  • 31. Data: 2016-12-08 22:46:11
    Temat: Re: Projektor TV - jakie kable poprowadzić?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-08 o 21:38, Marcin N pisze:

    > Nie kupiłem jeszcze. Najpierw pytam.

    Są projektory krótkoogniskowe, nawet są stojące dupą do ekranu z
    wbudowanym lustrem.

    Kilka losowo znalezionych przykładów:

    http://www.vivitek.eu/Category/Education-Projectors/
    127/DX881ST-

    http://www.benq.com.pl/product/projector/mw843ust

    http://www.benq.com.pl/product/projector/mx806st

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2016-12-09 01:22:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie kupiles to moge polecic Dignity 1004 albo 1004A. Pierwszy 1200 drugi 1600 bo
    ma androida i wifi. Ma ledowe bardzo mocne zrodlo swiatla bo swieci 5500 lumenow.
    Kolory w porzadku, plynnosc w porzadku. Z szesciu metrow zrobi sporo ponad 4 metry
    szeroki obraz. Przy tak duzej jasnosci ( swiece na 50%) zbedny robi sie specjalny
    ekran wystarcza rowna sciana pomalowana na jasno szaro. Popatrz na ceny ekranow. Taki
    co ma z 4,5 metra szerokosci kosztuje konkretne tysiace zlotych. W projektorze co ma
    zarowke z szesciu metrow bedziesz swiecil na maksa. O trybie oszczednym zapomnij. Jak
    ci sie ogladanie spodoba to na zarowki bedzie Ci trudno zarobic.

  • 33. Data: 2016-12-09 08:36:19
    Od: pieszy <z...@g...pl>

    > projektor ma być ok 6 m od ekranu a maksymalny rozmiar poziomy obrazu to
    > niecałe 250 cm.
    >
    > Z tej odległości to wszystkie projektory, jakie obejrzałem - mają za
    > dużą przekątną.
    >
    > Jak z tego wybrnąć?

    Mam ten sam problem. Obecnie niweluję to za pomocą zoom cyfrowego.
    Zmniejszam obraz tak aby mieścił mi się na ścianie. Ale to złe
    rozwiązanie bo jest strata jakości. Jak szukałem projektora to znalazłem
    stronę i tam wprowadzało się parametry typu odległość i przekątna
    dopuszczalna i wyszukiwało projektory które pasują do parametrów. Musisz
    szukać projektora z optycznym zoom ale wydaje mi się, że na 6 metrach to
    i tak nie znajdziesz niczego co spełni oczekiwania.
    Ja rozwiąże problem wieszając trochę bliżej ekran rozwijany. Drugie
    rozwiązanie to powiesić projektor pod sufitem w połowie pomieszczenia.

    pieszy.

  • 34. Data: 2016-12-09 09:08:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-09 o 08:36, pieszy pisze:

> [...]
    > Ja rozwiąże problem wieszając trochę bliżej ekran rozwijany. Drugie
    > rozwiązanie to powiesić projektor pod sufitem w połowie pomieszczenia.

    Albo poszukać projektor, do którego można kupić dowolny obiektyw. Wtedy
    podstawę ekranu 250cm możesz uzyskać z odległości projekcyjnej choćby i
    30 metrów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2016-12-09 12:26:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-08 o 19:47, Marcin N pisze:

> [...]
    > niecałe 250 cm.
    >
    > Z tej odległości to wszystkie projektory, jakie obejrzałem - mają za

    Potrzebujesz projektora z szerokim zakresem zooma
    m.in. Epson ma takie projektory, które rzucą ci odpowiedni obraz (np.
    EH-TW7200)

    http://www.projectorcentral.com/projectors.cfm?g=1&h
    ide=0&st=1&mfg=&p=&w_m=&r=&br=&ll=&ltg=&t=&db=&dt=&c
    =&ar=&dvi=&wr=&pjl_m=&pjw_m=&pjh_m=&td_m=6&is_m=250&
    i=w&oop=1&sort=pop&sz=15

    Poniżej link do kalkulatora, którym sprawdzisz sobie zakres regulacji.
    http://www.projectorcentral.com/Epson_Europe-EH-TW72
    00-projection-calculator-pro.htm

    --
    Pete

  • 36. Data: 2016-12-09 12:28:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-08 o 15:49, Adam pisze:

    > Przecież zawsze można korytka położyć.

    Po to ktoś pyta na etapie budowy, żeby sobie takiego g... jak korytka
    nie wieszać na ścianie/suficie

    --
    Pete

  • 37. Data: 2016-12-09 12:38:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 grudnia 2016 12:28:16 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Po to ktoś pyta na etapie budowy, żeby sobie takiego g... jak korytka
    > nie wieszać na ścianie/suficie

    No chyba nie mysłisz że ktoś sugerował rurę czy korytko wierzchem w salonie puścić?
    Właśnie na etapie budowy jest więc nie ma co kombinować z kablami jakie mu się
    przydadzą a jakie nie tylko zamurować rurę czy inne korytko od planowanego miejsca na
    projektor do okolic szafki rtv i wtedy włoży co potrzebne będzie. Bo skoro transmiter
    HDMI to 400zł podobno to może i przewód HDMI się okazać zbyteczny. Rura kanalizacyjna
    fi 50 to koszt kilkunastu zł wyjdzie pewnie.

  • 38. Data: 2016-12-09 12:54:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-09 o 12:38, Kris pisze:

> [...]
    HDMI to 400zł podobno to może i przewód HDMI się okazać zbyteczny. Rura kanalizacyjna
    fi 50 to koszt kilkunastu zł wyjdzie pewnie.

    Rozumiem zamurować rurę kanalizacyjną.
    Ale po cholerę zamurowywać korytko? Droższe i trudniej wyprofilować łuki.

    Z rurą też zresztą może być różnie, bo jeśli będzie za dużo łuków, to
    może być problem z przeciągnięciem. No i ze względu na grubość, tę rurę
    trzeba puścić w warstwie styropianu pod podłogówką

    --
    Pete

  • 39. Data: 2016-12-09 13:00:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 grudnia 2016 12:54:10 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Z rurą też zresztą może być różnie, bo jeśli będzie za dużo łuków, to
    > może być problem z przeciągnięciem. No i ze względu na grubość, tę rurę
    > trzeba puścić w warstwie styropianu pod podłogówką
    W suficie/nad sufitem raczej miałem na myśli bo tak mi się wydaje że najlepsze
    miejsce na projektor to sufit jednak.
    Ale każdy tam indywidualnie robi i nie wiemy w sumie jak u autora wątku ma być.

  • 40. Data: 2016-12-09 16:26:33
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-12-08 o 19:47, Marcin N pisze:
    > Jak z tego wybrnąć?

    A nie możesz po prostu powiesić tego projektora bliżej ekranu? Pod
    sufitem nie powinien i tak przeszkadzać...

    Pzdr

    --
    /__/_* /