze, jak jest zimno i bardzo zimno, to na metalowym wywietrzniku
    skrapla się woda i... zdarza się, że kapie za kołnierz :-). Do sypialni
    nad łóżko nie polecam, bo będzie 'ależ mos panie mnie kapie po głowie' :-D.

    No i te strony świata. Z której strony masz wiazd? Jak od północy, to
    ok, ale jak z innej, to nie będzie to szczęśliwy układ. Taraz najlepiej
    jak jest od wschodu.

    Może jeszcze się porozglądaj - projektów jest multum. Chcesz mały, to
    zobacz np. Calineczka z archipelagu, albo Gryf z dobredomy. Oba w wersji
    bez garażu.

    pozdrawiam
    Robert G