    From: Marek <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Pytaniw do serwisantów kotłów Beretta
    Date: Sun, 11 Sep 2011 17:08:05 +0200

    W momencie włączneia pompy od czasu do czasu w kotle coś strzela i pali się
    bezpiecznik na płytce ekektroniki. Dzisiaj zmusiłe się, by zaglądnąć na ta
    płytkę, bo akiś powód musiał być...

    Płytka : http://www.voila.pl/326/hfbkk/index.php?get=1&f=1
    Ścieżki: http://www.voila.pl/328/cywuh/index.php?get=1&f=1

    Jak widać na fotce ścieżek jest wypalony obszar. Początkowo sądzięłm, że tu
    była scieżka, która z powodu przeciążenie się wypaliła. Ale.. Gdyby tam
    była ścieżka, to złaczka M2 (prowadzi do pompy) miałaby oba piny podłączoen
    do jednego punktu, czyli raczej bez sensu. Poddrapałem to zwęglenie, i
    śladu miedzi nie znalazłem, choć samo zweglenie na płytce jest bardzo
    regularne i sugerować by mogło istnienie tam kiedyś sciezki. Może się mylę
    ?
    wydrapane: http://www.voila.pl/329/ju8b4/index.php?get=1&f=1

    Po zmontowaniu całości kocioł ozył,i jak na razie bezpieczika żadnego nie
    spalił.

    Zastanwasiam się nad powodem takiej sytoacji. Mam taka teorię, że płytka
    uległa zawilgoceniu, a włączenie pompy+ jakieś- tam przepięcia powodowało
    zamknięcie obwodu i dalsze wypalanie plytki. Po zwarciu całość się
    osuszała, a nowy bezpiecznik wystarczał do nastepnego razu. Co o tym
    sądzicie ? Może tam być jeszcze jakiś układ tłumiący przepiecia przy
    załączaniu /wyłączaniu silnika pompy ? Ma ktoś może schemat tego
    "ustrojstwa" ?

    PS. I najważniejsze: czym polakierowac tą płytkę, by to zaizolować ? (są
    jakieś "dedykowane" lakiery ? (dawno temu używałem kalafonii rozpuszcxzonej
    w spirytusie, ale to było w czasach, jak żźadnego inego rozwiązania nie
    było)
    PS2. ten kocioł jest do wymiany, on ma jeszcze pożyć kila tygodni, więć
    inwestowac w niego nie ma sensu.