  • Data: 2009-12-20 15:26:18
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hgj410$ua$1@opal.futuro.pl...

    > Dachy wypychane wełną to porażka. Pewnie nie będe więcej budował ale
    > gdybym miał to szkielet z betonu imitujący skosy, obłożony styropianem
    > klocek, a dach tylko dla picu.
    > Wełna przewiewa. Ta technologia jest do bani. Widać różnicę na parterze i
    > poddaszu. Tam gdzie ściany murowane tam żadnych kłopotów z ciepłem.

    Nie prawda.
    Wszystko zalezy od jakości materiału i wykonastwa. Jak ktos szuka
    oszczędności tam gdzie nie powinien i kupuje najtańszą majsterszmatę zamiast
    dobrej jakości supermaty ewentualnie isomaty to będzie miał lodówkę na
    poddaszu. Dobrej gęstej wełny zasłoniętej dodatkowo folią
    wysokoparoprzepuszczalną nie przedmucha żaden wiatr. Oczywiście wazna jest
    także sprawa grubości ocieplenia i prawidłowego wykonawstwa.

    >Widać jednak różnice w pokojach na poddaszu. Te zimniejsze i cieplejsze
    >pokoje. Wiem już gdzie trzeba będzie pruć skosy.

    Mam dwa pomieszczenia nad garażem. W obu pow podłogi około 9m2. Jedno to
    garderoba ogrzewana a drugie taki składzik i zarazem mój warsztacik
    elektroniczny póki co bez grzejnika. Są wyprowadzenia ale nie zamontowałem
    jeszcze gdyż stwierdziłem że jest to zbędne.
    W moim warsztaciku z dwóch stron jest ocieplony wełną skos a z dwóch stron
    ściany. Oddzielająca od garderoby ściana 75mm z płyt GK wypełniona wełną a
    ściana od reszty domu to zwykły max 18cm oraz tzw. po niemiecku
    Vorsatzschalle czyli dodatkowo 5cm wełny zakryte warstwą płyty GK stelażu
    metalowym. Podłoga nad garzem w którym jest 9-10stC odizolowana 5cm
    styropianem.
    Jak nie przebywam w tym pomieszczeniu to temperatura w nim wynosi obecnie
    około 11-12 stopni. Ale wystarczy że tylko włączę komputer, i posiedzę
    chwilę a temp. zaczyna się podnosić. Parę dni temu było poniżej -14stC,
    Włączony był UPS 400VA a do niego komputer z monitorem CRT 19", zasilacz
    13.8V/20A zasilający radio krótkofalarskie. Z pierdół włączony był jeszcze
    mały zasilacz 12V/1A zasilający testowy układ mikrokontrolera 89S52 wraz z
    wyświetlaczem LCD, lutownica 40W, mały oscyloskop, oraz trzy mniejsze
    zasilacze 12V zasilające na okragło router do netu, acces point oraz
    wzmacniacz dystrybucyjny TV.
    Te wszystkie włączone urzadzenia oraz ja wystarczyły aby temperatura w
    pomieszczeniu doszła do ponad 22stC.
    Jak widzisz ocieplenie wełną spełnia wymagania.

    Marek