  • Data: 2010-11-07 10:44:37
    Temat: Re: Agregat jednofazowy i instalacja trójfazowa
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ib5qp7$t1h$1@inews.gazeta.pl...
    > Proszę o informację, czy ktoś próbował zasilać instalację trzyfazową z
    > agregatu jednofazowego (tzn. w takim układzie, gdzie do każdej z trzech
    > faz instalacji w domu podłączona jest jedna - ta sama- faza z agregatu).
    > Odbiorników trójfazowych nie ma. Jest płyta indukcyjna obsługiwana przez
    > dwie fazy, ale o ile pamiętam można ją obsługiwać również z jednej fazy
    > (muszę na wszelki wypadek rzucić okiem na schemat jak to będzie działało
    > przy zrównolegleniu obu faz). Mam za to dwie różnicówki trójfazowe i nie
    > wiem jak one będą się zachowywały po podłączeniu do każdego z trzech wejść
> [...]

    Też jestem ciekaw. Prawdopodobnie zadziałają, albo się spalą. :)
    U siebie bym tak nie zrobił.

    > Pytam, bo rozważam zakup agregatu. Najpierw chciałem kupić trójfazowy, ale
    > za pieniądze które mogę na to przeznaczyć dostanę najwyżej generator o
    > mocy 5-6kW. Przy równym rozdziale mocy na fazę nie uruchomię z niego
    > czajnika elektrycznego. W tym świetle jednofazowy byłby dużo lepszym
    > rozwiązaniem.

    Agregat trójfazowy dzieli swoją moc na trzy fazy. Np agregat 3kW daje Ci
    tylko 1 kW na fazę. Czyli czajnik to minimum 6kW. W dotatku niestabilność
    częstotliwości może uszkodzić RTV, płytę i komputery.

    Albo kup agregat inwerterowy jednofazowy. Wtedy zasilisz całą elektronikę i
    czajnik. Dodatkowo inwerterowy na małym obciążeniu ma małe obroty i spala
    KILKUKROTNIE mniej paliwa. Wydatek 2-3 tys.

    PS. Nigdy nie zasilaj instalacji domowej bez odłączenia się od elektrowni,
    bo w razie pecha pójdziesz siedzieć. Najlepiej zrób osobną instalację dla
    agregatu, albo przełącznik. Można to zautomatyzować.

    PS2 Moc agregatu obliczasz tak. Bierzesz wszystkie urządzenia rezystancyjne,
    które MUSISZ zasilić i liczysz je 1 do 1. Obciążenia indukcyjne liczysz
    potrójnie. Jak masz tego dużo, i mały agregat, to podłączaj je stopniowo, a
    nie na raz.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/