  • 1. Data: 2011-09-22 19:16:38
    Temat: okno tarasowe
    Od: quent <x...@x...com>

    Na tej fotce:
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/sdnGC65zsUOF-7
    lKZzRNSQ?feat=directlink

    i na następnej widać jak mam zakończone okno tarasowe. Od strony
    wewnętrznej do poziomu białych poszerzeń będą warstwy podłogi: 12cm
    styro + rury podłogówki + 6cm wylewka. Łącznie 21cm. Tyle też mają
    właśnie te poszerzenia.

    W poniedziałek wchodzi ekipa od elewacji. Będą kłaść 15cm styro na
    ścianach ale nie chciałbym aby mi zepsuli wykończenie dołu okna tarasowego.
    Jak to powinienem wykończyć od zewnątrz?

    Najpierw folia/papa dla izolacji wodnej potem jakiś styro do wysokości
    szarego profilu okna?

    Pomóżcie plizz! :-)

    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-09-23 05:17:49
    Temat: Re: okno tarasowe
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Najpierw folia/papa dla izolacji wodnej potem jakiś styro do wysokości
    > szarego profilu okna?

    A po co Ci tam izolacja wodna...?
    Widzę, że od gruntu masz dość wysoko - pewnie z metr, czy będziesz to
    zasypywał, czy robił taras na słupach, to i tak spadek zrobisz na
    zewnątrz, a nie do wewnątrz. Woda sama odpłynie.
    Jedyne na co zwróciłbym uwagę, to izolacja przed ewentualnymi myszami.
    Zatop w tym styropianie siatkę na kleju i zaciągnij jeszcze raz klejem -
    myszy się przez to nie przedrą. Jakby wlazły do elewacji, to już pod
    podłogę nie będą miały dostępu. Poza tym nie ma potrzeby tego jakoś
    szczególnie wykańczać.

    Z płytą tarasu dojedziesz do samego styropianu i tyle. Włóż wtedy
    cienkie kawałki - np 3 cm dla dylatacji i to wszystko.

    Ja tak mam i jest ok. Nie zrobiłem tylko tej siatki na kleju i myszy
    mogą mi włazić jak znajdą sobie tam drogę.

    pozdr.
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-09-23 06:09:24
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Robert G" <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zasypywał, czy robił taras na słupach, to i tak spadek zrobisz na zewnątrz, a

    Jeśli taras jest od południa to może się zdarzyć, że w nocy napada tam pół metra
    śniegu, a rano zaświeci słońce, które śnieg bardzo szybko roztopi. Woda nie
    zdąży odpłynąć i w salonie powstanie kałuża. Podobnie przy dużych opadach
    deszczu. Izoalacja musi być.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2011-09-23 06:21:42
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-09-23 08:09, Bartek pisze:
    > Izoalacja musi być.

    Ale jak?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2011-09-23 07:34:33
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Ale jak?

    opisywałem parę wątków temu izolację pod drzwiami balkonowymi. Tu robisz bardzo
    podobnie.
    Przede wszystkim musisz zapewnić ciągłość izolacji. Tzn. np. do ramy balkonu
    nakleić taśmę uszczelniającą, a drugi jej koniec przykleić do tej podbudowy
    okna. Tak samo przenieść izolację z podbudowy na izolację fundamentu.
    Zastanów się jak zaizolować okolice prowadnic rolet.
    Na ocieplenie fundamentu przykleiłbym XPS a nie styropian.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-09-23 07:46:22
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 23 Wrz, 09:34, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > Zastanów się jak zaizolować okolice prowadnic rolet.
    > Na ocieplenie fundamentu przykleiłbym XPS a nie styropian.

    Mogę wejść w słowo?... Jak to jest z tym XPSem na fundamencie? Mozna
    go zasypywać od razu czy również należy zaciągać klejem z siatką żeby
    np. myszy nie gryzły? I jak w temacie XPS podejść do folii kubełkowej?
    Dawać? Nie dawać?

    Pytam dlatego, że zasypałem XPSa bez niczego i spotkałem się już z
    wieloma krytycznymi uwagami życzliwych sąsiadów.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2011-09-23 07:52:05
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-09-23 09:34, Bartek pisze:

> [...]
    > Zastanów się jak zaizolować okolice prowadnic rolet.
    > Na ocieplenie fundamentu przykleiłbym XPS a nie styropian.

    Tu jest sytuacja taka jak u mnie:
    http://i.pinger.pl/pgr239/e668f2c50029f2784c190b06/

    Tylko z czego dać tę "izolację tarasu" która zaznaczona jest na rys.
    przerywaną linią. Folia czarna budowlana? Potem na to styropian? Jak to
    połączyć? Chyba się nie da.

    Myślałem aby pomalować te białe poszerzenia i fundament od góry folią w
    płynie (tak jak na rys. linia przerywana) a potem do tej folii jak
    wyschnia przykleić styro jako ocieplenie fundamentu. Będzie go trochę
    mniej niż na ścianach obok, bo 10cm - tyle co na fundamencie. Tylko co
    dać na niego od góry bo przecież będzie się na niego stawać wychodząc na
    taras.

    Taras będzie na słupach - Robert pytał.

  • 8. Data: 2011-09-23 09:06:05
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Taras będzie na słupach - Robert pytał.

    Myślę, że trochę przesadzone są te wizje o kałuży w salonie. Jak
    zaciągniesz wszystko folią w płynie to na pewno nie zaszkodzi.

    Jednak skoro taras będzie na słupach, to i pod nim przestrzeń. Nic nie
    stoi na przeszkodzie, by zrobić odpływ przy samym progu i woda, która
    się tam znajdzie sobie odpłynie - np przez dziurkę gdzieś z boku - pod
    taras.

    Ja izolacji przeciwwodnej nie robiłem, a mieszkam w strefie dużych
    opadów śniegu. Nie zauważyłem wody w salonie w okresie roztopów...

    Po prostu... jak mawia stare porzekadło:
    'Pomoże nie pomoże, zaszkodzić nie może'

    A wydatek w sumie nieznaczący.
    :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 9. Data: 2011-09-23 10:33:26
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > mniej niż na ścianach obok, bo 10cm - tyle co na fundamencie. Tylko co dać
    > na niego od góry bo przecież będzie się na niego stawać wychodząc na

    Ja u siebie nakleiłem gładką taśmę dekarską - czyli grubą folię aluminiową
    na podkładzie bitumicznym. Jest to stosunkowo niedrogie rozwiązanie.
    Wykonuje się bardzo szybko. W czasie chłodów trzeba mieć przy sobie jakieś
    źródła ciepła aby taśma szybko się przykleiła - mi wystarczyła zwykła
    suszarka do włosów.
    Taśmę dekarską wywinąłem na folię kubełkową na ociepleniu fundamentu.
    Ja zadnego dodatkowego styropianu na to nie dawałem. Można jednak zasłonić
    krawędź fundamentu 10 cm kawałkiem styropianu/styroduru na piance
    montażowej.

    Trudniejsze miejsca wysmarowałem folią w płynie (hydroizolacją bo balkonów).

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 10. Data: 2011-09-23 18:14:49
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote:

> [...]
    > bo 10cm - tyle co na fundamencie. Tylko co dać na niego od góry bo przecież
    > będzie się na niego stawać wychodząc na taras.

    Dobrze kombinujesz, ale zwykła folia w płynie się do tego nie nadaje. U mnie
    przekrój jest identyczny z wyjątkiem tego Twojego "poszerzenia". Ja tam
    wstawiłem kawałek styroduru XPS ursy i wypełniłem twardą pianką.
    Czyli malujesz z góry na dół (zaczynasz malować na ramie okna) szlamem
    uszczelniającym. Ale na łączeniach materiałów należy zastosować jakiś materiał,
    który pozwoli na swobodne pracowanie jednego i drugiego (szlam po jakimś czasie
    by popękał) - dlatego przed malowaniem należy różne materiały połączyć taśmą
    uszczelniającą, taką jak do narożników w łazience. Zakładamy, że połączenie
    skrzydła i ramy okna balkonowego jest szczelne. Zatem wklejasz taśmę między ramę
    a "poszerzenie", drugi pasek między poszerzenie a izolację fundamentu itd.
    Następnie całość zaciągasz szlamem uszczelniającym.
    Podobnie można obrobić okna od zachodu lub nawet wszystkie. Masz wówczas
    gwarancję, że woda która się dostanie pod parapet (a dostanie się na pewno) nie
    zamoczy izolacji, nie wylezie w środku na tynku itp.

    Jeśli robisz taras betonowy z okładziną z płytek, przed wylaniem chudziaka, do
    tego Twojego poszerzenia, naklej pianką styrodur o grubości odpowiadającej
    grubości izolacji ścian. Przy oknie balkonowym wylewka powinna być o ok. 1-2cm
    niższa. Gdy beton zwiąże, obcinasz styrodur do poziomu wylewki, przecierasz,
    zaciągasz klejem i zatapiasz siatkę 300-320. Gdy klej zwiąże, będzie to twarde
    niemal jak beton (ja mam cały balkon tak zrobiony i mogę po nim skakać, ponadto
    wejście do domu - 40cm styroduru, wyjścia na taras itp). Potem jeszcze raz taśma
    uszczelniająca między wcześniej przyklejoną taśmę a nową wylewkę (a właściwie
    klej), zaciągasz całość szlamem uszczelniającym i kleisz płytki.

    --
    Bartek