    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Awaria CO
    Date: Thu, 28 Jan 2010 23:56:29 +0100

    Użytkownik "JareK" <k...@i...bez.spamu.pl> napisał w wiadomości
    news:hjt1l7$ps2$1@news.interia.pl...

    > Wydaje się, że to tu tkwił problem. Po wyczyszczeniu filtra, grzejnik w
    > kilka chwil stały sie gorące, i odczuwalnie mają te 67 st co na kotle.

    To może być efekt gotowania - różne śmieci się poodrywały i hulają po
    układzie aż w końcu docierają do filtra i...

    > Nie wiem jeszcze co z podłogówką. Być może trzeba ją odpowietrzyć, ale nie
    > wiem jak ;)

    Zakręć wszystkie grzejniki tak aby chodziła tylko podłoga. Puść pompę na max
    i odpowietrzaj do oporu. Powinieneś mieć odpowietrzniki na rozdzielaczach.
    Jeśli nie masz = zamontuj sobie automaty - każda belka powinna miec u góry
    miejsce na to. W czasie odpowietrzania puść powolutku zasilanie układu tak
    aby przelewem się cały czas delikatnie przelewało. Po dolaniu zimniej wody
    do układu może się to wszystko jakiś czas jeszcze odgazowywać bo zimna woda
    z wodociągu zawiera w sobie dość dużo rozpuszczonego powietrza które będzie
    się uwalniać wraz ze wzrostem temperatury..

    Poza wszystkim do podłogówki powinieneś mieć osobną pompę zasilaną przez
    mieszacz trójdrogowy. Po prostu zasilanie za kotłem powinno iść osobnymi
    magistralami: do grzejników bezpośrednio z kotła i do podłogówki przez
    mieszacz który będzie pilnował aby temperatura wody w układzie nie
    przekroczyła 28-29 stopni. Wtedy podłogówka nie zrobi ci szkód na zdrowiu.
    Można też zastosować rozdzielacze z układem mieszacza i pompą. Niby jest to
    drogie ale jeżeli instalacja jest już zrobiona na wspólnym zasilaniu (czyli
    trochę spieprzona) to wydaje się to być nienajgorszym wyjściem. Tak wygląda
    przykładowe ustrojstwo
    http://www.allegro.pl/item895244903_rozdzielacz_5_z_
    ukladem_mieszajacym_przeplywom.html
    --