  • Data: 2011-01-23 20:57:31
    Temat: Re: Balkon
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Sty, 20:26, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Je li mog doradzi , to odpu sobie modrzew. M j kumpel robi taras z modrzewia
    > rok temu. Okazuje si , e cena desek to tylko jakie 1/4-1/3 koszt w tarasu
    > drewnianego. Gdyby dop aci par set z otych, mia by taras pokryty egzotykiem,
    > kt ry si na takie tarasy nadaje.

    Modrzew modrzewiowi nie rowny - ja pisze o modrzewiu syberyjskim ktory
    jest drozszy od naszego krajowego i znacznie trwalszy! Krajowy to ok
    40-50 pln / m2. Syberyjski to ok 90-100 pln / m2. Deski egzotyczne
    zaczynaja sie chyba od 200 pln, a chyba im blizej do 300 pln
    (najtansze!). Co do kosztu tarasu to tez nie moge sie zgodzic. Przy
    czym ja juz najwieksze koszty ponioslem - mam wylana betonowa plyte
    8x3m oparta na betonowych slupach idacych od samych law (3m nizej ;)
    Teraz na to przyjda dosc gesto kantowki (10x10) ktore mi zostaly po
    szalunkach jako legary, na jakichs ocynk-wspornikach i na to odrazu
    beda bite dechy. Wiec jedyny koszt jaki jeszcze poniose to deski +
    wsporniki (ale to max 200-300 pln:) Wiec.. 24m2 na modrzewiu
    syberyjskim to ok 2,4k pln. 24m2 na egzotyku - przypuszczam ze okolice
    6-7k pln. Roznica jednak spora.

    > Co do u ytkowania - to jest pora ka. Dw ch moich kumpli z biura ma tarasy z
    > drewna. Zim musz je od nie a , przy tym uwa a eby desek opat nie zniszczy
    > (spr buj zebra 30cm niegu miot ), chodzi po tym si nie da gdy le y tam
    > nieg.

    U mnie taras zima jest kompletnie nieuzywany, niech sobie snieg lezy -
    nie musze odsniezac, sam sie na wiosne stopi :-) Pozatym mam dosc
    spore zadaszenie na tak mniejwiecej 2/3 calego tarasu i w srodku zimy
    - nieosniezona powierzchnie ok. 10m2.

    > Tyle us ysza em od koleg w i odpu ci em sobie drewniany taras, cho
    > bardzo, bardzo mi si podoba.

    I jaki bedziesz robil? Bo IMHO kazdy rodzaj ma wady. Drewniany moim
    zdaniem ma tych wad najmniej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.