  • Data: 2013-10-14 18:30:04
    Temat: Re: 2 kaloryfery z 12 nie grzeją
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:nwrypiq79f7k.dlg@myjk.org...

    > Czy ktoś kojarzy odpowietrzniki montowane na rurze tak abym nie musiał
    > ciąć
    > i kleić/zgrzewać rur? Chyba kojarzę takie rozwiązanie -- na rurę
    > plastikową
    > nakładało się mufę i zaciskało. Następnie przewiercało się rurę w
    > odpowiednim miejscu i wkręcało się odpowietrznik. Co oczywiście
    > zwolniłoby
    > mnie z kolejnego opróżniania instalacji...
    >
    > Szukam i nie mogę nic takiego znaleźć...

    Najpierw napisz o jakie rury chodzi, bo do każdego typu rur należy
    inaczej podejść.
    Zasadniczo najbardziej uniwersalnym systemem jest Gebo
    http://www.skleparmatura.pl/gebo/pozostale-akcesoria
    -hydrauliczne/18834.html
    Tyle, że to są mufy do rur stalowych i nie wiem czy znajdziesz mufę o
    odpowiedniej średnicy do innej rury.
    Jeżeli znajdzie się odpowiednia średnica to można by było zastosować je
    także do rur miedzianych oraz PP.

    W przypadku rur miedzianych można też zastosować złączki zaciskane na
    pierścień.
    http://www.lechar.com.pl/pl/categories/view/aczniki_
    zaciskowe_z_pierscieniem_pelnym_do_rur_miedzianych-6
    7
    W przypadku rur PP trzeba zgrzewać, a PVC kleić.
    W przypadku AluPEXa wstawiamy trójnik skręcany lub zaciskany.
    Niestety w przypadku w tych przypadkach raczej nie obejdzie się bez
    cięcia rury i wcześniejszego spuszczania wody.