  • Data: 2014-03-11 11:54:38
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 01:12:03 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

    > W tym roku poszło mi pół tony węgla , to jest mniej niż 1000zł.
    > Cena ogrzania pompą ciepła nie ma się jak do ogrzania węglem.

    Jest minimalnie taniej (od wegla). A przypuszczam, ze juz niedlugo
    bedzie DUZO taniej. Bo wegiel pojdzie w gore. Nie zabronia palenia
    weglem - ale dowala taka akcyze ze nikomu sie nie bedzie oplacac
    nim ogrzewac :) W ciagu 10 lat wegiel zdrozal o 100-150%. Inne
    nosniki energii drozeja IMHO wolniej. A to sie jeszcze rozpedzi moim
    zdaniem.

    > 700zł<1500zł a w skali roku 1000zł(węgiel + solar) < 2500(pompa ciepła).
    > Oszczędzam 1500 rocznie , a znając życie więcej bo montaż tej pompy to
    > nie mały wydatek.Kiedyś zachwalali kotły olejowe póki olej nie podrożał.
    > To samo może być z pompami ciepła...

    Tez bym mogl ogrzewac drewnem ze swojego lasu (spokojnie by mi wystarczylo)
    - mam kominek z plaszczem i buforem 1000l. Ale jest cos takiego jak
    komfort i tego zaden wegiel ani piec na drewno Ci nie da :) Ja w tym roku
    kominek odpalalem chyba tylko 3 razy bo po prostu mi sie nie przy nim
    pracowac. Ty wydales 700, ja 1500. A policz ile godzin spedziles przy
    scinaniu drzewek, rabaniu drewna, ukladaniu, przenoszeniu, rozpalaniu,
    wynoszeniu popiolu, czyszczeniu komina i tak dalej. Ja w tym sezonie (nie
    licze tych 3 rozpalen kominka bo to bylo dla relaksu w swieta) 0 minut.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.