  • 1. Data: 2010-05-02 19:16:08
    Temat: Pustaki szalunkowe - jakość
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie odnośnie jakości pustaków szalunkowych.
    Zakupiłem takie do budowy ściany fundamentowej i mam pewne wątpliwości
    co do ich jakości.
    Puki co prowadzę dyskusję z producentem, który twierdzi, że reklamację
    uzna jednak nie chciałbym się wygłupić jeśli moje oczekiwania będą zbyt
    wysokie.

    Biorąc pod uwagę paletę pustaków:
    Czy mogą się zdażyć tam pustaki pęknięte lub z utrąconymi rogami? Czy
    należy przyjąć, że 100% pustaków ma być takich jak trzeba?
    Jakby nie patrzeć to ma być w miarę szczelne dla betonu przy zalewaniu.
    Jak z wytrzymałością ścianek tych pustaków? Trzeba z tym obchodzić się
    ostrożnie?

    Nie mam doświadczenia w tym temacie i wydaje mi się, że w dostarczonej
    partii jest zbyt wiele braków a i wytrzymałość jest wątpliwa (pustak,
    który upadł z wysokości 60cm na trawę wziął i pękł).

    --
    M.

  • 2. Data: 2010-05-02 19:22:56
    Temat: Re: Pustaki szalunkowe - jakość
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    (pustak,
    > który upadł z wysokości 60cm na trawę wziął i pękł).
    >

    > --
    > M.

    hmmm ciekawe jak wytrzyma beton z pompy walacy sie z 2m (dlugosc rekawa)
    pelana para....
    cienko to widze jesli szalunki z desek potrafia sie rozleciec, a te rzucone
    z 60 cm na trawe napewno nie pekaja....
    szalunki z desek znaczy sie...
    niech da ci na pismie ze mozesz zalewac betonem z pompy i zobacz co powie...

    --
    -
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-02 19:31:42
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    HANA napisał(a):

    > cienko to widze jesli szalunki z desek potrafia sie rozleciec, a te rzucone
    > z 60 cm na trawe napewno nie pekaja....

    Nooo, wytrzymałość desek na udar jest całkowicie inna niż wytrzymałość
    betonu... :-)

    --
    M.

  • 4. Data: 2010-05-02 20:14:53
    Od: M <M...@w...pl>

    HANA pisze:
> [...]
    > szalunki z desek znaczy sie...
    > niech da ci na pismie ze mozesz zalewac betonem z pompy i zobacz co powie...

    Niestety z tymi deskami to demagogia :-)

    Teriva (pustaki) też pęka a jakoś zalew się betonem i jest OK. A jak się
    nieumiejętnie wierci to można pół pustaka wywalić jak nic.

    Patrzę na te obrazki:
    http://www.techbud.com.pl/budowa-szalunki.htm
    i nie wiem, jaka jest wyższość tego nad bloczkami betonowymi.

    M.

  • 5. Data: 2010-05-02 20:22:59
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    M napisał(a):

    > Patrzę na te obrazki:
    > http://www.techbud.com.pl/budowa-szalunki.htm
    > i nie wiem, jaka jest wyższość tego nad bloczkami betonowymi.

    Zależy od sytuacji.
    Ja mam puki co utrudniony dostęp do wody i prądu więc kręcenie zaprawy w
    betoniarce do bloczków pełnych byłoby kłopotliwe.
    W przypadku pustaków - układam, zalewam z gruchy i finał zabawy.

  • 6. Data: 2010-05-03 07:03:37
    Od: M <M...@w...pl>

    Shreek pisze:

> [...]
    > betoniarce do bloczków pełnych byłoby kłopotliwe.
    > W przypadku pustaków - układam, zalewam z gruchy i finał zabawy.

    hmmm, bloczki się kupuje gotowe. Tak samo jak pustaki i beton z gruchy.

    M.

  • 7. Data: 2010-05-03 07:38:02
    Od: hk <h...@k...pl>

    > hmmm, bloczki się kupuje gotowe. Tak samo jak pustaki i beton z gruchy.

    Ale chyba po zakupie ich się nie układa w stos i nie zalewa gotowym
    betonem z gruchy tylko muruje?

    a.

  • 8. Data: 2010-05-03 09:17:30
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    M napisal:
    > Patrzę na te obrazki:
    > http://www.techbud.com.pl/budowa-szalunki.htm
    > i nie wiem, jaka jest wyższość tego nad bloczkami betonowymi.

    Możliwość wsadzenia zbrojenia i uzyskanie monolitycznej struktury betonowej.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek