    From: "e-kran" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: -4 ile spalacie gazu??
    Date: Mon, 14 Dec 2009 09:17:59 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > PS. Maniek i inni (szczegolnie ci rozpoczynajacy sezon) - moze zrobimy
    > w googlu dostepny w trybie "read-write" dokument excellowy w ktorym
    > bedziemy sobie zapisywac temperatury i zuzywana co dobe energie ? :)
    > Ja tak czy siak sam dla siebie takie cus zrobie, to udostepnie
    > zainteresowanym. Ci co grzeja juz ktorys sezon z kolei.. Maja pewnie
    > gdzies takie bzdury i juz ich pewnie dawno ich uklad CO przestal
    > fascynowac ;-)))

    Dobrze jest podawać zużycie od razu w przeliczeniu na m2 ogrzewanej
    powierzchni domu. Takie wyniki są w łatwy sposób porównywalne.

    Dobrze jest weryfikować bieżące zużycie z danymi OZC. Ja wyciągnąłem sobie do
    Excela formułę i zaszyłem w niej parametry U mojego domu (ściany, dach, okna,
    posadzka na gruncie). Wstukuję tylko :
    - średnią temperaturę zewnętrzną u mnie za dany okres (pobieram ją z
    www.ogimet.com),
    - temperaturę wewnętrzną (stale 20 st.),
    - liczbę dni w okresie,

    a formuła wyliacza mi ile kWh _powinien_ był zużyć dom. Jeśli mieszczę się w
    normie, to znaczy że jest OK. W okresie rozruchowym w połowie zeszłego roku
    przekraczałem normę. Potem przez cały rok mieściłem się w normie. Mój dom
    pochłonął 7,75 kWh na m2 rocznie. W tej liczbie mieści się jeszcze c.w.u. bo
    nie potrafię tego oddzielić od c.o. Spec od pieca, który kilka dni temu robił
    mi przegląd konserwacyjny powiedział, że to bardzo dobry wynik. Trzeba
    uczciwie powiedzieć, że wspomagam się kominkiem, choć nie jest to regularne.

    Pozodrawiam
    e-kran