    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Date: Thu, 22 Nov 2012 16:00:33 +0100

    dyskusyjnych:9e310128-5776-4ba3-bf5a-37e861c4d411@go
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 22 listopada 2012 13:35:24 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Bo im się nie chce przenieść tam gdzie są lepsze warunki.
    > Dobra mobilność.
    > Poteoretyzujmy:
    > Wybudowałeś dom i zdaje się już sie do niego wprowadziłeś.

    (dopiero się przeprowadzę, ale to już kwestia tygodni)

    > Jesteś mobilny.
    > Załózmy że na Śląsku Eldorado się kończy ale jest na Kaszubach.
    > Ile czasu potrzebowałbys aby się prznieść na drugi koniec kraju?

    2 miesiące? Pół roku? Rok? To zależy za jaką cenę (z jaką stratą) zgodziłbym
    się go sprzedać. Dom budowałem samemu, więc nawet jak go sprzedam na szybko
    z 30% stratą to i tak starczy na spłatę kredytu i jeszcze zostanie na start
    w nowym miejscu.

    Ale przypominam, że dyskutowaliśmy o ludziach "którzy nic nie mają".

    Gdy sam "nic nie miałem" przy pierwszej przeprowadzce to zmieściłem się z
    całym dobytkiem do Fiata Punto i bez problemu mogłem się przenieść w dowolne
    miejsce i nie miało znaczenia czy to będzie 50 czy 500km.

    Przy drugiej przeprowadzce już po ślubie ale jeszcze bez dzieci. Doszły
    meble. Ponieważ nie było daleko więc je wzięliśmy ze sobą na kilka razy.
    Gdybym się przeprowadzał gdzieś dalej to bym je wcześniej spieniężył.

    Za chwilę będę miał trzecią przeprowadzkę już do nowego domu. Tym razem z
    dziećmi, więc doszło trochę ubrań, zabawek no i trochę więcej naczyń w
    kuchni, ale ciągle logistycznie nie będzie to problem. Pewnie zrobimy to
    samemu jadąc kilka razy osobówką, ale gdyby zamówić ciężarówkę to cały nasz
    dobytek zmieściłby się na raz.

    Obserwowałem też dziesiątki przeprowadzek osób wyjeżdżających za granicę.
    Owszem za każdym razem wymagało to wyrzeczeń jak np. pozostawienie nart czy
    roweru, ale już po kilku miesiącach słyszałem od nich, że na miejscu sobie
    kupili nowe.

    Z roku na rok jest łatwiej bo już nie trzeba przenosić całej biblioteczki bo
    książki są elektroniczne, podobnie z kolekcją muzyki czy filmów. Podobnie z
    dokumentami - coraz więcej jest w formie elektronicznej więc nie trzeba już
    przenosić kartonów faktur, pit'ów czy wyciągów bankowych.

    Pozdrawiam
    Ergie