  • Data: 2009-12-20 12:37:09
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hgjjm4$941$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > u mnie kocioł się "zawiesił" to znaczy podaje tyle energii ile
    > wypromieniowuje budynek czyli wychodzi 52*C a wraca 40*C.
    > Temperatura wewnątrz stała - 20,5*C.
    > Nie bawię sie w przykręcanie na noc - za zimno a kocioł nie ma
    > wystarczającej ustawionej mocy, obecnie 14kW (a mógłby i 23kW)

    Zapotrzebowanie ciepła dla budynku liczy się dla średniej
    temp. zewn. -20 oC. Zatem jak ktoś nie przewymiaruje
    grzejników to przy niższych temperaturach w ponmieszczeniach
    jest poniżej 20 oC.
    Sprawność kotła jest tym wyższa im niższa jest temp. saplin.
    Jeśli jdnak w wymienniki cześć pary wodnej ze spalin zacznie
    się wykrapalć, dojdzie do możliwości korozji.
    Istotna jest dobra wydojność pompy cyrkulacyjnej, aby jak największa
    część grzejnika była gorąca- tym samym rośnie moc zainstalowanych
    grzejnikow.