  • Data: 2011-11-01 22:47:29
    Temat: Re: 15 cm styropianu wystarczy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.11.2011 20:28, Adam pisze:

    > No to by troche zmienialo postac rzeczy ;) Myslalem ze to bylo 5cm.
    > Tylko czemu akurat 15 to gorna granica a nie 16,56 ;-)

    Kompromis pomiędzy kosztami, estetyki i problemami z obróbkami a
    kosztami ogrzewania.

    Jedni dają 15cm, inni dają 20cm ;)

    Przypuszczam, że w praktyce różnice obu grubości wyszłyby w granicach
    błędów pomiarowych.

    Swoją szosą - jakby ktoś dał metr styropianu ;) to wtedy okna by
    najwięcej przepuszczały a jednocześnie byłby cholernie zacienione.

    A np. u mnie dziś (bez ogrzewania) spadło poniżej 18C mimo momentami 15C
    na zewnątrz - było dość ponuro. Parę dni wcześniej przy maksimum w
    okolicy 8C ale za to porządnym słoneczku - przekroczyło 21C (też bez
    ogrzewania).

    O tym też należy pamiętać - głębsze osadzenie okien pogorszy
    wykorzystanie Słońca.

    No, chyba że ktoś będzie osadzał okna z przodu w styropianie :D