  • Data: 2011-01-09 20:39:17
    Temat: Re: 10mm warstwa kleju czy wylewka?
    Od: "oporek" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > grubość samej warstwy pod płytką 10mm (dokładnie 9,6mm ale wątpię w taką
    > możliwą do uzyskania dokładność :-) )
    >
    > Płytki mają grubość 9,4mm, rozmiar 60x60.

    Taka większa terrakota? To byłby problem.

    > Podłoga jest równa, jest na niej wylewka samopoziomująca Cersanit CN72,

    Obstawiam jednak Ceresit, taki na gipsie, lub coś blisko.
    Przy większych płytkach, takich na przykład 600x600 mm, ale i deczko
    mniejszych, stosowałem większy ząbek, coś około 8 mm i nakładanie kleju i na
    podłogę i na płytkę. Trzeba tylko pilnować by ząbki były prostopadle
    czesane.

    > No i teraz zagwozdka - zrobić to klejem, czy lepiej wylewkę
    > samopoziomującą ok. 5-6mm i na to klej 4-5mm?

    Zdecydowanie klej.

    > A jeżeli wylewka/klej - to jaka, aby nie była za droga (30m2 płytek do
    > ułożenia, z czego pod ok. 5m2 będzie ogrzewanie podłogowe - maty
    > grzewcze).
    >
    > Oglądam sobie np. stronę atlasa i wydaje się, że ten klej spełnia wymogi i
    > będzie tańszy niż wylewka (chyba)
    > http://www.atlas.com.pl/kleje-do-pytek/125641-atlas-
    plus.html
    > aczkolwiek nie wiem czy się nadaje i czy jest sensowny i np.
    > lepiej/bezpieczniej ten
    > http://www.atlas.com.pl/kleje-do-pytek/125810-atlas-
    plus-mega.html
    > albo jeszcze coś innego...

    Ja kleiłem takim w elastycznym worku o nie do końca zbrylonej fakturze za
    cirka 18 zł. W nazwie było chyba "1000". Także tym klejem wyrównałem
    uprzednio (dwie doby wcześniej) wylewkę betonową, bo trochę nierówno siadło
    w grubości 10 cm. W podłogówce już nie raz przypaliłem wrzątkiem (piec na
    paliwo stałe) i bynajmniej nie przez chwilę i ... i nic się nie dzieje, nie
    licząc odklejonego jedynego posiadanego progu i ten błąd montażowy kołkiem
    już dawno naprawiłem, co podgrzało i mnie, bo to jednak dziura, za którą
    rurki nie przepadają.