  • Data: 2012-02-28 18:36:38
    Temat: Re: Adam jak Twoje zuzycie energii?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Lut, 16:00, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Napisałem tak dla scisłości bo tyle faktycznie grzejesz. A że masz na poddaszu
    18stC a w garażach pewnie 10stC to inna bajka- to powierzchnie grzane startami
    parteru. Jak już będziesz mgrzał normalnie(do normalnych uzytkowych temperatur) to
    wtedy ten metraż doliczaj- będzie uczciwiej

    To nie jest inna bajka - to jest fakt. Gdybym mial odgrodzone 20cm
    styropianem poddasze to wtedy by bylo uczciwie. Ale nie mam - mam je
    calkiem otwarte i jest tam temperatura taka, jaka jest. Grzane
    stratami? Twoje pokoje tez sa grzane stratami... z goracego
    kaloryfera ;) Nie moge majac chate 300-350m2 pisac ze ogrzewam tylko
    110m2 (swoja droga grzeje ~220m2 bo grzeje tez od jakiegos czasu cale
    piwnice) bo to nieprawda.

    > A to inna bajka już. Dodaj jeszcze ze 150 metrów garazów i piwnic to jeszcze lepszy
    COP wyjdzie. Papier i OZC wszystko przyjmie. Dwa metry betonu przed drzwiami jeszcze
    dolicz bo masz tam mostek termiczny z tego co pamietam;)

    Papier i OZC - pewnie. Ale temperatury w moim domu i wskazania
    licznika to juz fakty, a nie wymysly.

    > Ok przyjmuje że went mech+ reku kosztują 3tys a wywietrzniki i nawiewniki
    kosztowałyby drugie tyle;))

    Nawiewniki higrosterowalne w kazdym pokoju + nawiewniki w kazdym z 8-
    miu okien dachowych, kominy klinkierowe wraz z obrobkami dekarskimi
    (od fundamentow po czubek komina). Przypominam ze mam trzy kondygnacje
    i 15 oddzielnych pomieszczen (razem z garazami i lazienkami) - jeden
    kominek by nie wystarczyl.

    > Bo w sumie nie miałes wyboru. Czysty prad może ale to droga ku bankrutcwu.

    Gdyby byl gaz to bylaby to dla mnie jedyna alternatywa. Ale zas
    dodatkowy komin, przylacz, brzydka skrzynka na elewacji i strach ze
    wybuchnie. Nieeee, wole swoja pompencje :)

    > W porównaniu z paleniem w kominku banknotami 200zł zwrot byłby jeszcze szybszy.
    > No ale w Twojej sytuacji porównanie z prądem można zaakceptowac bo gazu nie masz,
    wegiel masz pewnie w granicy działki tylko trochę głebiej ale nie chciałes;)

    Moglbym miec jeszcze gaz z butli, olej, piec na pellety, owies,
    wegiel, mial, drewno, czy palic w moim kominku z plaszczem np
    brykietem. PC jest z tego najlepsza :)
    pozdr.

    --
    Adam