  • Data: 2016-08-20 00:34:56
    Temat: Re: Altanka/pergola - co zamiast zastrzałów
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 19 sierpnia 2016 19:03:05 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Jak się takie stalowe napinające linki fachowo nazywają? I czy można je

    Nie mam pojecia :)

    > dać u góry w płaszczyźnie poziomej po przekątnej murłat?

    Powiem szczerze, ze nie wiem co mialoby to dac? Albo sobie tego nie
    moge wyobrazic :) W zastrzalach z liny stalowej w plaszczyznie "pionowej"
    chodzi przede wszystkim o to, ze punkty zaczepienia sa na dole w miejscu
    stabilnie przytwierdzonym do podloza. Jak masz trzy slupy i dasz takie
    zastrzaly tylko:

    | / | \ |

    To srodkowy slupek juz sie nie ruszy ani w lewo, ani w prawo. A poniewaz
    wszystkie trzy slupki sa spiete gora murlata - to takie zastrzaly
    "trzymaja" w poziomie calosc :) A przypiete tylko z gory - gdzie bylby
    ten stabilny "punkt podporu" ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.