eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieA co o osuwajacych sie zboczach w nawiazaniu do wczesniejszej powodzi? › Re: A co o osuwajacych sie zboczach w nawiazaniu do wczesniejszej powodzi?
  • Data: 2010-06-07 22:20:30
    Temat: Re: A co o osuwajacych sie zboczach w nawiazaniu do wczesniejszej powodzi?
    Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Uszanowanie.
    >
    > Nie dawno byl tu temat o powodzi i grono medrcow uznalo, ze nie budowac w
    > dolinach. W obliczu ostatnich doniesien zastanawiam sie jakie macie pomysly
    > dla budujacych wyzej. :-)

    Przede wszystkim - zbocza zagrożone obsuwaniem powinny być maksymalnie
    zadrzewione, drzewami o solidnych systemach korzeniowych. Karczowanie i robienie
    trawniczków nie jest dobrym pomysłem :)
    Zapraszam na klif Orłowski - mimo, że regularnie, po dłuższych opadach po trochu
    się obsuwa - i tak robi wrażenie. Drzewa rosną na krawędzi pionowej (a nawet
    często i "podciętej" wgłąb) ściany piasku. Trzyma się toto w miarę kupy własnie
    dzięki tym drzewom

    Druga sprawa - to solidny, zbrojony fundament.
    Nawet, jeśli teren się obsunie i dom przekrzywi - to się nie rozleci. Zawsze
    można go później spróbowac wyprostować (koszty... )

    Wiele lat temu (ja to widziałem pod koniec lat 80-tych), na wspomnianym wyżej
    klifie w Orłowie, osunął się bunkier sprzed IIWW. Żadna ze ścian nie pękła - po
    prostu cały betonowy klocek spadł kilkanaście metrów niżej.

    sadyl