    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Akcja kominiarzy.
    Date: Mon, 11 May 2009 21:39:42 +0200

    > Ale to nie państwo odpowiada za stan takich budynków lecz konkretne
    > osoby: właściciel. administrator, pracownik, który dokonywał inspekcji.
    > Przepisy natomiast mają za zadanie pogonić takich nierobów i leni do
    > roboty. Jeżeli nie wykonali swoich obowiązków należycie w tym zakresie
    > to dostaną za to po tyłku.

    Zartujesz. Pewnie na wszystko maja wymagane papiery. Takie glupie prawo
    powoduje tylko, ze pomiary kupuje sie za 100zl zeby miec do PINB, teraz
    masz przyklad ze swiadectwem energetycznym - jak sie troche na rynku
    pojawi ludzi z uprawnieniami to tez sie bedzie kupowac fikcyjne za
    100zl, obecnie kupuje sie rownie fikcyjne tylko za grubsza kase.
    Niedawno na tej grupie mials przyklad kominiarza, ktory badal ciagi
    zapalona gazeta. Zapewne z tego "pomiaru" wystawial stosowne
    kominiarskie zaswiadczenie.
    Zawsze mnie zastanawia dlaczego ludzie nie moga zrozumiec, ze glupiego
    prawa nie da sie wyegzekwowac, a zamiast wymyslac durne przepisy lepiej
    uswiadamiac ludzi, ze pewne rzeczy warto robic nie dlatego, ze tak chce
    urzednik tylko dla wlasnego dobra. No ale wtedy trzebaby wykazac, ze
    pewne rzeczy warto robic, a tu moze byc problem z dowodami na
    skutecznosc wielu dzialan...