  • Data: 2022-01-10 14:28:16
    Temat: Re: Awaria pompy ciepła
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2022-01-10 o 12:25 +0100, Cavallino napisał:
    > Ubezpieczać to, co się opłaca

    Kiedy właśnie statystycznie niczego się nie "opłaca" ubezpieczać. TU
    bardzo dobrze potrafią liczyć, a sprawa ma być przecież opłacalne dla
    nich, nie dla Kowalskiego.

    > lub czego nie jesteśmy w stanie odtworzyć bez konkretnego uszczerbku
    > dla majątku.

    Wracamy tu do tezy "życia ponad stan" i związanych z nią różnic
    poglądowych.

    > I chcesz iść siedzieć w razie czego?

    W razie czego, tak konkretnie?

    > Co to ma wspólnego z auto-casco?

    Z AC niewiele, ale z wszelkimi rozszerzonymi gwarancjami już tak.
    Samochody kupuję zazwyczaj nowe, średnio jeden co 3 albo 4 lata, i za
    każdym razem sprzedawcy próbują mnie naciągać na wszelkie "długie"
    gwarancje, których warunkiem jest m.in. pełne serwisowanie w ASO. Po
    nich przychodzi kolej na sprzedawców ubezpieczeń, którzy też próbują
    mnie naciągać na nie wiadomo co, i robią wielkie oczy kiedy im kolejny
    raz tłumaczę, że potrzebuję wyłącznie najtańsze, obowiązkowe OC i nic
    poza tym. I za każdym razem słyszę to samo straszenie "ale to przecież
    nowy samochód, ale przecież mogą ukraść, stłuczka, pożar, drzewo
    spadnie, cygani koła odkręcą", itp.

    > Tu jest Polska i na dom się pracuje długoooo.

    Dawno nie byłem, ale pewno dużo zależy od tego gdzie się szuka i czego.
    30 lat temu to pamiętam, że było kiepsko, ale z tego co czasem słyszę z
    daleka, to sytuacja się chyba sporo poprawiła w tym kontekście? We
    Francji skromny dom do niewielkiego remontu w małomiejskich warunkach
    można kupić za ok. 2-3 lata średniej pensji (zakładając, że jest się w
    stanie 100% pensji na to odłożyć). Jak to w PL obecnie wygląda?

    Mateusz