  • Data: 2013-07-01 10:57:01
    Temat: Re: 100m2 dla 6 osob
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Pewnie, tak możemy sie przekomarzać.
    > Tu podniesiesz o 20 cm, tu coś zwężysz, tu dołożysz.

    Nic nie dokładam ani nie odejmuję. Już w pierwszym poście napisałem jaka
    jest wysokość, pomieszczenia, ścianki kolankowej i kąt nachylenia dachu - z
    tych trzech informacji wynika bezpośrednio dostępna powierzchnia ściany na
    okno.

    > Dlatego prosiłem żebyś wrzucił szkic ściany szczytowej.
    > Napisałem, że zakładając na piętrze okna szerokości 1m mogą mieć wysokość
    > jedynie 1m. Ty piszesz, że są normalne.

    Powtarzam - tam jest około 1,6m poziomego sufitu na wysokości 2,4m - tam
    się_mieści_ najnormalniejsze okno na świecie.

    > Wspominasz o latach minionych i ciasnych mieszkaniach - OK, ale wtedy nie
    > było wyboru. Ponaddto meblowano adekwatnie do powierzchni.Ale wybudować
    > sobie takiego koszmarka.

    Już pisałem dlaczego i ja ich rozumiem. Nie dla każdego dom jest
    przedłużeniem ego albo miarą ambicji - dla niektórych jest to po prostu
    miejsce do spania przed kolejnym aktywnie spędzanym dniem.

    > I do tego ta wysokość. Nawet w tak niewielkim 21m pokoju przytłacza.
    > Zazwyczaj "zwisy" mają 0,5 m. Trzeba chodzić tak, żeby omijać żyrandol?

    Nie wiem, nie zwróciłem na to uwagi więc pewnie nie. Jakbym kiedyś walnął
    głową o lampę to bym zapamiętał.

    Teraz już się zupełnie pogubiłem. Co jest nie tak w wysokości 2,4m???
    Standardowe wiejskie "kostki" mają tyle samo, tak samo jak bloki z tamtych
    lat. Coś mi się wydaje że się czepiasz tylko po to by się czegoś czepić.
    Nawet dziś czasem trafiają do mnie projekty z kondygnacją o wysokości 2,4m.

    Jeśli ktoś robi normalną wentylację mechaniczną to wysokość pomieszczeń nie
    ma większego znaczenia poza wizualnym.

    > Właściwie każdy na grupie może pisać wszystko. Odezwałem się jedynie
    > dlatego, że żal mi się zrobiło tego, kto mógłby się zasugerować Twoim
    > malowidłem i próbować budować coś takiego. Ale każdy ma rozum i sam
    > decyduje jak trwoni swoje pieniądze.

    Dokładnie tak, jeden woli je wydać na zbyt duży dom inny na podróże.

    > W moim odczuciu gdyby to był domek wczasowy to ludzie wyjeżdżając po 2
    > tygodniach oddychaliby z ulgą.

    Hmm, a co mają powiedzieć ludzie którzy mieszkają na 45 metrach mieszkania z
    taką samą wysokością i nawet nie mają ogródka? Masz jakieś bardzo skrzywione
    spojrzenie na rzeczywistość. Dla sporej części naszego społeczeństwa
    przeprowadzka do tego domu to byłby awans pod względem jakości życia.

    Skoro ten dom tak Cię przeraża to co powiesz na domy o powierzchni poniżej
    60m2? A są takie i ludzie je _świadomie_ budują i w nich _mieszkają_.

    Pozdrawiam
    Ergie