    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Date: Sun, 20 Dec 2009 04:56:15 -0800 (PST)

    On 20 Gru, 13:37, "Tomek" <m...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:hgjjm4$941$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    > Zapotrzebowanie ciepła dla budynku liczy się dla średniej
    > temp. zewn. -20 oC. Zatem jak ktoś nie przewymiaruje
    > grzejników to przy niższych temperaturach w ponmieszczeniach
    > jest poniżej 20 oC.
    > Sprawność kotła jest tym wyższa im niższa jest temp. saplin.
    > Jeśli jdnak w wymienniki cześć pary wodnej ze spalin zacznie
    > się wykrapalć, dojdzie do możliwości korozji.
    > Istotna jest dobra wydojność pompy cyrkulacyjnej, aby jak największa
    > część grzejnika była gorąca- tym samym rośnie moc zainstalowanych
    > grzejnikow.

    grzejnik ma nominalna moc przy danych parametrach np przy 90
    stopniach,
    Dlatego obnizanie temp w rurach jest rowne zmniejszeniu mocy
    grzejnikow.
    co w sumie nioplaca sie, gdyz
    mala temp grzejnika = dluzsze grzanie
    duza temp grzejnika = krotsze grzanie

    trzeba pamietac ze grzejemy powietrze w domach. Im wieksza temp
    grzejnika tym szybciej zachodzi proces konwekcji. Pozatym
    wpompowywanie energi w dom, czy czynnik bedzie mial 45 stopni czy tez
    90 stopni jest taki sam. Proces wpompowania jedynie sie wydluzy lub
    skroci.
    jesli dom ma straty przez przegrody na poziomie 5 kW to grzejniki i
    piec musza to energie dostarczyc. Wazny w tym momencie jest czas.
    Jesli czas dostarczenia ciepla przez grzejnik jest dluzszy niz strata
    przez przegrody to mamy niedogrzenie pomieszczenia.